eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriamost kilometrowyRe: most kilometrowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.h82-143-187-50
    -static.e-wro.net.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: most kilometrowy
    Date: Tue, 31 Dec 2024 15:20:57 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <qv3kicmlpw7l$.1dqbvte80m65c$.dlg@40tude.net>
    References: <1v0ty8rd8s8d0$.1jctz7gp1qhdk$.dlg@40tude.net>
    <C7IbP.27044$292.15489@fx13.ams1>
    <a...@n...chmurka.net>
    <1cxpsodgz1n14.1m6tyh59n8xgw$.dlg@40tude.net>
    <vkv8vp$eo4$4@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <vl0p94$qap$2@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl:82.143.187.50";
    logging-data="1035"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:OgN6NjZrQN+ZjU7zTNKYdBr5m2M=
    sha256:1/R6FS6jnSDDcZrBVcX+B74GwRgrpO0hMsiszH4Yq5Q=
    sha1:htSgI544Q52HI9gx/tqoHkHPrlo=
    sha256:in1e4OYFDAePkADqzcT7JLde1caeqXkkSvDaE6eIDUA=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:50465
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 31 Dec 2024 13:49:38 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 31.12.2024 o 01:05, J.F pisze:
    >>> Podobnie jest z czołgami. Są tabelki na podstawi których określa
    >>> się nośność mostu dla jednego pojazdu. Stoi służba ruchu drogowego
    >>> i pilnuje, by kolejny pojazd nie wjechał, zanim nie zjedzie
    >>> poprzedni.
    >> Akurat takie obciążenie, mocno niesymetryczne, może być niezdrowe
    >> dla mostu. Ale faktycznie - te większe i dłuższe mosty mają jakąś
    >> dopuszczalną wagę pojazdu, a pomiescic mogą tych pojazdów wiele.
    >
    > Dla mostów na naszym terenie nośność pod "czołg" jest naniesiona na
    > mapach wojskowych (niejawne), ale też stawiane są takie specjalne znaki
    > drogowe. Za granicą, to już jest jedna z ról wywiadu. Za Układu
    > Warszawskiego gromadzono takie dane dla krajów na zachód. Nie wiem, czy
    > teraz mamy takie dane na wschód, ale zdrowy rozsądek by to nakazywał.

    Mamy stare mapy wojskowe :-)

    > Cięższe pojazdy wojskowe (np. czołgi) przystosowuje się do pokonywania
    > rzek po dnie w właśnie dlatego, bu mosty ich nie ograniczały. Czołg

    Szczególnie jak go przeciwnik wysadzi ... albo umocni obronę ...

    > potrafi ważyć ponad 70 ton. To już spore obciążenie, jak na most. Przy
    > mniejszych rzekach (takich na południu Polski) spokojnie może jechać po
    > dnie. Ale na północy Polski już nie jest to takie proste. Wisła, Odra.

    Ale załadowany tir też troche waży, a na moscie może się ich zmiescic
    duzo.

    Tak chyba nawet jakos testują - dużo wywrotek z piachem, bo kiedyś
    może się uzbierać.

    >> Ale tak patrze u siebie ... wiele mostów nie ma znaku ograniczenia
    >> wagi. I o wtedy - standardowe 42t może wjechać, nie więcej?
    >
    > Przecież są ponadgabarytowe transporty. To się uzgadnia z zarządami
    > dróg, a te pewnie mają rzeczywiste dane o mostach.

    No ale nie masz znaku, jaka nośność.
    Należy wtedy założyc, ze 42t wytrzyma,
    a wszystkie cięższe pojazdy i tak wymagaja specjalnego zezwolenia ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: