-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Date: Tue, 04 Nov 2014 23:28:44 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 28
Message-ID: <m3bk0i$hio$1@node2.news.atman.pl>
References: <m3bh8v$en3$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1415140178 18008 77.252.249.9 (4 Nov 2014 22:29:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Nov 2014 22:29:38 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.2.0
In-Reply-To: <1...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548613
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-11-04 o 22:56, k...@g...com pisze:
>> Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
> Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z
silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on
monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w
żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest
logowana jako błąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka
temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się błędu w
formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura -
może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne uszkodzenia,
tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by klient wiedział
od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć poważną
awarię, niż np. drobną nieszczelność w dolocie.
Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się
"przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony
temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy
(na której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń
(robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć. Dlatego łatwiej
prościej jest wstawić niezależną osobną sondę, niż ruszać istniejące.
wyjaśniłem wystarczająco?
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 04.11.14 23:30 BartekK
- 04.11.14 23:47 Tomasz Pyra
- 05.11.14 00:05 k...@g...com
- 05.11.14 00:35 BartekK
- 05.11.14 00:42 BartekK
- 05.11.14 01:07 k...@g...com
- 05.11.14 01:56 BartekK
- 05.11.14 09:27 Jacek Maciejewski
- 05.11.14 10:52 Marek
- 05.11.14 12:57 yabba
- 05.11.14 14:39 Trybun
- 05.11.14 14:43 tck
- 05.11.14 15:25 AZ
- 05.11.14 23:13 tá´Ź
- 05.11.14 23:15 tá´Ź
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-01-21 Warszawa => IT Assets Manager <=
- 2025-01-21 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2025-01-20 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-20 Białystok => User Experience Designer <=
- 2025-01-20 Katowice => UX Designer <=
- 2025-01-20 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-20 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-20 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-21 e-doręczenia
- 2025-01-20 Zbieranie podpisów przed sklepem
- 2025-01-20 cenzura internetu
- 2025-01-20 ulaskawienie