eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymontaż czujnika EGT w kolektorRe: montaż czujnika EGT w kolektor
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
    Date: Tue, 04 Nov 2014 23:28:44 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 28
    Message-ID: <m3bk0i$hio$1@node2.news.atman.pl>
    References: <m3bh8v$en3$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1415140178 18008 77.252.249.9 (4 Nov 2014 22:29:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Nov 2014 22:29:38 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.2.0
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548613
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-11-04 o 22:56, k...@g...com pisze:
    >> Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
    > Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
    Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z
    silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on
    monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w
    żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest
    logowana jako błąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka
    temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się błędu w
    formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura -
    może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne uszkodzenia,
    tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by klient wiedział
    od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć poważną
    awarię, niż np. drobną nieszczelność w dolocie.

    Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się
    "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony
    temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy
    (na której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń
    (robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć. Dlatego łatwiej
    prościej jest wstawić niezależną osobną sondę, niż ruszać istniejące.

    wyjaśniłem wystarczająco?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: