  • 1. Data: 2011-10-28 08:30:03
    Temat: monitor z funkcja TV
    Od: "fenek" <q...@u...op.as>

    Czasem korzystając z komputera mam włączony jakiś program w tv. Czas na
    wymianę urządzeń (oba są jeszcze z "tyłkiem") więc pomyślałem o 2 w 1.
    Chciałbym coś takiego, żeby jednocześnie dało się korzystać z monitora i
    funkcji tv, podzielony ekran, albo obraz w obrazie. Istnieją takie
    sprzęty?

  • 2. Data: 2011-10-28 08:41:19
    Temat: Re: monitor z funkcja TV
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Chciałbym coś takiego, żeby jednocześnie dało się korzystać z monitora
    > i funkcji tv, podzielony ekran, albo obraz w obrazie.
    > Istnieją takie sprzęty?

    Na przyklad kazdy TV 22" na matrycy 1680x1050,
    funkcja PIP oraz mozliwoscia sterowania sila podswietlania.

    Z tym, ze IMHO jednak wygodniejszym rozwiazaniem bedzie
    zwykly monitor plus tuner do komputera.

    Jaka to TV ma byc?

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2011-10-28 08:56:20
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-10-28, o godz. 10:41:19
    "Vituniu" <v...@p...fm> napisał(a):

    > Na przyklad kazdy TV 22" na matrycy 1680x1050,
    > funkcja PIP oraz mozliwoscia sterowania sila podswietlania.
    >
    > Z tym, ze IMHO jednak wygodniejszym rozwiazaniem bedzie
    > zwykly monitor plus tuner do komputera.

    A tu się nie zgodzę. Mam w domu jako jeden z monitorów Samsunga B2230HD
    http://www.samsung.com/pl/consumer/pc-peripherals-pr
    tinters/monitors/lcd-tv-tuner/LS22PTDSF/EN/index.idx
    ?pagetype=prd_detail
    i nie zgodzę się że tuner+monitor komputerowy jest lepszy pod względem
    użytkowym. Tuner komputerowy+monitor daje zdecydowanie gorszy obraz niż
    ten telewizor. Nie mówiąc już o tym że TV może chodzić niezależnie od
    komputera a dla kogoś kto lubi ciszę i małe zużycie prądu to ma
    znaczenie. Poza tym TV to zestaw wejść analogowych i cyfrowych - ciężko
    pod monitor i komputer z tunerem podłączyć jednocześnie np. tuner
    kablówki/satelity, konsole i kamerę HDMI.

    Przy zakupie monitor+TV warto zwrócić uwagę że PIP często działa tylko
    dla sygnału cyfrowego więc o ile korzysta się np. z analogowego
    naziemnego to może się okazać że z obrazem w okienku będzie krucho. Ale
    to już trzeba sprawdzić dla konkretnego modelu.

    Zdrówko

  • 4. Data: 2011-10-28 09:09:09
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > A tu się nie zgodzę.

    Wszystko, o czym piszesz, to prawda.
    Tylko zrozumialem, ze kolega glownie
    chce miec obraz TV i z komputera _na raz_.

    Majac tuner piszacy obrazem TV po pamieci
    karty graficznej mozna z tym obrazem zrobic
    o wiele wiecej, niz tylko ustalic pozycje okienka
    PiP w TV.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2011-10-28 09:26:01
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-10-28, o godz. 11:09:09
    "Vituniu" <v...@p...fm> napisał(a):

    > Wszystko, o czym piszesz, to prawda.
    > Tylko zrozumialem, ze kolega glownie
    > chce miec obraz TV i z komputera _na raz_.

    No i w czym problem? Ma PiP i parę pokrewnych rozwiązań.

    > Majac tuner piszacy obrazem TV po pamieci
    > karty graficznej mozna z tym obrazem zrobic
    > o wiele wiecej, niz tylko ustalic pozycje okienka
    > PiP w TV.

    No i? Przy większej ilości źródeł sygnału niż jedno skazuje się na
    żonglowanie kabelkami przy każdej zmianie źródła sygnału. No i czy
    ten tuner w komputerze pozwoli na podłączenie sygnału po HDMI np. z
    dekodera czy np. sygnału z konsoli czy raczej skazany będzie na sygnał
    analogowy czyli z jakości nici? I nie mówię tu o dekodezrze cyfrowej
    telewizji naziemnej w karcie czy TV - żeby to było jasne - bo to całkiem
    co innego.

    Zdrówko

  • 6. Data: 2011-10-28 09:31:35
    Od: "fenek" <q...@u...op.as>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > funkcja PIP oraz mozliwoscia sterowania sila podswietlania.
    >
    > Z tym, ze IMHO jednak wygodniejszym rozwiazaniem bedzie

    Jest to zwykła kablówka po analogu, złącze antenowe. Przy korzystaniu z
    komputera mogę włączyć sobie ten PIP, ale czy będzie dźwięk również? To
    by mnie zadowalało.

  • 7. Data: 2011-10-28 09:52:12
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > No i w czym problem? Ma PiP i parę pokrewnych rozwiązań.

    W wygodzie uzytkowania?

    Majac pulpit przed nosem i okienko TV z tunera moge
    kliknieciem myszy owo okienko powiekszyc, pomniejszyc,
    zamknac, przesunac, jak kazde inne.

    Korzystajac z PiP trza zlapac pilota, wymacac w menu
    opcje odpowiedzialna za jego polozenie, przeklikac w
    inny rog ekranu i dopiero teraz widac co pod spodem...

    Jedyna powazna wada wada tego rozwiazania, to
    koniecznosc wlaczania kompuetera, zeby obejrzec TV.

    > No i? Przy większej ilości źródeł sygnału niż jedno skazuje się
    > na żonglowanie kabelkami przy każdej zmianie źródła sygnału.

    http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/avertv.jpg
    Tyle wejsc wystarczy? :)

    > No i czy ten tuner w komputerze pozwoli na podłączenie sygnału
    > po HDMI np. z dekodera czy np. sygnału z konsoli czy raczej
    > skazany będzie na sygnał analogowy czyli z jakości nici?

    A chocby takiego AVerTV CaptureHD sobie zobacz :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 8. Data: 2011-10-28 12:26:41
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-10-28, o godz. 11:52:12
    "Vituniu" <v...@p...fm> napisał(a):

    > W wygodzie uzytkowania?
    >
    > Majac pulpit przed nosem i okienko TV z tunera moge
    > kliknieciem myszy owo okienko powiekszyc, pomniejszyc,
    > zamknac, przesunac, jak kazde inne.

    No ja myślałem naiwny ze telewizję to się ogląda a nie powiększa,
    pomniejsza, zamyka czy przesuwa. No ale ja to truskawki z cukrem.

    > Korzystajac z PiP trza zlapac pilota, wymacac w menu
    > opcje odpowiedzialna za jego polozenie, przeklikac w
    > inny rog ekranu i dopiero teraz widac co pod spodem...

    No patrz - a ja mam zdefiniowane miejsca i jakoś nic nei przeklikuję.

    > Jedyna powazna wada wada tego rozwiazania, to
    > koniecznosc wlaczania kompuetera, zeby obejrzec TV.

    > http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/avertv.jpg
    > Tyle wejsc wystarczy? :)

    Nie - nie widzę tam żadnego wejścia HDMI.

    > A chocby takiego AVerTV CaptureHD sobie zobacz :)

    Pewnie. Zobaczyłem. I zobaczyłem też w specyfikacji piękna uwagę na
    czerwono:
    "** Capturing HD content with HDCP (High-Bandwidth Digital Content
    Protection) is not supported."

    Zdrówko

  • 9. Data: 2011-10-28 13:37:43
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > No ja myślałem naiwny ze telewizję to się ogląda a nie powiększa,
    > pomniejsza, zamyka czy przesuwa. No ale ja to truskawki z cukrem.

    Powszechny blad. Znaczy - dodawanie cukru do truskawek. ;P

    > Nie - nie widzę tam żadnego wejścia HDMI.

    A jak definiujesz "wejscie HDMI"? Bo im bardziej
    na ten rysunek patrze, tym bardziej ono tam jest.

    > Pewnie. Zobaczyłem. I zobaczyłem też w specyfikacji piękna
    > uwagę na czerwono: Capturing HD content with HDCP is
    > not supported."

    A jest w ogole cokolwiek, co oficjalnie pozwala nagrywac z HDMI/HDCP??

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 10. Data: 2011-10-28 14:19:36
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-10-28, o godz. 15:37:43
    "Vituniu" <v...@p...fm> napisał(a):

    > Powszechny blad. Znaczy - dodawanie cukru do truskawek. ;P

    Nie błąd - tylko trza jeszcze śmietany dodać. :-P

    > A jak definiujesz "wejscie HDMI"? Bo im bardziej
    > na ten rysunek patrze, tym bardziej ono tam jest.

    A fakt - założyłem że po lewej są wyjścia. Ma jedno HDMI. Zerknąłem na
    cenę tej karty z choinką kabli - wolę telewizor. Działa bez
    kombinowania ;-)

    Zdrówko