  • Data: 2015-12-30 23:37:24
    Temat: Re: mój pierwszy raz
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-30 o 22:40, janusz_k pisze:

> [...]

    Taka sobie łopata, nieco lepszego wykonania, potrafi kosztować więcej,
    niż napęd DVD. A ile w nim części, ile myśli technicznej! Naprawdę
    zdumiewające, ale - o tym dalej.

    Wdrożenie produkcji kosztuje krocie, lecz gdy już w laboratoriach
    opracowano, fabrykę postawiono, maszyny zakupiono - to koszty *bieżące*,
    czyli za surowce, prąd do maszyn, i pensje dla bardzo nielicznego
    personelu "on line" - są, w przeliczeniu na jedną sztukę - groszowe!
    Dlatego po zamortyzowaniu nakładów na wdrożenie, opłaca się każdą kość
    przecenić na kilkanaście... centów!

    > Ale schodów bez maszyn też nie zrobisz, swoje kosztują no i trzeba
    > mieć rękę, próbowałem robić meble to wiem że to nie jest łatwy
    > kawałek chleba, jakby było inaczej to stolarzy byłoby w piz..u,

    Daje się dostrzec nawrót czegoś na kształt XIX wiecznego luddyzmu,
    przejawiając się w obawach, czy "nadmierny" rozwój techniki nie uczyni
    bezrobotnymi całych rzesz pracowników. A przecież jest tak, że w pewnych
    branżach / technologiach można wdrożyć nowe, superwydajne metody
    produkcji, a w innych - nie! I efekt tego nieodmiennie jest taki, że
    wyroby z tej pierwszej dziedziny szybko tanieją, a z tej "przeciwnej" -
    nie tylko nie tanieją, ale często-gęsto bardzo rosną w cenę! No bo
    pomimo wspaniałej elektroniki jednak i na schody jest zapotrzebowanie, i
    na łopatę, i ziemniaczki, najlepiej z ekologicznej, ręcznie obrabianej
    farmy - także!
    A jako że Grupa jest "elektronika" to warto pamiętać, że ta właśnie
    dziedzina jest najbardziej przez neo-luddystów znienawidzona. No, może
    czysta informatyka - trochę bardziej...