  • Data: 2011-07-24 18:09:30
    Temat: Re: moduły Peltiera -- wydajność/sprawność
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 24 Jul 2011 18:24:17 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "J.F." rwsazasn44jz$....@4...net
    >
    > Najlepszy (pod tym względem) jest dwutlenek węgla. :)

    No fakt, a jednak niepopularny, ciekawe czemu ?

    > Gdybym miał dużo szmalu na zbyciu -- może bym zbudował ścianę działową
    > między łazienką (gdzie ma być cieplej niż w pozostałych częściach
    > mieszkania czy domu) i pokojem (gdzie ma być chłodniej niż w łazience)
    > z masy modułów Peltiera. Różnica t. pomiędzy łazienką i pokojem to
    > około 10 sC -- rozkładając to na 100 modułów mamy 0.1 sC na module,
    > więc sprawność mogłaby być całkiem niezła, o ile prąd popłynie mały. :)

    Cos mi sie wydaje ze dla idealnych chlodziarek to by wcale nie podnioslo
    sprawnosci. Tzn sumarycznej.
    A dla rzeczywistych .. jak pisalem Peltiery sa bardzo kiepskie.
    A przy 0.1 K to prawdopodobnie bardzo bardzo kiepskie.
    10 K to jest chyba bardzo dobra temperatura jak dla pojedynczego elementu,
    wiec jak chcesz taki eksperyment to rob. Albo lodowke wmontuj w sciane :-)

    J.