  • Data: 2011-07-25 15:15:31
    Temat: Re: moduły Peltiera -- wydajność/sprawność
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
    "J.F." 1...@4...net
    > Kto ma pojecie, ten widzial tez takie zabawki,
    > http://www.gasairconditioning.org/robur_advantages.h
    tm
    > P.S. Niestety nie mam pojecia i nie bardzo rozumiem w czym leza
    > zalety.

    >Pewnie na cenie -- gaz jest tańszym źródłem energii niż
    >elektryczność.

    Ale cieplnej, bo mechanicznej to niekoniecznie.
    Byc moze chodzi o jakies limity zuzycia pradu, przepustowosc starych
    kabli itp czynniki ktore powoduja ze pradu nie ma lub jest za drogi.

    >IMO dobre do grzania, nie do chłodzenia.

    Byc moze sprawdza sie tam gdzie oprocz chlodu potrzebne jeszcze duzo
    cieplej wody.
    Taka elektrocieplownio-klimatyzacja.

    >Wystarczy podgrzać jakiś płyn (o niskim cieple właściwym i wysokim
    >cieple
    >parowania) do t. jego/płynu wrzenia w lekko podwyższonym ciśnieniu i
    >rozprężyć
    >go w miejscu, w które ma chłodzić. Płyn ów rozprężając się, zacznie
    >wrzeć, do
    >czego będzie potrzebował energii -- czyli zacznie czerpać ciepło z
    >otoczenia,
    >obniżając tam temperaturę.

    Cos chyba przekombinowales. Lodowki absobcyjne sa bardziej
    skomplikowane.

    >Można też zbudować zwykły silnik napędzany gazem -- w samochodzie
    >jest klimatyzator napędzany paliwem samochodowym...

    Albo turbine.

    J.