  • Data: 2009-06-27 20:45:33
    Temat: Re: modemy
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh4ctfm.mo6.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Zależy gdzie. W Warszawie normalne miały 6 cyfr, a dzwoniąc pod
    > pięciocyfrowe można było wysłuchać z magnetofonu prognozy pogody
    > albo rozkładu jazdy pociągów. Było też opowiadanie bajek (to chyba

    Tak, to było na centrali Muranów-1, przy Zamenhofa 5. Była salka z
    panelem magnetofonów, najpierw szpulak, pani, lub pan z mikrofonem,
    nagranko (w kabince, a jakże), potem nożyczki, przycięcie taśmy,
    nawinięcie na szpulę TAI, czy jakoś tak (chodzi o umowny symbol),
    sklejenie pętli, wrzut w mechanizm i sru! (nie mylić z reklamą heja).
    Potem zmieniono te numery, nie do końca systemowo, na 6-cyfrowe, dzięki
    czemu odzyskano prawie tysiąc numerów do podpięcia abonentów. Tylko tam
    widziałem WG5 i WG6 :)) Zmiana była mniej-więcej tak: 319xz, zmieniono
    na 319xyz, gdzie dla X=1, y przyjmował wartość x, czyli też 1, dla x=0
    OIDP, ale już nie chcę kłamać, bo zdaje mi się tu zmiana nie była
    systemowa - dla X=0, x stawał się jedynką (czyli ujednolicono wszystkie
    do setki 3191yz) a Y2, albo 9... Niestety, nie mam wynotowanego wzorca
    zmian.

    > dla tych, dla których dziennik telewizyjny to było mało). Te numery

    Warszawa byla i chyba jest wyjątkiem - bajek automatycznych nie było,
    nawet pipidówy, czy inne miasta wojewódzkie miały, a Warszawa nie :)

    > można było znaleźć w książce telefonicznej. A te z muzyką, o podobnej
    > strukturze, nie były publikowane. Ale działały. Po co -- tego nie
    > wiem.

    Muzycznych też w Warszawie nie było (przynajmniej wtedy), w innych
    miastach przeważnie był to numer wspólny w wynikami totka (i niekiedy
    też ligi polskiej i angielskiej), ale i bywały osobne numery.
    W Krakowie bajeczki były na systemie Salme - 64560 :) później zmieniono
    numerację na 6-cyfrową, a Salme wyrzucono i weszła pentaconta, miejska
    OIDP (Dębniki, ul. Kapelanka 4, wzięte z oficjalnej książki
    telefonicznej). Bajki w Krakowie uruchomiono na 928 jeszcze przed zmianą
    na 6-cyfrowe.