    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: modem gsm
    Date: Wed, 9 Sep 2015 21:55:06 +0200

    platformowe głupki wrote:
    > czy istnieje jakiś sposób aby używać modemu bez aplikacji z modemu? mam
    > taki blueconnect, on niestety instaluje się jako dysk i dopiero po
    > zainstalowaniu aplikacji widać modem... da się zrobić tak, żeby modem
    > był tylko modemem bez aplikacji?

    Jakąś aplikację musisz mieć, choćby do "dzwonienia", aby modem się
    połączył. W systemach z rodziny Windows taka aplikacja jest już w
    systemie, chyba, że nie nie zainstalowałeś odpowiedniego elementu
    Windows. No i potrzebujesz sterowników modemu.
    Ponieważ nie mogłem znaleźć nigdzie gołych sterowników modemu, to
    wgrałem aplikację od Plusa, zidentyfikowałem folder ze sterownikami
    modemu, skopiowałem, odinstalowałem aplikację (co spowodowało
    odinstalowanie sterowników), zainstalowałem same sterowniki i działa.