  • Data: 2009-05-23 10:21:22
    Temat: Re: moc emitowana przez tel. komorkowy
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Jakiś czas temu oglądałem program, w którym wysnuto dość ciekawą teorię
    > wiążącą współczesny wysyp różnego rodzaju alergii z wytępieniem
    > pasożytów nękających ludzkość "od zawsze".

    Cicho, bo jeszcze jakiś członek Greenpeace to przeczyta, zrozumie
    opacznie i wkręci do tej ich machiny propagandowej mówiąc o tym jak to
    kiedyś człowiek i glista ludzka żyli sobie w harmonii ale przyszła
    wstrętna i nienaturalna medycyna zaprzepaszczając to wszystko. ;)

    Ja tam już wolę nasze choroby cywilizacyjne - lepiej dostać kataru albo
    łzawienia oczu przez tych parę dni gdy pylą określone rośliny niż przez
    całe życie nosić jakieś świństwo w jelitach, albo co gorsze w mięśniach
    (jak właśnie w przypadku wspomnianego włośnia spiralnego). Zresztą
    przytoczoną przez Ciebie informację należy traktować raczej jako
    ciekawostkę. Ludzie w krajach trzeciego świata i tak niedojadają, więc
    pasożyt jest dodatkowym obciążeniem dla organizmu. Organizm niedożywiony
    to organizm osłabiony i wątpię, aby te substancje w jakimś zauważalnym
    stopniu to rekompensowały.

    Wiadomo - nauka i medycyna nam raju na ziemi nie stworzyły. Niemniej
    gdybym miał wybierać... Wolę problem otyłości zachodniego społeczeństwa
    niż regularne "epidemie" głodu lub choroby wywoływane przez nadpsutą
    żywność marnej jakości. No i jednak co by nie mówić - choroby, które
    dzisiaj budzą w nas największy lęk (AIDS i rak) raczej nie wydawałyby
    się takie straszne naszym przodkom, postawionym w obliczu szerzących się
    na skalę masową: cholery, czarnej ospy, dżumy, tyfusu, dyfterytu, duru
    brzusznego, gruźlicy czy trądu.

    W perspektywie historii rozwój cywilizacji jest największym
    dobrodziejstwem jakie mogło nas spotkać. Korzyści z nawiązką
    rekompensują nam drobne niedogodności (choroby cywilizacyjne,
    zanieczyszczenie środowiska) a ludzie uważający, iż "kiedyś było lepiej"
    popisują się jedynie ignorancją.