eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymoc a temperatura zew.Re: moc a temperatura zew.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: moc a temperatura zew.
    Date: Thu, 10 Nov 2011 23:15:30 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 29
    Message-ID: <j9hie4$4fm$1@news.onet.pl>
    References: <j9duep$kqg$1@news.onet.pl> <4eba81d7$0$5801$65785112@news.neostrada.pl>
    <j9fqqg$i22$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: user-109-243-13-137.play-internet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1320963335 4598 109.243.13.137 (10 Nov 2011 22:15:35 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Nov 2011 22:15:35 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
    In-Reply-To: <j9fqqg$i22$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2412565
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-11-10 07:26, Agent pisze:
    >>
    >> Z różnicy temperatury 40 stopni samej w sobie wynika różnica mocy na
    >> poziomie 6-7% (im zimniej tym większa). Do tego dochodzi, w
    >> nowocześniejszych silnikach, spora możliwość adaptacji ECU do warunków
    >> -- przy niższej temperaturze przyspiesza zapłon. Znaczenie ma też
    >> ciśnienie
    >> atmosferyczne (im wyższe tym moc większa), wilgotność (ZTCP im wyższa tym
    >> moc większa) i to pewnie nie wszystko.
    >>
    >> Ogólnie, różnice mocy związane z warunkami zewnętrznymi mogą w praktyce
    >> sięgać, myślę, nawet ok. 20% lub więcej jeśli pomiarów dokonamy w
    >> skrajnych warunkach.
    >>
    > Napewno ale czy w przypadku silników doładowanych turbina nie zapewni
    > mniejszych zmian w zależnosci od warunków atmosferycznych. Bo tak se
    > myślę że jak np. spada niśnienie atmosferyczne to turbina i tak będzie
    > inaczej wysterowana przez ECU tak aby osiagną wartość zadaną. Z
    > temeraturą to może już być trudniej.

    U mnie gdy temp otoczenia sięga 30*C w dolocie mam nieraz +70*C a IC mam
    nie mały. Wówczas ECU dość mocno cofa zapłon aby uniknąć stuków i lekko
    licząc jakieś 40-50KM ucieka.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: