eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymoc a temperatura zew.Re: moc a temperatura zew.
  • Data: 2011-11-10 23:15:30
    Temat: Re: moc a temperatura zew.
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-11-10 07:26, Agent pisze:
    >>
    >> Z różnicy temperatury 40 stopni samej w sobie wynika różnica mocy na
    >> poziomie 6-7% (im zimniej tym większa). Do tego dochodzi, w
    >> nowocześniejszych silnikach, spora możliwość adaptacji ECU do warunków
    >> -- przy niższej temperaturze przyspiesza zapłon. Znaczenie ma też
    >> ciśnienie
    >> atmosferyczne (im wyższe tym moc większa), wilgotność (ZTCP im wyższa tym
    >> moc większa) i to pewnie nie wszystko.
    >>
    >> Ogólnie, różnice mocy związane z warunkami zewnętrznymi mogą w praktyce
    >> sięgać, myślę, nawet ok. 20% lub więcej jeśli pomiarów dokonamy w
    >> skrajnych warunkach.
    >>
    > Napewno ale czy w przypadku silników doładowanych turbina nie zapewni
    > mniejszych zmian w zależnosci od warunków atmosferycznych. Bo tak se
    > myślę że jak np. spada niśnienie atmosferyczne to turbina i tak będzie
    > inaczej wysterowana przez ECU tak aby osiagną wartość zadaną. Z
    > temeraturą to może już być trudniej.

    U mnie gdy temp otoczenia sięga 30*C w dolocie mam nieraz +70*C a IC mam
    nie mały. Wówczas ECU dość mocno cofa zapłon aby uniknąć stuków i lekko
    licząc jakieś 40-50KM ucieka.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: