  • Data: 2019-01-06 20:24:30
    Temat: Re: mistrz kierownicy w BWM na pasach (i dwa trupy)
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.01.2019 o 19:00, Budzik pisze:

    > Wtedy pewnie jest najbezpieczniej ale nie, nie o takiej sytuacji mowiłem.

    A o jakiej - załóżmy, że pieszy chce przejść przez dwupasmową jedznię -
    7 metrów. załóżmy, że idzie 5km/h. Załóżmy z dupy, że kierowcy jadą
    zgodnie z ograniczeniem czyli 50km/h. 10 razy szybciej niż piesi. Czyli
    jak pieszy przejdzie te 7 metrów, to samochód przejedzie 70. To twoje
    absolutne minimum - 70 mertrów od przejście nie może być żadnego
    samochodu. Teraz urealniamy. Przeciętnie jeździ się plus 20. Czyli
    70km/h. Robi się koło 100 metrów. Pieszy nie ma radaru ani dalmierza w
    oczach, więc nalezy założyć, że może jechać więcej - niektórzy (rzadko,
    ale przecież częściej niż co 1000, więc nie ma co ryzykować) stówką -
    140 metrów. Odległości też dokładnie nie zbada, więc żeby pomiar na oko
    był bezpieczny to wychodzi 200 metrów. W mieście żeby nie było żadnego
    samochodu z dwóch stron w odległości 200 metrów, to często możesz do
    nocy czekać.

    > Nie wiem, byc moze moje doswiadczenie zyciowe jest zbyt małe ale naprawde
    > nie zdarzyło mi sie.

    Wsiądz na motocykl czy rower to zobaczysz. To że jest tak mało ofiar
    wśród pieszych to właśnie dlatego, że są oni generalnie wbrew temu co
    się mówi są bardzo w "paranoid mode". Na motocyklu nie możesz się po
    prostu zatrzymać na zielonym, bo masz podejrzenia, że cię koleś ma w
    dupie (nawet w paranoid mode), więc widzisz co by się działo, gdyby
    piesi swoje pierwszeństwo jednak egzekwowali. W skróecie - spora częśc
    kierowców ma w dupie niechronionych uczestników ruchu, bo wychodzi z
    założenia (widocznym również w tym wątku i podobnych), że skoro nie są
    za blachą, to mają sami o swoje bezpieczeństwo dbać (czytaj ustępować
    "silniejszym").

    > Mowa jest o tym co moze pieszy zeby polepszyc swoje bezpieczenstwo.

    I piesi to generalnie robią. Problem w tym, że spora częśc kierowców
    uważa, że to zmienia pierwszeństwo pieszego na pasach w pierwszeństwo
    pieszego na pasach (pod warunkiem że nic nie jedzie).

    Shrek