  • Data: 2011-08-01 14:31:54
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    philips wrote:
    > Widzisz, wszystko sprowadza się do ustanowienia PRAWA, a nie LEWA. Gdyby
    > w państwie ustanowiono PRAWO, to to samo państwo nie musiałoby walczyć
    > ze skutkami, bo nie byłoby przyczyn.

    ja rozumiem ze piszesz o o utopii, ale

    > O czym Ty mi piszesz? Jeżeli pojedyncze rośliny wyrosły nie tam gdzie
    > trzeba bo nasiona zostały przeniesione w sposób naturalny (wiatr, woda,
    > ptaki), to monsanto ze swoimi prawnikami mógłby farmerom naskoczyć.
    > Jeżeli udowodnił farmerom, że to oni przenieśli nasiona - to była to
    > normalna kradzież i nie ma znaczenia, że okradzionym była potężna,
    > bogata firma. Nie wiem jak było naprawdę. Wyrok jest sprawiedliwy,
    > jeżeli jest zgodny z prawem, a nie jak stoi po stronie biedniejszego. W
    > ten sposób można by usprawiedliwiać biedniejszego, który okrada
> [...]

    multimiliardowe korporacje maja naturalna przewage miedzy kolesiem ktoremu
    nawialo ziarenek na pole

    chocby dlatego ze moga wyslac pieciu prawnikow tylko do patrzenia pozwanemu
    na rece i szukania jego kazdego bledu

    > Jeżeli przyczyny były naturalne, a pomimo to sędzia wydał
    > niesprawiedliwy wyrok, to jest to wina sędziego - prawdopodobnie dał się
    > przekupić lub dał się zastraszyć. Takich ludzi znajdziesz wszędzie i
    > ustanawianie nowych praw niewiele zmieni skoro nie przestrzega się już
    > istniejących.

    prawo (i wiele innych dziedzin, ale jako ze prawa trzeba przestrzegac a
    jego nieznajomosc...) jest o wiele za skomplikowane dla przecietnego
    czlowieka
    prawnicy maja swoje specjalizacje, sa kolesie od spadkow, patenetow,
    podatkow, ubezpieczen etc. etc.

    wracajac do tematu - w dzisiejszych czasach wyrok nijak nie musi byc
    jak to ujales "jest sprawiedliwy, jeżeli jest zgodny z prawem"
    bo prawo obecnie niestety nie jest sprawiedliwe, jest tworzone
    na kolanie przez przepychajacych sie u koryta politykow, ktorych
    glownym zadaniem jest dojebanie tym ktorzy akurat maja mniejszosc

    a przestrzeganie glupiego prawa powoduje postepujace oglupienie
    spoleczenstwa