    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: minister walczy z .. pralkami
    Date: Tue, 26 Jul 2011 21:55:53 +0200

    > Przecież niezawodne pralki są do kupienia bez problemu, blacha
    > nierdzewna, praktycznie bezawaryjny silnik Direct Drive z 10 letnią
    > gwarancją i.t.p. tylko one nie kosztują 800zł.
    I tu leży sedno sprawy.
    Ta co kosztuje 800 zł powinna działać wyśmienicie przez 20 lat, bo historia
    zna _stare_ technologie, które były do tego zdolne.
    Nie można szantażować ludzi:
    "Sprzedam Ci pralkę, która będzie prać Twoje gacie przez 10 lat, ale
    będziesz musiał pracować na nią przez pół roku, aż się spurtasz!"
    Rozwój technologii powinien polegać na tworzeniu rzeczy lepiej, a nie
    gorzej.
    Żadne dywagacje typu: musimy robić chłam, bo ludzie nie mieli by pracy mnie
    nie przekonują.
    Jeżeli społeczeństwo nie chce kupować pralek, bo te co mają się nie psują,
    nic nie stoi na przeszkodzie, aby w nagrodę pracownicy tych zakładów od
    najlepszych pralek,
    przeszli na emeryturę od zaraz np. w wieku 30 lat, chyba że chcą pracować
    dalej bądź dorobić.
    Będzie to tańsze dla społeczeństwa niż kupowanie 2 milionów pralek po 800 zł
    rocznie w Polsce.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar