  • 31. Data: 2016-06-27 22:15:44
    Temat: Re: miniaturyzacja ;)
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
    news:nkr0d3$eaj$1@node1.news.atman.pl...

    > Chodzi ci o to, że "drukarka 3D" nalewa? To NAPAWARKA byłoby odpowiednim
    > terminem.

    O, przypomniałem sobie, żeby przejrzeć swoje napawarki atramentowe i zrobić
    remont swojej napawarce laserowej, bo termotransfer chcę robić.
    :P

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

    MSPANC :))

  • 32. Data: 2016-06-27 22:19:31
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

> [...]

    Napawarka, napawanie... Ojjj, niedaleko mnie jest knajpa, gdzie przy
    popularnych imieninach otoczenie jest czasem "napawane"...

    > Tu jednak wciąż jesteśmy w okolicach mechanicznych, gdzie napawanie
    > kojarzy się z procesem pokrewnym do spawania. Plastik niby też się
    > spawa, ale coś to "napawanie plastiku" nie napawa mnie myślą, że to
    > dobry kierunek w nazewnictwie. Ponadto daleki jestem od przekonania,
    > że każda drukarka 3d musi być napawarką.

    Idąc tym tropem po prostu zaczynamy za bardzo rozpieprzać się na szczegóły,
    odwracając się od istoty problemu. Zamiast się kłócić napawarka, czy
    drukarka, raczej zwróćmy się w tym kierunku, by onej maszyny, jakość pracy
    systematycznie ulegała poprawie.

  • 33. Data: 2016-06-27 23:15:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Napawarka, napawanie... Ojjj, niedaleko mnie jest knajpa, gdzie przy
    > popularnych imieninach otoczenie jest czasem "napawane"...

    Oni tam się raczej napawiają.

> [...]
    > napawarka, czy drukarka, raczej zwróćmy się w tym kierunku, by
    > onej maszyny, jakość pracy systematycznie ulegała poprawie.

    I to powinno napawać optymizmem (swoją drogą, to maszyna do tego też
    by się przydała).

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2016-06-28 00:14:21
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-06-27 o 22:15, HF5BS pisze:

> [...]
    >
    > O, przypomniałem sobie, żeby przejrzeć swoje napawarki atramentowe i
    > zrobić remont swojej napawarce laserowej, bo termotransfer chcę robić.

    Ale w przeciwieństwie do igłówki czy lasera, które rzeczywiście
    naciskają na materiał, atramentówka czy termosublimacyjna to
    rzeczywiście napawarki - nakładają coś na materiał, ale nie naciskają.

  • 35. Data: 2016-06-28 00:18:49
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Walkę ze sklerozą możemy zacząć od "piłki ręcznej".

    > Tu jednak wciąż jesteśmy w okolicach mechanicznych, gdzie napawanie
    > kojarzy się z procesem pokrewnym do spawania.

    Napawanie w metalurgii to zalewanie ubytków płynnym metalem. Stąd moje
    skojarzenie z działaniem drukarki 3D, która też "nalewa".

    Natomiast jeśli chodzi o metalurgiczne napawanie, to mnie się nie bardzo
    kojarzy ze spawaniem, oprócz tego, że jedno i drugie używa wysokiej
    temperatury. Owszem, spawarki też dodają od siebie trochę materiału, to
    w tym sensie są napawarkami.

  • 36. Data: 2016-06-28 00:19:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Ale w przeciwieństwie do igłówki czy lasera, które rzeczywiście
    > naciskają na materiał, atramentówka czy termosublimacyjna to
    > rzeczywiście napawarki - nakładają coś na materiał, ale nie naciskają.

    No więc właśnie nie napawarki. Różnica taka, jak między lutowniem
    a spawaniem. Istotą napawania jest stosowanie tego samego materiału,
    co podłoże.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2016-06-28 00:27:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > kojarzy ze spawaniem, oprócz tego, że jedno i drugie używa wysokiej
    > temperatury. Owszem, spawarki też dodają od siebie trochę materiału, to

    Dobry spawacz potrafi spawarką napawać na przykłd zużytą końcówkę jakiegoś
    wału. Nie tyle "zalewa ubytki płynnym metalem", bo to rzecz odlewnika, co
    właśnie... no, trudno mi tu znaleźć inne określenie. W każdym razie szew,
    który zwykle łączy dwa kawałki metalu, tutaj wysępuje samodzielnie,
    położony jeden obok drugiego, jak nawinięty sznureczek, zwiększa grubość
    tego wału. Potem tokarz czy szlifierz nada temu bardziej grzeczny kształt.

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2016-06-28 00:39:15
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

> [...]
    > tego wału. Potem tokarz czy szlifierz nada temu bardziej grzeczny kształt.

    Wiem, chodzi o to, że spawacz nie pracuje płynnym metalem, tylko stałym
    ale rozmiękczonym do konsystencji plasteliny.

    Natomiast napawanie można robić zarówno metodą spawalniczą, jak i przez
    wlanie metalu (plastiku/szkła/porcelany itp.) w ubytki.

  • 39. Data: 2016-06-28 00:44:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Wiem, chodzi o to, że spawacz nie pracuje płynnym metalem, tylko
    > stałym ale rozmiękczonym do konsystencji plasteliny.

    Raczej o to, że pracuje ze stałym, który na chwilę staje się płynny.

    > Natomiast napawanie można robić zarówno metodą spawalniczą, jak
    > i przez wlanie metalu (plastiku/szkła/porcelany itp.) w ubytki.

    Muszę przyznać, że nie zauważyłem, by ktoś w takich sytuacjach mówił
    o napawaniu.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2016-06-28 07:53:01
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Oni tam się raczej napawiają.

    Czasem tam, a wtedy ich ochrona wygania, więc potem na ulicy... Jak
    chodziłem na centralę na nocną zmianę... nie tylko na nocną, ale przeważnie
    wtedy, bez kalendarza wiedziałem, kiedy są popularne imieniny... Rzeczona
    ulica to Poznańska, choć ja pracowałem obok, przy innej, Nowogrodzkiej
    znaczy się. Tylko często Poznańską przechodziłem. Nawet mnie kurewki na
    ruchanie chciały brać :)
    Już nawet niektóre z daleka poznawałem, bo ich ekipa była raczej niezmienna
    :) Zastanawiam się, bo minęło ponad 20 lat, czy niektórym nawet dzień dobry
    nie mówiłem :) Ale nie, klientem ich nie zostałem.

    O! I o to chodzi!