  • Data: 2013-10-05 02:50:24
    Temat: Re: miniaturowy nadajnik/namiernik
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:1211517122.20131004233407@pik-net.pl.invalid...
    > Hello ACMM-033,
    >
    > Thursday, October 3, 2013, 12:57:31 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Chyba na Strowgerze, jak na pamięć stojaki zna...

    Kwestia wyrobienia słuchu i "szóstego zmysłu". Tego nie zyskuje się w rok ot
    tak, to dłuższa praktyka... Jak się zna urządzenia, to można też wyłowić, że
    każdy taki łomogt... wróć, wybierak, inaczej dźwięczy, ale jeśli walą na
    jeden kierunek, to po prostu będzie słychać sekwencje wybieranych cyfr, raz
    z jednego miejsca, raz z kolejnego, centrali. A jak z jakiegoś kierunku, to
    zwykle to zajmuje np. 20 kolejnych organów, więc wystarczy usłyszeć, ze to
    ta półka na tym stojaku - i już wiadomo, że "najwięcej szefie z Pragi wali,
    a Mokotów to zatkany jest..." Na urządzeniach Pentaconta wygląda to inaczej,
    w skrócie - znając np. charakterystykę wybierania, można się pokusić o
    stwierdzenie, dokąd rejestr pchał swoje R2, bo tu też bywają niuanse (nie
    zawsze dają się wyłowić), że pary przekaźników do każdej cyfry inaczej
    dźwięczą, stojąc przy wybierakach ma się już mniej możliwości interpretacji,
    ale wiedząc, że np. z tego stojaka to wali głównie do Krakowa, można np.
    wyłapać, gdy coś się z Krakowem dzieje, bo np. coś dużo połączeń zrywa zbyt
    szybko i słychać, ze dużo translacji naraz zwalnia, lub za krótko trzymają
    połączenie. Przelicznik - i tu dało się pewne rzeczy wyłowić, inaczej było
    słychać, gdy kierunek był wolny, inaczej gdy zajęty i trzeba było dać sygnał
    do zrzutki... nie chcę kłamać, po tylu latach pamięć się zatarła...
    przelicznik chyba dawał sygnał rejestrowi, a rejestr robił już właściwe
    zrzucenie, z wyjątkiem ostatniej fazy, która miała dziurę - nie była
    kontrolowana zajętość wiązki i zdarzało się nierzadko, przy obciążonych
    kierunkach, ze przy fazie pierwszej, zwanej weryfikacją (VE), jak i drugiej,
    zwanej wskazaniem (AF), określone było, że w wiązce są jeszce wolne wyjścia,
    przychdziło do fazy trzeciej, zwanej kodowaniem (CO), gdzie już sprawdzania
    zajętości wiązki nie było, zestaw głupiał i wywalało błąd na rejestrator
    uszkodzeń. Przyczyną byo to, że najczęściej przed nami pomyślnie pierwsze
    dwie fazy przeszło inne połączenie, dla niego stykło jeszcze wyjść w wiązce,
    a dla nas, zanim u tamtego nastąpiło wykonanie fazy trzeciej, pierwsze dwie
    fazy też przeszły pomyślnie, ale tamto było pierwsze, dostało ostatnie łacze
    w wiązce, a my już nie... oj, nie umiem tego tak ładnie opisać... To dawało
    się na słuch złapać, słabo, ale cuś-tam dawalo się rozróżnić. Najwięcej
    dawało się wysłyszeć z klapania translacji i łoskotu rejestrów. Cechowniki
    też potrafiły to i owo "zeznać".
    Na K66 technicy też na ucho potrafili pewne rzeczy wyłapać... ale tu
    musiałbym z kumplem pogadać, który na tym pracował, bo ja aż tyle nie
    wyławiałem co on, z racji braku praktyki - nie pracowałem na K66, a jedynie
    kilka razy wpadłem z wizytą.
    Chętnie bym coś więcej napisał, ale po tylu latach już pozapominałem, mogłem
    pomieszać szczegóły...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.