  • Data: 2017-03-29 18:28:30
    Temat: Re: mini reaktory atomowe
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 29.03.2017 18:05, J.F. wrote:

    > Co to jest ? cena 1kWh pojemnosci akumulatora ?
    >
    > Dziwny wynik, biorac pod uwage $5500 i 13.5kWh.

    Co dziwnego?

    Urządzenie ma jakąś forme gwarancji. Na czas, na cykle...
    W tych ramach zdążysz odebrać (a wcześniej włożyć) tylko
    ograniczoną energię.

    Skoro urzadzenie kosztuje X usd, a na gwarancji wyda nam co najwyzej
    y kWh, to możęmy przypisać koszt na gwarantowaną kWh.

    W linku masz odnośnik, a tam szczegóły, co wliczał (m.in sprawność
    i utratę pojemności).

    > Albo zakazujace magazynowanie litu :-)

    > Ale wtedy moze i akumulatory litowe potanieja.
    > Taka Tesla w sam raz ... ale na zime nie starczy.

    Otworzyli najwiekszą fabrykę aku na świecie,
    ale też zwiększają popyt.
    A lit chyba nie tak pospolity ;-)

    Z koncepcji na trzymanie energii podobają mi się baterię
    na ciekłą sól.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Molten_salt_battery
    Parę lat temu widziałem eksperymenty z parą relatywnie
    tanich metali, więc baterie, w porównaniu do litowo-jonowych,
    są taniutkie.

    Problem w tym, żę to raczej dla przemysłu, chemiczny odpowiednik
    elektrowni szczytowo-pompowej, bo to musi chodzić ciągle,
    nie możę zastygnąć ;-)

    pzdr
    bartekltg