-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
From: "Zygmunt M. Zarzecki"
<z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: mini elektrownia - podpatrzone - ma to sens?
Date: Fri, 21 Aug 2009 13:53:34 +0200
Organization: male zet
Lines: 51
Message-ID: <h6m0m4$kde$1@news.interia.pl>
References: <h6jpdl$npm$1@news.onet.pl> <h6jvmr$mne$5@news.interia.pl>
<h6k2sn$elk$1@news.onet.pl> <h6k64g$ul1$3@news.interia.pl>
<h6k86r$tep$1@news.onet.pl> <h6k8a7$1n3$2@news.interia.pl>
<h6k9nm$221$1@news.onet.pl> <h6k9qh$3p4$1@news.interia.pl>
<h6kcqa$9pu$1@news.onet.pl> <h6khd6$bu8$1@news.interia.pl>
<h6ld3c$4he$1@news.onet.pl>
Reply-To: z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com
NNTP-Posting-Host: apn-95-40-156-183.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.interia.pl 1250854404 20910 95.40.156.183 (21 Aug 2009 11:33:24 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 21 Aug 2009 11:33:24 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <h6ld3c$4he$1@news.onet.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.0
X-Authenticated-User: zyga % interia+pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:25036
[ ukryj nagłówki ]
>>>> A prąd ładowania jest nie większy niż 12-15A.
>>>>
>>> Przy obrotach biegu jalowego (silnika)? No co ty :) Gora 10A ze
>>> wskazaniem na kilka. Musialbym zajrzec do lyteratury coby potwierdzic
>>> lub, ewentualnie, zgodzic sie z toba ;)
>>
>> Pisałem o maksymalnym prądzie, nie pisałem nic o obrotach.
>
> Z kontekstu wynikalo, ze wieszczysz prad jaki wystepuje tam przy tak
> malych obrotach :)
> Bo maksymalny dla pospolitego alternatora 12V z osobowki to bedzie
> jakies 30 do 50A.
> A, zerkne sobie do literatury:
> Wykres natezenia pradu w funkcji obrotow alternatora ZEM A 124-14V-60A
> (Juz w nazwie zaszyta jest wartosc maksymalna pradu - wieksza niz mi sie
> po glowie kolatalo :) ) Co prawda na wykresie dazy do tych 60A ale
> dopiero po 3500obr/min przekracza 50A. Przy obrotach 1500, maksymalny
> prad wynosi ~10A.
> Przy czym to wszystko sa wielkosci maksymalne (i troche teoretyczne:))
> uzyskiwane w stanie maksymalnego obciazenia maszyny. Na stanowisku w
> szkole mielismy taki fajny opornik wodny, w ktorym woda sie gotowala
> podczas wyznaczania charakterystyki alternatora ;)
> Spokojnie wiec w podanym przykladzie (tej domowej elektrowienki z
> akumulatorem) mozna sprobowac sprawdzic prad ladowania za pomoca
> amperomierza do 10A.
> BTW zwracam honor jezeli chodzi o maksymalny prad i sugestie uzycia
> bocznika 50A :)
Mnie cały czas chodzi o to, że przy obrotach alternatora rzędu 2000rpm,
co odpowiada prędkości obrotowej silnika 1000-1500rpm, nie uzyskasz
dużego prądu ładowania zwykłego samochodowego akumulatora.
I teraz wyobraź sobie jak dużą przekładnię musiałbyś mieć, by napędzić z
wiatraka taki alternator i jak duży wiatrak musiałby być.
Zakładając moc do wyciągnięcia 300W przy obrotach alternatora 2000rpm
potrzebujesz momentu 1.4Nm na wale alternatora.
Niech wiatrak kręci się 100rpm, to potrzebujesz przekładni 1:20!
Czyli na trójłopatkowy wiatrak o średnicy około 1.5m i szerokości łopaty
15-20cm, przy temperaturze pokojowej i normalnym ciśnieniu musi wiać
wiatr 10 m/s.
Liczone w pamięci i na kartce i założenia sprawności 100%.
Wydajność alternatora ma się nijak do max prądu ładowania, alternator
zawsze musi mieć znacznie wyższą wydajność.
:>
zyga
--
A fe, A psik, A ha
Następne wpisy z tego wątku
- 21.08.09 12:11 A.L.
- 21.08.09 12:13 A.L.
- 21.08.09 13:40 WM
- 21.08.09 14:56 PeJot
- 21.08.09 15:04 J.F.
- 21.08.09 15:10 J.F.
- 21.08.09 15:54 bujnos
- 21.08.09 16:05 A.L.
- 21.08.09 17:04 J.F.
- 24.08.09 12:34 Roe Dorsz
- 25.08.09 00:49 kogutek
- 25.08.09 08:16 pluton
- 25.08.09 08:17 pluton
Najnowsze wątki z tej grupy
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)