  • Data: 2010-01-13 22:47:45
    Temat: Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jarek P. napisał:

    > Przeczytałem tego posta koledze, który pracował kilka lat w... no
    > powiedzmy, że u znanego krajowego producenta systemów radarowych ;)
    >
    > Kumpel twierdzi, że w tą historię absolutnie nie wierzy (twierdzi, że
    > moc wypromieniowywana przez antenę radaru nie miała wystarczającej
    > wartości) i wg niego jest to typowa urban legend powtarzana jak inne
    > urbanlegendy na zasadzie "kolega mówił, że jego kolega to widział
    > osobiście".

    Dokładnie. Naczytał się jeden z drugim że duży radar dalekiego zasięgu
    (a zwłaszcza militarny - przeznaczony do wykrywania celów które
    niekoniecznie chcą być wykryte) potrafi mieć nadajnik o mocy
    pojedynczych megawatw i wyobraził sobie jakie to straszne skutki
    termiczne powoduje. A prawda jest taka że przy mocy w impulsie równej
    megawatowi moc średnia takiego radaru nie przekracza pojedynczych
    kilowatów rozłożonych na sporą powierzchnię anteny - w efekcie wiązka
    wychodząca z anteny może być szkodliwa dla układu rozrodczego
    (ograniczony efekt cieplny), dla oczu (też nie lubią podgrzewania i
    łatwo o zaćmę), dla układu nerwowego w końcu - raz poprzez działanie
    termiczne (mózg niespecjalnie lubi dodatkowe podgrzewanie od wewnątrz)
    jak i poprzez chwilowe przepływy znaczących ładunków - mniej odpornym
    ponoć potrafi taki radar serce zatrzymać. Ale do pieczenia owcy to
    jeszcze rzędy wielkości brakuje w gęstości mocy.

    --
    Darek