  • 11. Data: 2013-12-29 17:53:35
    Temat: Re: mikrofalowka
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2013-12-29 16:35, inny punkt siedzenia... pisze:

    > znaczy lewitujące jedzenie, jeszcze do tego nie doszedłem... dopiero
    > rozpracowuję to dzieło samsunga...

    Bo trzeba podgrzewać dłużej, ale mniejsza mocą. A nie moc maksymalna i
    pół minuty grzania.

  • 12. Data: 2013-12-29 18:18:57
    Temat: Re: mikrofalówka
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:l9ov95$lrr$1@node2.news.atman.pl...
    > czy to normalne, że mikrofalówka gdzie naczynia a zawartości już nie
    > bardzo? ogólnie jedzenie jest zimne, a talerz jest tak gorący, że nie da
    > się do niego dotknąć...

    A może włącza się grill a nie mikrofala?

  • 13. Data: 2013-12-29 21:25:41
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 29-12-2013 14:55, TOMASZEK pisze:
    > U mnie jest tak, że najpierw się nagrzewa naczynie a potem to co jest w nim.

    To ciekawe, bo z tego, co mi wiadomo, mikrofalówka nie rozgrzewa rzeczy
    suchych, co potwierdzałaby moja, w której to typowa miska arcoroc
    nagrzewa się dopiero od zawartości (po grzaniu niewielkiej ilości lub
    takiego jedzenia, w którym jest mało wody brzeg miski jest chłodny i
    można swobodnie wyjąć gołą ręką).

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 14. Data: 2013-12-29 21:53:07
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2013-12-29 21:25, Zakonspirowany pisze:

> [...]
    > nagrzewa się dopiero od zawartości (po grzaniu niewielkiej ilości lub
    > takiego jedzenia, w którym jest mało wody brzeg miski jest chłodny i

    Jak wcześniej napisano, gdy się pomyli mikrofale z grillem, to efekt
    jest taki, że nagrzewa się naczynie. Z zasady działania mikrofalówki
    wynika, że grzeje się od środka, więc naczynie nie ma prawa się jakoś
    ponad miarę grzać.

  • 15. Data: 2013-12-29 22:10:37
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > znaczy lewitujące jedzenie, jeszcze do tego nie doszedłem... dopiero
    > rozpracowuję to dzieło samsunga...

    Zaraz tam lewitujące. Chleb do rozmrożenia też do miski wkładasz?

    --
    Grzexs

  • 16. Data: 2013-12-29 22:40:21
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-12-29 21:53, Jingiel pisze:

> [...]
    > jest taki, że nagrzewa się naczynie. Z zasady działania mikrofalówki
    > wynika, że grzeje się od środka, więc naczynie nie ma prawa się jakoś

    Ro rozumiesz 'od środka'?
    Jeśli to, że fala w przypadku pustej komory ma największą
    amplitudę w środku, to zgoda. Ale też nie przesadzajmy,
    to jakiś z grubsza sinus, więc w okolicach środka
    opada dość powoli. No i mięsko modyfikuje nieco tą falę.

    Jeśli jednak miałeś na myśli to, że jedzenie nagrzewa
    się od środka, to tak do końca nie jest. Głębokość
    wnikania mikrofal w wodę to są milimetry, może pojedyncze cm.
    Duży kawał mięsa nie będzie grzany w całej objętości
    (za to plastry znakomicie).

    pzdr
    bartekltg

  • 17. Data: 2013-12-29 22:43:02
    Od: bartekltg <b...@g...com>

> [...]
    > nagrzewa się dopiero od zawartości (po grzaniu niewielkiej ilości lub
    > takiego jedzenia, w którym jest mało wody brzeg miski jest chłodny i

    Jeśli ma jakaś przewodność, będzie się nagrzewać.
    Podobnie obstawiałbym, że np gips będzie się nagrzewać,
    więc może też jakieś rodzaje ceramiki. Nawet wody nie muszą
    mieć, wystarczy wiązanie w podobnej okolicy. Nawet sama
    woda wcale nie jest w rezonansie z mikrofalówką.

    pzdr
    bartekltg

  • 18. Data: 2013-12-29 23:27:30
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 29 grudnia 2013 22:43:02 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    >
    > mieć, wystarczy wiązanie w podobnej okolicy. Nawet sama
    >
    > woda wcale nie jest w rezonansie z mikrofalówką.

    I chyba w tym co napisałeś jest dużo prawdy jeśli nie sama prawda. mam tak jak każdy
    w domu taką kuchenkę. Są talerze które grzeją się od tego co na nich się znajduje a
    są w domu i takie co grzeją się niemiłosiernie same w sobie.

  • 19. Data: 2013-12-30 00:05:45
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-12-29 22:43, bartekltg pisze:

> [...]
    > mieć, wystarczy wiązanie w podobnej okolicy. Nawet sama
    > woda wcale nie jest w rezonansie z mikrofalówką.

    Nie chodzi o przewodność, a o polarność cząsteczki. Promieniowanie
    mikrofalowe wywołuje rotację cząsteczek wody, i to rotacja jest
    przyczyną absorbcji promieniowania którego energia zamienia się na
    ciepło. Absorbcja nie jest zbyt silna, co skutkuje dość głębokim
    wnikaniem promieniowania (kilka centymetrów) i w rezultacie dość
    równomiernym ogrzewaniem.
    Zamarznięta woda ma zahamowaną rotację, dlatego lód słabo absorbuje
    promieniowanie. Prawdopodobnie podobnie będzie w przypadku gipsu.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 20. Data: 2013-12-30 19:54:22
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    znajduje a są w domu i takie co grzeją się niemiłosiernie same w sobie.

    Może inaczej - zwróć uwagę na materiał polewy i jego przewodność. Jeżeli
    nie grzeje się przezroczysty talerz ze szkła a grzeje coś ceramicznego,
    białego, to może są te słynne chińskie, ołowiowe polewy :-)