  • 1. Data: 2013-12-28 20:27:50
    Temat: Bufor 74125 - podciągać wejście sterujące do VCC?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W Internecie widziałem różne opinie na ten temat, chciałbym więc
    zasięgnąć waszej opinii. Czy pin sterujący bufora nieodwracającego,
    trójstanowego (np. 74125) powinien być podciągnięty do zasilania przy
    pomocy zewnętrznego rezystora czy też wystarczy ustawienie odpowiedniego
    stanu w MCU za pomocą rejestru?

    Chodzi mi tutaj konkretnie o bufor na linii MISO pomiędzy ATMegą a
    ENC28J60. Sytuacja jest jasna w przypadku normalnego działania układu.
    Ale nie jestem pewien co się stanie podczas programowania.

    Po resecie MCU ustawi wszystkie piny w stan wysokiej impedancji. Będzie
    to więc dotyczyło także linii CS, do której podłączone jest wejście
    sterujące bufora. Co się wtedy stanie? Bufor grzecznie ustawi na swoim
    wyjściu stan High-Z (bonie jest aktywny) czy też można się liczyć z
    możliwością wystąpienia stanów nieustalonych? W tym ostatnim przypadku
    dodatkowy rezystor byłby nieodzowny...

  • 2. Data: 2013-12-28 23:12:36
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 28.12.2013 20:27, Atlantis wrote:
> [...]
    > wyjściu stan High-Z (bonie jest aktywny) czy też można się liczyć z
    > możliwością wystąpienia stanów nieustalonych? W tym ostatnim przypadku

    Żeby było zgodnie z tzw. "sztuką" należałoby zapewnić jakiś konkretny
    stan każdej linii wejściowej, co by nie załapało jakiegoś dziwnego
    napięcia. Ja bym podciągnął, bo już się wiele razy nadziałem na takie
    wiszące wejścia.

    Jakub Rakus