  • 1. Data: 2013-12-29 14:42:27
    Temat: Re: czy można
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ten co padł prawidłowo pracuje już od 13V, możesz wstawić dowolny inny
    > który da minimum 0,75A na wyjściu i będzie pracował przy napięciu które
    > dostanie na wejściu (zmierz).

    No właśnie się zastanawiam czy na pewno.
    Niby ten oryginalny jest Low Quiescent Current... cokolwiek ma to znaczyć :)

    Nie kupuje się takiego brzydala, jeżeli nie zwraca się uwagi na jakość
    dźwięku (cenę przemilczę). Skoro więc producent zastosował nietypowy,
    może był w tym jakiś głębszy sens i zamiana na popularny coś pogorszy?
    Nie za bardzo natomiast jest skąd oryginał wziąć. :(

    Miłego.
    Irek.N.

  • 2. Data: 2013-12-29 14:52:32
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2013-12-29 20:49, Megrims pisze:
    > Kiedys pytałem o naprawę odtwarzacza CD Sphinx Myth. Dość
    > egzotyczne urządzenie. Popsuł się w module zasilacza
    > układ TL750M12C. Coś jak standardowe 7812 i tu mam pytanie.
    > Czy zamiast tego TL750M12C mogę użyć zwykłego 7812, czy
    > ten TL, który jest "low dropout voltage regulator" to
    > coś specjalnego?

    Porównywałeś noty katalogowe?

    --
    __Tomaszek__
    omijam to: tvn*gazeta*facebook

  • 3. Data: 2013-12-29 16:27:19
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-12-29 15:59, AlexY pisze:

    > Znaczy że mało bierze prądu na swoje potrzeby

    Nie tak znowu mało. Z pdfa wynika, że 5mA. To prawie tyle samo co 7812.
    Jedynym problemem może być napięcie zasilające.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 5. Data: 2013-12-29 21:51:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Megrims pisze tak:

    > Czy jest uzasadnione wymienić od razu drugi również?
    > Tak, aby oba napięcia +12 i -12 były tak samo robione?

    Wstaw dwa LM2940-12V

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2013-12-29 22:37:39
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > Czy zamiast tego TL750M12C mogę użyć zwykłego 7812, czy
    > ten TL, który jest "low dropout voltage regulator" to
    Z tego naprawdę się nie strzela. Wstaw cokolwiek typu 7812, olej tego od
    -12v (jak działa) i będzie nadal bardzo dobrze.

    To że producent coś wstawia, to wcale/nie zawsze znaczy że ma akurat
    jakiś techniczny sens - może po prostu w serii X produktów potrzebował
    stabilizator na 12v, i w którymś gdzieś wykonaniu - był potrzebny
    low-drouput, albo coś innego z tego układu (albo po prostu taki projekt
    zasilania miał jużgotowy) - i tak akurat jeden użył, to we wszystkich
    kolejnych projektach metodą kopiuj-wklej użył tego samego, by nie
    komplikować projektu (co nowe urządzenie - to nowa sekcja zasilania) ani
    dostaw części (taniej kupić kontener jednego typu, niż w tysiącach szt
    każdego układu innego, pozornie tańszego w detalu i bardziej dostępnego
    dla użytkownika końcowego).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-12-30 06:05:44
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-12-29 05:52, TOMASZEK pisze:

    > Porównywałeś noty katalogowe?

    http://imageshack.com/a/img268/6733/3kbm.jpg
    http://imageshack.com/a/img31/166/p0pw.jpg

    Na elektrolitach jest 14*1.4142 (około).

    Myślę, że 7812 wystarczy. Ale tam jest taki motyw,
    że końcówka przedwzmacniacza jest zrobiona na AD711JN
    a potem na dwóch tranzystotach A1668 i C4382.
    I ta sekcja wymaga +/- 12V. Ponieważ obie te sekcje
    są zrobione na 2 oddzielnych uzwojeniach i 2 oddzielnych
    mostkach, to zamiast pary 7812 i 7912 jest 2x to samo.

  • 8. Data: 2013-12-30 09:49:51
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
> [...]

    może był w tym jakiś głębszy sens i zamiana na popularny coś pogorszy?
    Nie za bardzo natomiast jest skąd oryginał wziąć. :(

    Zastosował nietypowy bo lepiej wygląda za te pieniądze ;-)
    A może mieć niższe szumy, może trochę inaczej reagować na skokowe zmiany
    obciążenia. A to się powinno* przekładać na zmiany brzmienia.

    *Jednym się przekłada innym na szczęście nie ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz