  • 1. Data: 2011-04-03 11:34:30
    Temat: mikrofale w walce z grzybem
    Od: "kk" <...@...pl>

    Mam w domu ścianę narożną, która przez kika lat była z zewnątrz zalewana.
    Efekt - grzyb wewnątrz.
    Usterka została naprawiona ze dwa lata temu, ale ten uparty grzyb mimo
    stosowania przeróżnych środków chemicznych
    nadal wychodzi.

    Oglądałem na YouTube filmiki jako to różne cuda ludzie wyprawiają z
    generatorami mikrofal z kuchenek.

    Przyszło mi do głowy, że można to wykorzystać do osuszania ścian.

    Jak myślicie, czy zasięg mikrofal w betonie zbrojonym z kuchenki 1000 W
    pozwoli na eksterminację pleśni i wilgoci bez skutków ubocznych ?

    Pozdr

  • 2. Data: 2011-04-03 13:28:56
    Temat: Re: mikrofale w walce z grzybem
    Od: "Filip J" <f...@o...pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Jak myślicie, czy zasięg mikrofal w betonie zbrojonym z kuchenki 1000 W
    > pozwoli na eksterminację pleśni i wilgoci bez skutków ubocznych ?
    Uważaj, żeby ci się fala nie odbiła bo skutkiem ubocznym mogą być jajka
    smażone lub móżdżek ;)
    Pozdrawiam
    FJ

  • 3. Data: 2011-04-03 14:48:06
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 2011-04-03 13:34, kk pisze:
> [...]
    >
    > Jak myślicie, czy zasięg mikrofal w betonie zbrojonym z kuchenki 1000 W
    > pozwoli na eksterminację pleśni i wilgoci bez skutków ubocznych ?

    Nie jest już 1.04, więc... Powinno być wykonalne -- WiFi na 2.4 GHz
    przenika betonowe ściany.
    To rzecz jasna działa i w drugą stronę -- trzeba się ekstra upewnić o
    bezpieczeństwie (i oddaleniu) istot żywych, bo o zagrożeniu chyba nie
    potrzeba pisać. Inni zauważyli możliwość wystąpienia odbić. (W
    mikrofalówkach zapobiega się przeciążeniu magnetronu wstawiając sztuczne
    obciążenie -- pojemnik z wodą). Być może należałoby wykonać ekranowanie
    od zewnątrz ściany (ekran, jaki stosują w mikrofalówkach, lub choćby
    arkusz uziemionej blachy).
    Upewniłbym się także, że w ścianie nie ma elementów metalowych (zbrojeń,
    kabli, rur), inaczej wystąpi ryzyko pożaru.

    Być może pewniejsze jednak promieniowanie jonizujące (takie jak w
    odkażaniu żywności)? Albo X?

  • 4. Data: 2011-04-03 15:08:37
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 2011-04-03 16:48, n...@m...invalid pisze:
> [...]
    > kabli, rur), inaczej wystąpi ryzyko pożaru.
    >
    > Być może pewniejsze jednak promieniowanie jonizujące (takie jak w
    Okazja jest niepowtarzalna; cez-137 można w chwili, gdy o tym piszemy,
    wyłapywać z powietrza i/lub ekstrahować z importowanych alg nori, kombu
    i wakame. ;-))

  • 5. Data: 2011-04-03 15:45:57
    Od: "kk" <...@...pl>

    Okazuje się , że wszystko już było.
    Jest nawet polska firma która oferuje osuszanie ścian metodą mikrofalową.
    Nie podają tylko ceny usługi.

    Najtańsza kuchenka 700 W w MM kosztuje 160 zł.
    To dużo mniej niż ja wydaję co roku na malowanie i preparaty antygrzybiczne.
    Pozostaje tylko poczytać, zrobić odpowiednie ekrany, anteny i jazda.

    Z drugiej strony Centralne Laboratorium Ochrony Radiologicznej w Warszawie
    podaje, że poziom jodu I-131 w ostatnich dniach wzrósł przeszło 1000 razy.
    To może i grzyb sam zniknie.

  • 6. Data: 2011-04-03 18:18:36
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > Usterka została naprawiona ze dwa lata temu, ale ten uparty grzyb mimo
    > stosowania przeróżnych środków chemicznych

    Może taniej i bezpieczniej zastosować lampę UV taka jak w szpitalach? Nie
    wiem jak na grzyba, ale na wirusy i bakterie działa. :-)

  • 7. Data: 2011-04-03 18:24:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Apr 2011 20:18:36 +0200, nom wrote:

    >Może taniej i bezpieczniej zastosować lampę UV taka jak w szpitalach? Nie
    >wiem jak na grzyba, ale na wirusy i bakterie działa. :-)

    Na grzyba w srodku sciany na pewno nie zadziala.

    Ale mozna poszukac lampy rentgenowskiej :-)

    J.

  • 8. Data: 2011-04-03 18:50:05
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    On 2011-04-03 17:08, n...@m...invalid wrote:
    > Okazja jest niepowtarzalna; cez-137 można w chwili, gdy o tym piszemy,
    > wyłapywać z powietrza i/lub ekstrahować z importowanych alg nori, kombu
    > i wakame. ;-))
    Zawsze mozna w okolice Fukushimy podskoczyc, troche wody morskiej do
    umycia scian przywiezc... ;)

    --
    Marcin "Ahmed" Gala
    m.gala(maupa)interia.pl

    - alez wodzu, co wodz???
    - to ja juz sobie pojde...

  • 9. Data: 2011-04-03 21:42:22
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-03 20:24, J.F. pisze:

    > Na grzyba w srodku sciany na pewno nie zadziala.
    >
    > Ale mozna poszukac lampy rentgenowskiej :-)

    Rentgenowskie będzie pochłaniane już w bardzo cienkiej warstwie ściany.
    Jeśli grzyb wniknął głębiej to może go nie wytłuc. Tu by się przydało
    albo dobre zasuszenie mikrofalami - które wnikają głębiej, albo wybicie
    tegho co żywe promieniami gamma z energią co najmniej kilkaset keV.

    MD

  • 10. Data: 2011-04-03 22:10:09
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > albo dobre zasuszenie mikrofalami - które wnikają głębiej, albo wybicie

    Bardziej adekwatne będzie tu chyba słowo "ugotowanie". Zarodniki grzyba dość
    dobrze sobie radzą z suszeniem ich. Miejmy nadzieję że gorzej znoszą
    gotowanie.