  • 11. Data: 2011-04-03 22:11:34
    Temat: Re: mikrofale w walce z grzybem
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "J.F."

    > Ale mozna poszukac lampy rentgenowskiej :-)

    I zmutują. :-)

    Robert

  • 12. Data: 2011-04-03 22:30:09
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-04 00:10, Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bardziej adekwatne będzie tu chyba słowo "ugotowanie". Zarodniki grzyba
    > dość dobrze sobie radzą z suszeniem ich. Miejmy nadzieję że gorzej
    > znoszą gotowanie.

    Obawiam się, że nie dasz rady podgrzać mikrofalami ściany do takiej
    temperatury żeby ugotować grzyby. Przeszkodzi przewodnictwo cieplne
    częściowo wilgotnej ściany. Gdyby to było proste to wystarczyłoby
    przysunąć "słoneczko" do ściany. 1 kW to wcale nie tak dużo.

    MD

  • 13. Data: 2011-04-04 07:22:57
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On nie, 03 kwi 2011 13:34:30 in article news:<in9lvv$dq0$1@news.vectranet.pl>
    kk wrote:
    > Usterka została naprawiona ze dwa lata temu, ale ten uparty grzyb mimo
    > stosowania przeróżnych środków chemicznych
    > nadal wychodzi.

    Miałem tak samo :(, aż ...

    > Oglądałem na YouTube filmiki jako to różne cuda ludzie wyprawiają z
    > generatorami mikrofal z kuchenek.

    przyszła ekipa właśnie z jakimś promiennikiem. Czy były to mikrofale,
    to nie wiem, ale efekt jest - od 15 lat spokój

  • 14. Data: 2011-04-04 09:36:04
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > Usterka została naprawiona ze dwa lata temu, ale ten uparty grzyb mimo
    > stosowania przeróżnych środków chemicznych

    spróbuj pomalować ścianę emulsją pomieszaną z wapnem gaszonym (takim
    prawdziwym), powinien być spokój z grzybem,

    brat

  • 15. Data: 2011-04-04 10:12:48
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-04-03 17:45, kk pisze:
    > Okazuje się , że wszystko już było.
    > Jest nawet polska firma która oferuje osuszanie ścian metodą mikrofalową.
    > Nie podają tylko ceny usługi.
    >
    > Najtańsza kuchenka 700 W w MM kosztuje 160 zł.
    > To dużo mniej niż ja wydaję co roku na malowanie i preparaty antygrzybiczne.
    > Pozostaje tylko poczytać, zrobić odpowiednie ekrany, anteny i jazda.
    >
    > Z drugiej strony Centralne Laboratorium Ochrony Radiologicznej w Warszawie
    > podaje, że poziom jodu I-131 w ostatnich dniach wzrósł przeszło 1000 razy.
    > To może i grzyb sam zniknie.

    Na grzyba najlepszy i najtanszy jest OCET !

  • 16. Data: 2011-04-04 12:23:57
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Można spróbować UV ("kwarcówka" do opalania się, im starszy model tym lepszy).

  • 17. Data: 2011-04-04 12:51:07
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-04 11:36, bratPit[pr] pisze:

    > spróbuj pomalować ścianę emulsją pomieszaną z wapnem gaszonym (takim
    > prawdziwym), powinien być spokój z grzybem,

    Wapno gaszone ma chyba silnie zasadowy odczyn a grzyby boją się kwaśnego.

    MD

  • 18. Data: 2011-04-04 13:16:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Wapno gaszone ma chyba silnie zasadowy odczyn a grzyby boją się kwaśnego.

    Że niby jak, pokazać im słoik z octem, a już trzęsą ze strachu
    portkami? Taka choćby ściółka leśna ma odczyn kwaśny, a grzybów
    w niej co niemiara. Nie tylko tych z kapelusikiem.

    Jarek

    --
    Pach! Pach! Panie dziejaszku,
    wuja całuj z dubeltówki.

  • 19. Data: 2011-04-04 13:55:52
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    > Że niby jak, pokazać im słoik z octem, a już trzęsą ze strachu
    > portkami? Taka choćby ściółka leśna ma odczyn kwaśny, a grzybów
    > w niej co niemiara. Nie tylko tych z kapelusikiem.
    >
    > Jarek

    Niestetz ale grzyby usuwa sie kwasami podobno ocet najlepszy w te
    klocki. Zapytaj mamy czym myje sie lodowke i dlaczego.

  • 20. Data: 2011-04-04 16:26:17
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> wrote in message

    > Można spróbować UV ("kwarcówka" do opalania się, im starszy model tym lepszy).

    tu nie chodzi o oddziaływanie powierzchniowe lecz wgłębne

    nawet pobieżna lektura postów na to wskazuje