-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
e.net!3.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.quux.org!weretis.net!feeder6.ne
ws.weretis.net!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.com!pe
er01.iad!feed-me.highwinds-media.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned
.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed
.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.
neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 25 Sep 2022 17:41:31 +0200
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.2.2
Subject: Re: [media] "jakiś ch** stoi autem na przejeździe" ...
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <tgmtjk$euv$1@news.icm.edu.pl>
<63304274$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
<tgpk5n$vve$1@news.icm.edu.pl>
From: "T." <k...@i...pl>
In-Reply-To: <tgpk5n$vve$1@news.icm.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 220925-2, 25.9.2022), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 99
Message-ID: <633076ab$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.184.238.93
X-Trace: 1664120491 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 471 79.184.238.93:50551
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5241
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2707319
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2022-09-25 o 15:13, ii pisze:
> W dniu 25.09.2022 o 13:58, T. pisze:
>> W dniu 2022-09-24 o 14:36, ii pisze:
>>> O tym wypadku gdzie egzaminowana zatrzymała się na przejeździe,
>>> zginęła więc teraz ciągają instruktora. A tymczasem ...
>>>
>>> "Koniec procesu po tragicznym wypadku podczas egzaminu na prawo
>>> jazdy. Dalej jest wiele wątpliwości
>>> ..
>>> Oskarżony miał możliwość zatrzymania samochodu, zanim ten wjechał na
>>> tory, ale tego nie zrobił.
>>> ..
>>> znak "stop" na przejeździe kolejowym ... jest ... niewidoczny. ...
>>> rosną też gęste krzaki, które utrudniają widoczność ... tor jazdy
>>> biegnie po łuku ... nie było słychać dźwięku ostrzegawczego
>>> ..
>>> Jeszcze bardziej zastanawiające jest to, co wiemy o pracy maszynistów
>>> z nadjeżdżającego pociągu. Okazuje się, że skład, który uderzył w
>>> samochód egzaminacyjny, prowadził w feralnym dniu człowiek dopiero
>>> uczący się zawodu maszynisty. Jego też nadzorował instruktor.
>>> Przynajmniej powinien, bo z nagrania, jakie zarejestrował mikrofon w
>>> kabinie maszynistów słychać, że ten mógł w newralgicznym momencie
>>> robić coś zupełnie innego. Gdy pociąg uderzył w samochód i rozległ
>>> się związany z tym huk, pełnoprawny maszynista -- instruktor zdziwiony
>>> pyta "co się stało?". To o tyle dziwne, że wcześniej młodszy z
>>> maszynistów powiedział mu, że jakiś "ch** stoi autem na przejeździe",
>>> a po chwili dodał, że "to samochód nauki jazdy".
>>> "
>>>
>>> http://niusy.pl/@onet.pl/akm
>>>
>>> Coś jak (nie umniejszając tragedii) ...
>>>
>>> http://niusy.pl/@youtube.com/a0y
>>
>> Onet jak to Onet...
>> Tam jest 833 m prostego toru, żaden łuk. Wystarczy spojrzeć na mapę.
>
> A ile metrów potrzeba do zatrzymania pociągu przy prędkości jaką wtedy
> miał?
>
>> Jak stoi samochód, to się trąbi, a nie hamuje.
>
> To przecież i tak się trąbi przed przejazdem. Ale jak samochód albo jego
> kierowca ma awarię to to trąbienie daje tylko szansę na zminimalizowanie
> szkód. Samej kolizji nie da się już uniknąć. Bo pociągi hamują kilometrami.
>
>> Zupełnie jak to robią często kierowcy, którzy hamują klaksonem.
>
> To chyba na "stop cham". Normalny kierowca w sytuacji krytycznej
> najpierw hamuje a potem ew. trąbi. Samochody hamują szybciej niż
> pociągi, chyba że ślisko jest.
>
>> Wina jest każdego po trochu.
>
> MZ wina jest braku środków technicznych zabezpieczających przejazd.
> Reszta to nieszczęśliwe przypadki.
>
>> Szkolony maszynista - bo od razu nie hamował, licząc, że samochód
>> zjedzie.
>
> No wiesz, z obu stron spotkali się kursanci to niby czemu miałoby się
> inaczej skończyć?
>
>> Instruktor maszynisty, bo dłubał w nosie w tym czasie.
>
> To jest głównie formalny zarzut. Z artykułu wynika, że pociągu nie
> dałoby się wyhamować nawet gdyby wdrożono hamowanie awaryjne. Raczej
> standard.
>
>> Instruktor nauki jazdy - bo raczej powinien obiec auto, otworzyć drzwi
>> i próbować kobietę wyciągać.
>
> Zdecydowanie za dużo filmów naoglądałeś się.
>
>> I sama kierowczyni, bo siedziała jak sparaliżowana.
>
> Może była sparaliżowana. Nie pomyślałeś?
>
>>
>> Same przepisy kolejowe są sprzeczne, bo "maszynista ma cały czas
>> obserwować szlak", a z drugiej strony - ma zerkać do rozkładu jazdy
>> oraz na wskaźniki w lokomotywie.
>
> To nie jest sprzeczność tylko niemożność.
>
Poczytaj raport.
chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/
https://www.gov.pl/attachment/2ac5ba3c-58e7-4823-aa2
d-64468197cf85
Pociąg hamował 293 m.
A tu masz przejazd pociągu na tej trasie - odcinek i dojazd do tego
przejazdu (zaraz za semaforem).
https://youtu.be/AwHGmEhk6pE?t=9929
Samochód wjechał tuż przed pociąg - mieli 12 sekund wszyscy na reakcję.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.09.22 17:51 Janusz
- 25.09.22 18:51 ii
- 25.09.22 18:52 ii
- 25.09.22 19:10 Shrek
- 25.09.22 19:12 Shrek
- 25.09.22 19:26 ii
- 27.09.22 13:31 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-27 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-26 Zielonka => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-26 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-26 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-26 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-26 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-26 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=