  • 1. Data: 2018-01-03 11:21:08
    Temat: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    Witam

    potrzebuje porady - ja wime ze to inne samochody ale oba mi sie podobaja - mazda
    bardziej - oba wystarcza na nasze potrzeby. mamy jeszcze starego minivana mazdy ktory
    jak wol roboczy spisuje sie wysmienicie od kilku lat. SXem jezdzilem 1.0 i o dziwo
    jest to w miare sensowny samochod nawet mimo tego silnika, jezdze spokojnie i 70% to
    trasa po 200 km w jedna strone reszta warszawa i okolice.Mysle ze 1,4 w premium
    wersji bylby jeszcze sensowniejszy ale przejechac sie nim na razie nie mam gdzie.
    Mazda w srodku jest fajniejsza silnik 120 jest ok. mysle ze spalanie obu samochodow
    bedzie podobne.

    obawy mam co do turbo z 1,4 i tego ile taki slnik wytrzyma, dwumasy niby tam nie ma
    wiec tu jest spokojnie

    mazdzie ufam ze gniota w benzynie nie wypuscila

    a opnien o obu smaochodach w necie sa dobre lub bardzo dobrze

    co wybrac?

  • 2. Data: 2018-01-03 12:10:15
    Temat: Re: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-01-03 11:21, decore-meble.pl wrote:

    > co wybrac?

    A jechales jednym i drugim? Usiadles z przodu i z tylu, zajrzales do
    bagaznika?

    Jesli oba Ci odpowiadaja pod katem istotych kryteriow to wypadaloby
    zaglosowac za tym ktorym po prostu jedzie sie lepiej i bardziej
    przemawia do serca ;). No i jest wygodniejszy oczywiscie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2018-01-03 13:01:14
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-01-03 o 11:21, decore-meble.pl pisze:
> [...]
    wiec tu jest spokojnie

    > mazdzie ufam ze gniota w benzynie nie wypuscila
    >
    > a opnien o obu smaochodach w necie sa dobre lub bardzo dobrze

    Generalnie to musisz ustalić priorytety, które pomogą Ci wybrać
    (wielkość, niezawodność, konkretne wyposażenie, itp.). Zdaje się, ze
    mazda to hatchback/sedan, a Sx - crossover, więc porównanie w sensie
    wyglądu i wielkości może być trudne. Może pomoże Ci porównywarka aut na
    stronie https://www.samar.pl/porownywarka-modeli
    Co do silników - jak pogrzebiesz w sieci, to może się okazać, że silniki
    produkuje ta sama japońska firma umieszczona w Tajlandii albo Turcji :-)
    T.

  • 4. Data: 2018-01-03 18:41:38
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-01-2018 o 11:21, decore-meble.pl pisze:
> [...]
    wiec tu jest spokojnie

    > mazdzie ufam ze gniota w benzynie nie wypuscila

    Wypuściła.
    Konkurencja z mniejszymi uturbionymi silnikami o podobnych mocach, leje
    go na potęgę pod każdym względem.

  • 5. Data: 2018-01-03 23:32:17
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-01-03 18:41, Cavallino wrote:

    > Wypuściła.
    > Konkurencja z mniejszymi uturbionymi silnikami o podobnych mocach, leje
    > go na potęgę pod każdym względem.

    Trwaloscia tez? Bo raczej to sie chwali Mazdzie, ze jako jedni z
    nielicznych nie poddali sie downsizingowi i wstawianiu malolitrazowcow
    dopychanych turbinka.

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2018-01-04 17:22:12
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-01-2018 o 23:32, elmer radi radisson pisze:

    > Trwaloscia tez? Bo raczej to sie chwali Mazdzie, ze jako jedni z
    > nielicznych nie poddali sie downsizingowi i wstawianiu malolitrazowcow
    > dopychanych turbinka.

    Za to dowalili sprężanie w kosmos.
    Turbina to nie jest kosmiczny wynalazek, jest tańsza w ewentualnej
    naprawie niż silnik.

  • 7. Data: 2018-01-04 23:09:39
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-01-04 17:22, Cavallino wrote:

    > Za to dowalili sprężanie w kosmos.

    To raczej zalicza sie im na plus, osiagi skads sie musza wziac. Skoro
    diesle znosza takie stopnie sprezania nominalnie, to chyba nie
    jest problem.

    > Turbina to nie jest kosmiczny wynalazek, jest tańsza w ewentualnej
    > naprawie niż silnik.

    Tyle ze szkoda iz w owych nowoczesnych uturbionych malolitrazowcach
    problemem jest raczej zywotnosc calej jednostki, a nie calej turbiny,
    tak krotkie resursy im przewidziano. Kupilbys cos takiego z drugiej
    reki, z "typowym" przebiegiem?

    Zreszta okazuje sie ze lista problemow sie coraz bardziej urozmaica
    http://www.telegraph.co.uk/cars/news/age-engine-down
    sizing-says-volkswagen/

    "(..) Reuters report last autumn which stated that new emissions tests
    had exposed flaws in downsized engines. In real life, the report stated,
    these turbocharged units have a tendency to overheat when their tiny
    turbos are called on to deliver real-world performance.

    To combat this, the engine's software strategy will over-fuel the
    engine, which results in increased emissions of CO2, oxides of nitrogen
    as well as unburnt hydrocarbons, particulates and carbon monoxide."

    Takze wychodzi z tego niezla padaka ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2018-01-04 23:45:33
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-01-2018 o 23:09, elmer radi radisson pisze:

    > To raczej zalicza sie im na plus, osiagi skads sie musza wziac.

    Obstawiam, że dla silnika to większe ryzyko, niż mniejsze sprężanie, ale
    z doładowaniem.
    Takie silniki robi się od lat, w przeciwieństwie do wynalazków Mazdy.

    >Skoro
    > diesle znosza takie stopnie sprezania nominalnie, to chyba nie
    > jest problem.

    Są jednak na to przygotowane materiałowo.
    Czy benzyniak Mazdy też jest - tego nie wiadomo.
    Jak dla mnie ryzyko duże.

    > Tyle ze szkoda iz  w owych nowoczesnych uturbionych malolitrazowcach

    Ciężko mówić o małolitrażowcu, jeśli jest od tego silnika Mazdy mniejszy
    o raptem 20%.
    Turbina wirtualnej pojemności dodaje mu więcej niż ma Mazda.

    > problemem jest raczej zywotnosc calej jednostki, a nie calej turbiny,
    > tak krotkie resursy im przewidziano. Kupilbys cos takiego z drugiej
    > reki, z "typowym" przebiegiem?

    Pewnie.
    Tyle że ja jeżdżę autami tylko na gwarancji, więc pozostaje Hyundai albo
    Kia.
    Tak, kupiłem używaną Kię z małym turbodieslem....

  • 9. Data: 2018-01-05 12:39:01
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-01-04 23:45, Cavallino wrote:

    > Są jednak na to przygotowane materiałowo.
    > Czy benzyniak Mazdy też jest - tego nie wiadomo.
    > Jak dla mnie ryzyko duże.

    A dlaczego mialby nie byc? Przeciez to sa chyba absolutne podstawy
    zalozen konstrukcyjnych. Myslisz ze ten producent nie umie produkowac
    silnikow i wyciagac wnioskow z konstrukcji diesli, ktore zreszta sam
    rowniez produkuje od dawien dawna? ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2018-01-05 18:03:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-01-2018 o 12:39, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > zalozen konstrukcyjnych. Myslisz ze ten producent nie umie produkowac
    > silnikow i wyciagac wnioskow z konstrukcji diesli, ktore zreszta sam

    Jak rozumiem, Ty tak właśnie myślisz o producentach silników
    turbodoładowanych?