  • 51. Data: 2012-05-11 00:49:51
    Temat: Re: maszt 25m - jakie formalności? [crosspost]
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Władza ustawodawcza bez władzy wykonawczej jest diabła warta. Cóż mi
    > po planie na papierku, skoro nie ma komu egzekwować jego postanowień?

    Wladza wykonawcza jest rzad. Moze chodzi Ci o egzekwowanie prawa, a to
    juz wladza sadownicza. Dziala jak kazda inna w RP - jak jej sie chce (a
    zwykle sie nie chce), albo jak ktos ja zmusi. Istnienie, badz nie,
    urzedu ktory prosisz unizenie o mozliwosc postawienia chalupy na swojej
    dzialce, sprawy nie polepsza. Zaden urzednik z wlasnej inisjatywy nie
    ruszy d* i nie sprawdzi w terenie co naprawde budujesz, nie rozumiem
    czemu sie tak upierasz, by taki urzad istnial i taka procedura.

    > Nie, nieprawda. Nie może zrobic każdy, mogą tylko ci, którym dane było
    > żyć w Tym Szczególnym Momencie, kiedy uchwalany jest plan.

    Mozesz wystapic o zmiane Planu. Natomiast nie widze nic zlego w tym, ze
    wlasciciele gruntow pod lasem, z dala od highwayow itp. uchwalaja za
    posrednictwem gminy, ze na tym terenie moze byc tylko zabudowa
    jednorodzinna i dzialki nie moga byc mniejsze niz x m2. Do tego zakaz
    prowadzenia uciazliwej dzialalnosci. Chcesz tam postawic cementownie?
    Sorry, szukaj gdzie indziej.

    > Cenię sobie to, że można mieć
    > wpływ na to, czy będą takie stały w sąsiedztwie, czy nie.

    Tak, tylko jesli Ty masz mozliwosc blokowania czyjes inwestycji "bo
    tak", to dajesz tez prawo wplywania innym na rozporzadzanie swoja
    wlasnoscia.

    > A ja znam właśnie casus z masztem. Operator dogadał się z prywatnym
    > właścicielem (zabudowanej) działki, chciał tam postawić swoje anteny.
    > Musiał (oczywiście za pośrednictwem urzędu) pytać o opinię sąsiadów.
    > Nie zgodzili się (nie wnikam dlaczego, to ich sprawa), operator poszedł
    > szukać dalej. I w końcu znalazł. Koło mnie też stoi maszt i mnie on
    > nie przeszkadza.

    Czyli sasiedzi tego czlowieka uniemozliwili mu zarobienie kasy za zgode
    na instalacje masztu. Uwazasz, ze to jest w porzadku?

> [...]
    > że sąsiad ma inne zdanie na temat zgodności z planem niż ja. A co
    > gorsza, to on może mieć rację. Ponadto do wykonania tego eksperymentu
    > trzeba działkę wcześniej kupić. W tej chwili mogę wystąpić o wydanie
    > warunków zabudowy na działce, która (jeszcze) nie jest moją własnością.
    > Na przykład mogę równolegle sprawdzać to w Komańczy, Szczawnem i w
    > Radoszycach. Ba, mogę sobie nawet upatrzeć podwarszawską działkę
    > O'Pająka i sprawdzić co by było, gdybym chciał wszystko co tam stoi
    > wyburzyć spychaczem, a na środku postawić pagodę z pijalnią herbaty.

    Alez w kazdej chwili mozesz kazac sobie pokazac MPZP w kazdej gminie i
    bardzo dokladnie wiesz co mozesz tam zrobic, a czego nie. Przyklady,
    ktore podalem pochodza z MPZP w ktorym jest moja dzialka. Jesli zechcesz
    znajac Plan postawic tam cementownie, to Twoje ryzyko. Do zrozumienia
    zapisow MPZP nie trzeba doktoratu z prawa. Tam wszystko jest
    jednoznaczne. Jesli zbudujesz niezgodnie z planem, to nie wina sasiada,
    ze podkablowal, tylko Twoja, bo nie rozumiesz zdania prostego. Jesli
    jest napisane, ze domy tylko jednorodzinne do 12m wys., to nie trzeba
    miec wiecej niz 4 klasy podstawowki, zeby skumac, ze 10-pietrowy blok z
    wielkiej plyty tak jakos chyba moze tego warunku nie spelnic;-)

    > A ten pałacyk, z tymi wysokimi (to się nazywa "wieżyczki"), to zgodny
    > z planem? Może mieści się w przepisowej wysokości i ma odpowiednie
    > spadki dachu.

    Bardzo mozliwe i urzad, ktory tak bronisz, zgode na taka inwestycje musi
    wydac. To po cholere ten urzad?

    > Wiem. Bardzo różnie bywa. To zależy od poziomu głupoty urzędników.
    > Ale sam system nie jest zły.

    System, w ktorym musze czekac min. miesiac zeby urzednik pozwolil mi
    rozporzadzac swoja wlasnoscia jest systemem komunistycznym, czyli zlym.
    W zupelnosci wystarczylby Nadzor Budowlany sprawdzajacy zgodnosc tego co
    sie zbudowalo z MPZP.

    > Jest na przykład przepis, bardzo mądry, że można budować w granicy
    > działki, o ile sąsiad wyrazi zgodę. Pan Rysio oczywiście mnie pytał
    > (sąsiad, podejdź no do płota jak i ja podchodzę) a ja się zgodziłem.
    > Ale urzędowe pismo też było. Gdybym ja chciał budować z drugiej strony
    > działki, to by było tylko po urzędowemu -- nie znam nawet adresu
    > właściciela.

    Urzad nie ma obowiazku nawiazywania kontaktu z sasiadem w Twoim imieniu,
    jesli to zrobi, to kwiatki, albo czekoladki dla milej pani sie naleza.
    Urzad kaze sobie dostarczyc zgode sasiada, a na wniosek bez tejze zgody
    odpowie decyzja odmowna. I juz.

    > No właśnie jest. Ja wiem, zabory, te sprawy. W Polsce często ludzie
    > nie wyobrażaja sobie, że można na urzędy patrzeć inaczej niż na wrogą
    > władzę. A one są po to, by za mnie rozwiązywać problemy, które im jest
    > łatwiej rozwiązać, a mnie samemu trudniej.

    Albo niedawno wrociles z jakiegos cywilizowanego kraju, albo wybacz, cos
    fantazjujesz. Urzad/instytucja panstwowa jest po to, aby:
    1. Dac prace ludziom, ktorzy inaczej zadnej roboty by nie dostali
    2. Dac prace innym urzedom i wymuszac powstawanie nowych. Jak to juz
    wiele lat temu zauwazyl Cyryl Parkinson.
    3. Utrudnic ludziom zycie.
    4. Dzialac zgodnie z prawem.
    To ostatnie powoduje, ze zaden urzednik nie kiwnie palcem zeby rozwiazac
    problem o ile prawo mu tego absolutnie wprost nie nakazuje. Procek z
    napisanym programem moze zrobic czasem cos nieoczekiwanego, urzednik
    zrobi tylko to, co mu prawo (program) nakazuje i jest absolutnie odporny
    na zaklocenia;-).

    > Na sądy też nie patrzę jak na skrajność. Abstrahując od zastanej
    > rzeczywistości, to powinna być instytucja pomocna w rozwiązywaniu
    > sporów.

    Powinna. Nawet wielki teoretyk kapitalizmu i wolnosci Adam Smith uwazal,
    ze do rozwoju bogactwa narodow nie sa potrzebne zadne instytucje za
    wyjatkiem jednej - sprawnych sadow.

    > To ja już nic nie rozumiem. To źle?

    A gdzie ja napisalem, ze to zle? To bardzo dobrze. Jesli jest proste i
    jednoznaczne, to jest zrozumiale dla kazdego, wiec po cholere urzad,
    ktory pozwala wybudowac cos, co sam z lektury MPZP i prawa wiesz, ze
    mozesz wybudowac?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 52. Data: 2012-05-11 09:41:00
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    9-nstreme-dual-rb433ah.html)

    > Pamiętaj, że 1W to dopuszczalna moc na 5GHz,
    > na 2,4GHz dopuszczalny max to 100mW

    no dzięki za przypomnienie ;-)

    a może sobie puszczę na 27Mhz....
    tu chyba mogę 4W bezkarnie siać po okolicy ;-)

    przy zastosowaniu odpowiedniej modulacji,
    można by teoretycznie ze 100Mbps wyciągnąć bez wiekszych problemów...
    no sprawa się troszkę skomplikuje przy złożeniu duplexu

    nie mam pojęcia jakie musiałaby mieć rozmiary antena paraboliczna na pasmo
    11m
    ale teoretycznie anteny kierunkowe pozwoliłyby zminimalizować "interakcję" z
    kierowcami tirów

    pzdr

  • 53. Data: 2012-05-11 11:46:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pawel "O'Pajak" napisał:

    > Wladza wykonawcza jest rzad. Moze chodzi Ci o egzekwowanie prawa, a to
    > juz wladza sadownicza.

    Znowu jakieś marksistowskie (czy tam inne) teoretyzowanie o idealnie
    sferycznej organizacji. Władzą wykonawczą może byc kontroler w tramwaju,
    który wypisuje mandat powołując się na prawo przewozowe. Urzędnik od
    domów też może być.

    > Istnienie, badz nie, urzedu ktory prosisz unizenie o mozliwosc
    > postawienia chalupy na swojej dzialce, sprawy nie polepsza.

    Nigdy urzędu nie prosze uniżenie. Raczej mam postwę "panie biurowy,
    bier się pan za robotę, przecież nie będę czekać".

    > nie rozumiem czemu sie tak upierasz, by taki urzad istnial i taka
    > procedura.

    Jak się upieram (a nie zawsze się upieram), to głownie z powodu
    swojej wygody, żeby inni robili coś dla mnie.

    > Mozesz wystapic o zmiane Planu.

    Występować, to se mogę. W większości przypadków każą mi spadać na
    szczaw. Na szczęście, bo gdyby było inaczej, to byłbym za likwidacją
    planów. Bo po cholerę płacić za to tyle pieniędzy urzędasom, skoro
    z takiego planu pożytku nie ma?

    > Do tego zakaz prowadzenia uciazliwej dzialalnosci. Chcesz tam
    > postawic cementownie? Sorry, szukaj gdzie indziej.

    No i tu mamy przykład naturalnego ograniczenia w działaniu gospodarki
    planowej. Co to jest "uciążliwa działalność"? Każdy ma prawo rozumieć
    to inaczej. W idealnie sferycznej organizacji zawieszonej w próżni,
    to by od razu trzeba prowadzić spór sądowy. A w normalnym systemie
    jest możliwość normalnej negocjacji stanowisk.

    > Tak, tylko jesli Ty masz mozliwosc blokowania czyjes inwestycji "bo
    > tak", to dajesz tez prawo wplywania innym na rozporzadzanie swoja
    > wlasnoscia.

    Jasne, że daję! Jak kupuję działkę w obszarze przeznaczonym wyłącznie
    do mieszkania (zwykle w planach pisza tam też coś o "nieuciążliwej
    działalności"), to liczę się z tym, że komuś może nie spodobać się
    mój piękny maszt 25m, albo -- bo ja wiem -- robot do montowania PCB.
    Więc sam to jakoś staram się wcześniej zbadac i nie liczę tylko na
    urzędników z ich planami.

    > Czyli sasiedzi tego czlowieka uniemozliwili mu zarobienie kasy za zgode
    > na instalacje masztu. Uwazasz, ze to jest w porzadku?

    Tak.

    > Alez w kazdej chwili mozesz kazac sobie pokazac MPZP w kazdej gminie
    > i bardzo dokladnie wiesz co mozesz tam zrobic, a czego nie.

    Bardzo niedokładnie. Ja jestem za tym, żeby plany, tam gdzie jest
    co chronić, chroniły tradycyjną zabudowę. Czyli określały kąty dachów,
    materiał pokrycia, kolor elewacji, typ okien itd. Szkoda, że w Polsce
    mało jest miejsc, gdzie można się architekturą odnieść do historii.
    Ale ja chcę teraz wybudować budynek (to realny przykład), który nie
    nawiązuje do niczego wokół, a to "wokół", to park krajobrazowy. W ogóle
    do niczego nie nawiązuje. Nawet nie ma nadziei, że gdzieś jakiś plan
    coś takiego będzie przewidywał. Mimo tego uważam, że to fajna sprawa,
    również dla gminy i sąsiadów. I zamierzam się dogadać. Nie używając
    przy tym argumentów "mam prawo", tylko po prostu się dogadać. Rzecz
    jasna nie obchodząc przy tym prawa.

> [...]
    > trzeba miec wiecej niz 4 klasy podstawowki, zeby skumac, ze 10-pietrowy
    > blok z wielkiej plyty tak jakos chyba moze tego warunku nie spelnic;-)

    Ta, jasne. Jednoznaczne. Znajoma niedawno sprzedała działke w centrum
    Warszawy. Jedną z niewielu niezabudowanych. Jako że plan przewiduje
    "zabudowę w ulicy o wysokości trzech pięter", to działka poszła za marne
    kilka milionów. Deweloper zrobił i zatwierdił projekt, który owszem,
    ma wyrażoną zdaniem prostym trzypiętrową zabudowę w ulicy, ale za tym
    stoi w drugiej linii zdaje się 12 pięter. Ta znajoma ma więcej niż
    cztery klasy, konkretnie jest architektem. Ale sama takiej interpretacji
    nie przewidziała.

    > Bardzo mozliwe i urzad, ktory tak bronisz, zgode na taka inwestycje
    > musi wydac. To po cholere ten urzad?

    Żeby przyjął i zarejestrował w GIS projekt różowego pałacyku. Na
    wypadek gdyby ktoś chciał go przemalować na zielono, co jest niezgodne
    z Planem i Tradycją. Działanie planów chroniących krajobraz znam
    z krajów, gdzie jest co chronić. Tam przeważnie jest tak, że jeśli
    po uchwaleniu planu dom ma niezgodny z nim wystrój, to właściciel
    może go używać ile chce. No bo przecież nie wolno kazać mu ponosić
    nie wiadomo jakich kosztów. Ale w przypadku transakcji sprzedaży,
    nabywca wie, że ma obowiązek w określonym czasie dostosować architekturę.

> [...]
    > rozporzadzac swoja wlasnoscia jest systemem komunistycznym, czyli zlym.
    > W zupelnosci wystarczylby Nadzor Budowlany sprawdzajacy zgodnosc tego

    Tak nadzór świetnie się sprawdza przy budowie baraków na Kołymie.
    W warunkach większej wolności dobrze jest mieć możliwoć odwołania
    się w nietypowych przypadkach na przykład do opini Profesora Od
    Piękności Domów.

> [...]
    > jesli to zrobi, to kwiatki, albo czekoladki dla milej pani sie naleza.
    > Urzad kaze sobie dostarczyc zgode sasiada, a na wniosek bez tejze zgody

    Kompletna bzdura. Jest dokładnie odwrotnie: urząd przede wszystkim od
    tego jest. Wiem to z doświadczenia, i to doświadczenia z urzędnikami,
    o których mam jak najgorszą opinię. Sądzę że z tymi lepszymi przebiega
    to jeszcze sprawniej.

> [...]
    > To ostatnie powoduje, ze zaden urzednik nie kiwnie palcem zeby rozwiazac
    > problem o ile prawo mu tego absolutnie wprost nie nakazuje.

    Ten Cyryl, to zdaje się z kraju, co ma opinię cywilizowanego.

    > Procek z napisanym programem moze zrobic czasem cos nieoczekiwanego,
    > urzednik zrobi tylko to, co mu prawo (program) nakazuje i jest
    > absolutnie odporny na zaklocenia;-).

    Ja mam częściej pretensję do urzędników za nadaktywność. Też uważam,
    że w urzędach pracują ludzie, którzy do innej pracy się nie nadają.
    Ale to problem szerszy -- większość ludzi nie potrafi robić nic
    pożytecznego, a poza tym na świecie nie ma aż tak wiele do roboty.
    No i co? Mam cały czas nad tym biadolić? Trzeba nauczyć się z tym żyć.

    > Powinna. Nawet wielki teoretyk kapitalizmu i wolnosci Adam Smith uwazal,
    > ze do rozwoju bogactwa narodow nie sa potrzebne zadne instytucje za
    > wyjatkiem jednej - sprawnych sadow.

    Ale dlaczego "nawet"?

> [...]
    > i jednoznaczne, to jest zrozumiale dla kazdego, wiec po cholere urzad,
    > ktory pozwala wybudowac cos, co sam z lektury MPZP i prawa wiesz, ze

    No więc ja bym jednak radził w wolnej chwili zastanowić się nad tym,
    co różni przepisy prawa na przykład od Dekalogu.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2012-05-11 18:52:59
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    qlphon wrote:
    (ciap)
    > nie mam pojęcia jakie musiałaby mieć rozmiary antena paraboliczna na
    > pasmo 11m
    > ale teoretycznie anteny kierunkowe pozwoliłyby zminimalizować
    > "interakcję" z kierowcami tirów

    ROTFL

    --
    Włodek

  • 55. Data: 2012-05-11 21:47:01
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "sumar" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Anerys:

    > Tak przy okazji, serdecznie pozdrowienia, Syreno.

    A dzięki, gdyby nie rama tego auta, to by mnie dziś przy kompie nie było -
    łomot był poważny - kanapka z 5 aut, moje w środku.

  • 56. Data: 2012-05-12 21:55:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "qlphon" <q...@p...fm> writes:

    > a może sobie puszczę na 27Mhz....
    > tu chyba mogę 4W bezkarnie siać po okolicy ;-)

    Cyfrowo? Wątpię.

    > przy zastosowaniu odpowiedniej modulacji,
    > można by teoretycznie ze 100Mbps wyciągnąć bez wiekszych problemów...
    > no sprawa się troszkę skomplikuje przy złożeniu duplexu

    Nie ma takiej teorii, pasmo jest bardzo wąskie (kilkaset kHz). Dodatkowo
    jest sporo ruchu "obcego".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 57. Data: 2012-05-14 07:56:58
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    za mniejsze pieniądze otrzymasz wiekszy transfer takim sprzetem
    http://www.cyberbajt.pl/cms.php?get=produkt,3344

  • 58. Data: 2012-05-14 11:10:15
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    http://www.teleprawo.net/dostep-maszt-budowa.htm

    t-1

  • 59. Data: 2012-05-14 12:25:11
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > http://www.teleprawo.net/dostep-maszt-budowa.htm

    thx

  • 60. Data: 2012-05-14 12:30:05
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > za mniejsze pieniądze otrzymasz wiekszy transfer takim sprzetem
    > http://www.cyberbajt.pl/cms.php?get=produkt,3344

    dzięki z podpowiedź.
    na razie sprawa utknęła na etapie "projektu masztu"

    chyba formalnie prościej będzie postawić masz na budynku.
    robi się to o tyle realne, że planuję przebudowę poddasza w nieodległej
    przyszłości

    na razie dziękuję wszystkim za rady i porady.