  • 31. Data: 2012-05-10 09:22:45
    Temat: Re: maszt 25m - jakie formalności? [crosspost]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > To popytaj w AMW i ludzi od nich kupujących ;)
    > Chociaż najwyższy, jaki widziałem ostatnio w ofercie, to 18m.

    myślałem też o tym
    sama antena wychodzi wtedy sporo drożej,
    ale chce to porównać do kosztów całej inwestycji dla masztu wolnostojącego

    wtedy podejmę decyzję, w którym kierunku iść....

  • 32. Data: 2012-05-10 09:26:53
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > http://www.trzepak.pl/
    > http://maszty-retis.pl/faq.html

    o super!
    cenne nakierowanie.
    dzieki

  • 33. Data: 2012-05-10 09:38:29
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > POIG 8.4 ?

    dziękuję za wysiłek umysłowy we właściwym kierunku
    sprawdziłem ten program i on dotyczy przedsiębiorstw (mniejszy problem)
    ale celem tego programu jest głównie utworzenie nowego przedsiębiorstwa (i
    miejsc pracy)
    lub wprowadzenie nowych usług, czyli tak ogólnie, w skrócie chodzi o
    nastawienie na klienta zewnętrznego

    ja nie chcę świadczyć usług, bo się na tym nie znam...
    może kiedyś, jak sam będę miał dobre łącze , to o tym pomyślę, wynajmę
    fachowców,
    ale nie w pierwszym etapie.

    ale cenną informacją w tym programie jest refinansowanie budowy sieci
    dostępu do Internetu
    dla jednostek samorządowych...
    porozmawiam z wójtem, czy może popchnąć taką inwestycję dla okolicznych
    mieszkańców
    - zawsze to jakaś opcja.

  • 34. Data: 2012-05-10 10:32:11
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > 30 lat temu cieszyłem się 9 dniem wolności po wyjściu z internowania.
    > Nadal chcesz o tym tu rozmawiać?

    Moja babcia rozbrajała fryców przystawiając im do pleców zwykłą rurkę, co
    było pewnie większym wyzwaniem niż Twoje internowanie, a mimo to nigdy nie
    słyszałem, żeby używała wulgaryzmów.

    R.

  • 35. Data: 2012-05-10 10:48:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robbo,

    Thursday, May 10, 2012, 10:32:11 AM, you wrote:

    > Moja babcia rozbrajała fryców przystawiając im do pleców zwykłą rurkę, co
    > było pewnie większym wyzwaniem niż Twoje internowanie, a mimo to nigdy nie
    > słyszałem, żeby używała wulgaryzmów.

    Ale wulgaryzmu, na który odpowiadałem nie zauważyłeś? Nie tylko
    wulgaryzmu ale też chamskiego ataku na człowieka.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2012-05-10 12:55:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pawel "O'Pajak" napisał:

    > Jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Dosyc dokladnie
    > okresla on co wolno, a czego nie wolno budowac i jaka dzialalnosc mozna
    > prowadzic na danym terenie. Do uchwalanego planu kazdy zainteresowany
    > moze wniesc uwagi, ja tak zrobilem i zostaly uwzglednione. Takie
    > rozwiazanie juz istnieje i nie trzeba nic nowego wymyslac. Moze nie jest
    > to absolutnie idealne rozwiazanie, ale znakomicie zabezpiecza sasiadow,
    > przed tym, co moze im przeszkadzac.

    A ten plan "dokładnie określający co wolno, a czego nie wolno", to
    nie jest "brak logiki"? Nie dość, że zamordyzm, to jeszcze gospodarka
    planowa, która przecież niesłuszną jest.

    Moje pytanie było oczywiście złośliwe. Ja wiem, że do planu w trakcie
    uchwalania można wnosic uwagi. Ale nieprawda, że może to zrobić "każdy"
    -- to jest przywilej nielicznych. Bo długość życia planu jest (i powinna
    być) większa od długości życia ludzkiego. Inaczej nie ma on żadnego
    sensu. Chodzi o to, by na przykład gdy kupuję działkę pod dom wiedział,
    jak jej otoczenie będzie wyglądac po kres moich dni.

    > Natomiast kompletnie pozbawione logiki jest żądanie pozwolenia na budowe
    > czegos, co MPZP dopuszcza. To wymysl urzedasow, zeby mogli sie poczuc
    > wazni i miec prace.

    Plan zagospodarowania raczej nie zawiera opisów w rodzaju "działka pod
    budowę masztu 25m". Urzędnicy są (powinni być) po to, by zbadali zgodność
    z planem. A także by uzgodnili z sąsiadami -- ja sam przecież nawet nie
    wiem jak dotrzeć do właścicieli okolicznych działek. Urzędnicy często
    działają źle, bo to głąby i buce tępe -- z takimi nieraz miałem do
    czynienia. Ale sama idea istnienia Urzędu Od Budowy Domów I Masztów
    zła nie jest (ideaa domniemanej zgody urzędu uprawomocniającej się po
    jakimś czaseie od złożenia projektu, o ile nie było protestów, też jest
    niezła).

    > To tak, jakbys majac prawo jazdy musial sie pytac urzednika, czy mozesz
    > jezdzic, za kazdym razem jak kupujesz nowy samochod.

    W zasadzie obowiązek urzędowego rejestrowania samochodów można by było
    znieść. Mniej jestem do niego przywiązany niż do rejestracji budowli.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2012-05-10 13:21:57
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 10.05.2012 09:18, qlphon pisze:

    > odbierać GSM przy pomocy YAGI da się tutaj
    > ale co mozna na takim łączu zrobic?
    > no chyba tylko sprawdzić czy dostałeś pocztę...
    > i pewnie zaraz skończy się limit
    >
    > pisze o łączu szerokopasmowym
    > na którym uruchomię kilka wymagających usług

    A to znasz?

    www.tooway.com
    http://www.infratel.pl/

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 38. Data: 2012-05-10 15:38:04
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Ale wulgaryzmu, na który odpowiadałem nie zauważyłeś? Nie tylko
    > wulgaryzmu ale też chamskiego ataku na człowieka.

    Mam wysokie oczekiwania co do specjalisty elektronika, który dodatkowo
    reprezentuje polską firmę na targach międzynarodowych. A ja bym chciał,
    żebyśmy za granicą byli znani z czegoś więcej niż kiełbasa, wódka i kamień
    do przyciskania kiszonej kapusty. Tak więc trzymajmy poziom nie tylko
    naszych urządzeń, ale także kultury osobistej.

    Poza tym ten chamski atak był także w stosunku do człowieka agresywnego.
    Ktoś przychodzi po poradę, a dostaje odzywki na pograniczu chamstwa. Gdybym
    zapytał o drogę na ulicy, to bym pewnie dostał odpowiedź w rodzaju "a co,
    kioski pozamykali i mapy nie da się kupić?". Odpowiedzi takiej rzecz jasna
    bym nie dostał, bo agresja tego typu występuje tylko w internecie,
    ewentualnie wśród kierowców -- czyli tam, gdzie nie ma bezpośredniego
    kontaktu z drugim człowiekiem. Zjawisko znane, można poczytać na ten temat
    wpisując hasło "agresja w internecie".
    W urzędach ciężko się czegoś dowiedzieć -- sam miałem sytuację, że
    zaufałem opinii urzędnika i groziła mi kara ponad 100 tysięcy złotych. Na
    szczęście zapytałem także na forum i ludzie otworzyli mi oczy.

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 39. Data: 2012-05-10 15:56:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robbo,

    Thursday, May 10, 2012, 3:38:04 PM, you wrote:

    > Mam wysokie oczekiwania co do specjalisty elektronika, który dodatkowo
    > reprezentuje polską firmę na targach międzynarodowych.

    Bla, bla, bla - tu reprezentuję swoja osobę i mam taki obyczaj, że jak
    ktos wulgarnie atakuje, to dostaje wulgarna odpowiedź. Bo innej nie
    zrozumie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2012-05-10 15:59:55
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Marek Dyjor:

    > może troche kultury co?

    Bo wulgaryzmy? Część języka, jak każda inna. A brak
    kultury to takie głupie odpowiadanie o bombardowaniu
    urzędów i stronach rządowych. Mądre to nie było, prawda?