  • 21. Data: 2009-06-01 15:35:54
    Temat: Re: maska (filtr) zatrzymujacy czasteczki i pary olowiu i cyny
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > widziałeś? Owszem, jeszcze w latach 70-tych spotykało się gdzieniegdzie

    Tak. Niedawno. Kamienica w centrum Wrocławia.
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 22. Data: 2009-06-01 16:19:21
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

    > Tak. Niedawno. Kamienica w centrum Wrocławia.

    i to była instalacja wodna, nie kanalizacyjna? Wybacz pytanie; w żadnym
    wypadku nie poddaję w wątpliwość Twoich obserwacji, ale jest to tak
    sprzeczne z tym czego mnie ex cathedra uczono, że muszę się upewnić.

  • 23. Data: 2009-06-01 20:42:01
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "jakub tarczewski" <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl> napisał w
    wiadomości news:h00c1q$k9g$1@inews.gazeta.pl...

    > Natomiast rur wodociągowych z ołowiu raczej nie używano (pomijając Rzym
    > cesarski, co też miało nieciekawe skutki).

    Sam widziałem rury ołowiane w miejscach gdzie dziś stosuje się wężyki w
    oplocie, na przyłączach do kranów pod umywalką.
    Instalacja z lat 30-tych ub. wieku, rura między spłuczką a muszlą też była z
    ołowiu.

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 24. Data: 2009-06-02 06:40:28
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

> [...]
    > oplocie, na przyłączach do kranów pod umywalką.
    > Instalacja z lat 30-tych ub. wieku, rura między spłuczką a muszlą też była z

    już odszczekałem :/ Może mój wykładowca miał na myśli wyłącznie wodę
    pitną, ale podejrzewam, że jednak był trochę niedoinformowany. Dziwne,
    ale się zdarza.

  • 25. Data: 2009-06-29 06:56:09
    Od: Wojciech Penar <w...@n...pl>

    jakub tarczewski pisze:

    > i to była instalacja wodna, nie kanalizacyjna? Wybacz pytanie; w żadnym
    > wypadku nie poddaję w wątpliwość Twoich obserwacji, ale jest to tak
    > sprzeczne z tym czego mnie ex cathedra uczono, że muszę się upewnić.

    Odgrzeję...
    W mojej kamienicy do dziś piony są częściowo ołowiane.
    Jak się zrobi dziurka opukuje się młotkiem i załatane.
    Wrocław, kamienica z lat 20-30 ub. wieku OIDP

    Pozdrawiam
    Wojtek