  • 71. Data: 2020-04-20 19:31:31
    Temat: Re: maseczki 2
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 20 Apr 2020 15:02:52 +0200, w <o...@t...home>, Trefniś
    <t...@m...com> napisał(-a):

    > Podążając za Surowieckim - kogo wg ciebie wybierze tłum w swojej mądrości?
    > Czy nie pilota przypadkiem?

    W Gruzji Kaczyński nie za bardzo chciał zaufać pilotowi, zapewne ówczesny
    "tłum" chętnie by zmienił pilota.

    Tłum mówi, że nie masz racji.

  • 72. Data: 2020-04-20 19:32:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    <t...@m...com> napisał(-a):

    > Tłum wskazał obsadę senatu - rządzi w nim zaledwie garstka (nawet nie
    > połowa!!!) zdominowana przez marszałka z ego przerośniętym jak prostata.

    Tłum stwierdził, że właśnie tak chce wg twojej teorii -- więc o co chodzi?

  • 73. Data: 2020-04-20 20:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A tu juz moze mniej klamie ... tylko ciakawe, jak to sie skonczy ...
    > czy tego cholerstwa nie trzeba jednak zlapac i zwalczyc ?
    > Ewentualnie poczekac na szczepionke, ale to daleko..

    Mysle ze rzadzacy powoli stawiaja krzyzyk na najsłabszej czesci
    populacji...

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 74. Data: 2020-04-20 21:17:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-20 o 16:59, Cavallino pisze:

    > Byłbym, gdybym siał pisowską propagandę.
    > Tak jak Ty i Tobie podobni.
    >
    > W każdym razie nikogo normalnego określenie pisowskiego głąba, pisowskim
    > głąbem by nie zabolało, a co za tym idzie również zdałeś ten test, więc
    > również dla Ciebie:
    >
    > PIS DZBAN PLONK WARNING
    Widzę że bagno umysłowe się pogłębia.

    --
    Janusz

  • 75. Data: 2020-04-20 22:56:32
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2020 o 20:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Mysle ze rzadzacy powoli stawiaja krzyzyk na najsłabszej czesci
    > populacji...

    Ale to robią dokładnie wszyscy, w każdym kraju, bo nie ma _żadnej_
    alternatywy na razie!

    Jedni szokowo (Szwecja), inni mniej radykalnie (UK, Niemcy), a u nas na
    razie starają się spłaszczyć szczyty zachorowań w nadziei na odporność
    populacyjną/plemienną/stadną przynajmniej części obywateli.

    Ale i tak najsłabsi są zakładnikami dylematu: "albo szybko odmrażamy
    gospodarkę kosztem życia najsłabszych, albo ratujemy im życie kosztem
    gospodarki/reszty społeczeństwa"

    Prawdopodobnie nie będzie szczepionki, albo jej skuteczność będzie podobna
    do tej na grypę.
    Bo koronawirus mutuje równie szybko jak grypa - będą "skuteczne" na
    poprzednie mutacje.

    Osocze tzw. ozdrowieńców nie pomoże chorym, bo niewiele na to wskazuje (za
    WHO, ale nie tylko).
    Na lekarstwo (jeśli w ogóle będzie) jeszcze długo poczekamy (procedury).

    IMHO najrozsądniejsza byłaby ścisła kwarantanna najsłabszych i
    natychmiastowa izolacja chorych (tu problem prawie zerowej skuteczności
    testów), a równocześnie poluźnienie obostrzeń dla reszty.
    Bo biedne społeczeństwo i stłamszona gospodarka nie będzie w stanie
    obronić ani wyleczyć nikogo!

    --
    Trefniś

  • 76. Data: 2020-04-20 23:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trefniś t...@m...com ...

> [...]
    > gospodarkę kosztem życia najsłabszych, albo ratujemy im życie
    > kosztem gospodarki/reszty społeczeństwa"

    To miałem na mysli.

    > Prawdopodobnie nie będzie szczepionki, albo jej skuteczność będzie
    > podobna do tej na grypę.

    A ta na grype jest mało skuteczna?

    > Bo koronawirus mutuje równie szybko jak grypa - będą "skuteczne" na
    > poprzednie mutacje.

    Podobno nie mutuje az tak bardzo jak poczatkowo sadzili.
    Z tego co mowia - sa 2 głowne mutacje.

> [...]
    > skuteczności testów), a równocześnie poluźnienie obostrzeń dla
    > reszty. Bo biedne społeczeństwo i stłamszona gospodarka nie będzie w

    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"
    Karol Irzykowski

  • 77. Data: 2020-04-21 00:14:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    O jakim odmrożeniu mówisz. Obok mnie miasto remontuje dwie kamienice. Ludzie pracują
    normalnie. Tramwaje jeżdżą, paliwa prąd i gaz są. Ci co produkują pralki, zmywarki
    itp. po trzech tygodniach przestoju uruchamiają fabryki. Przez te trzy tygodnie nie
    było produkcji ale wykorzystali czas na gruntowne modernizację, tak powiedzieli w
    wiadomościach. Biura rachunkowe działaly czyli prowadzący działalność mieli co robić.
    Wiele szwalni przestawiło się na szycie maseczek. Mają zamówienia po 3 miliony sztuk.
    Znajomy co ma śpiewa knajpę w piecach do pizzy piecze chleb i sprzedaje. Mówi że
    chyba otworzenie knajpy było błędem, piekarnie trzeba było otwierać jak inni knajpy
    otwierali. Podobno kopalnie na pół gwizdka pracują. Ale węgla nakopane i leży na
    hałdach to się nie muszą wysilać. Który przemysł nie pracuje?

  • 78. Data: 2020-04-21 08:00:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2020 o 21:17, Janusz pisze:

    > Widzę że bagno umysłowe się pogłębia.

    Tak pisowskie bagno umysłowe pogłębia się z dania na dzień, Kaczafiemu
    musi na starość nieźle odwalać, nawet jak na niego.

    Może dlatego Wasza armia opłacanych trolli tak ekspansywna i aktywna
    jest ostatnio.....

  • 79. Data: 2020-04-21 08:48:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 00:14:40 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > O jakim odmrożeniu mówisz.

    Ty tak na poważnie?
    - 7 mld dziennie gospodarka traci ponoć. Wyssali to z palca?
    -popyt na ropę spadł tak drastycznie że w poniedziałek cena kontraktów na ropę była
    ujemna i wynosiła minus 37usd za baryłkę. Cena spada tez dlatego ze just nie maja
    gdzie magazynować wydobytej ropy
    O gościu co ma knajpę piszesz to ja tez lokalne przypadki podam
    -Znajomi w kwietniu otworzyli bar z tanimi obiadami(15-18zł za dwudaniowy obiad).
    Duły ładny lokal, ponoć smaczne żarcie, przez pierwsze 3 tygodnie mieli praktycznie
    pełne obłożenie, zatrudniali kilka osób. Jak zakazano działania restauracjom to
    zostawili jednego kucharza i robią tylko na wynos/dowóz. Na koszty nie zarabiają, a
    że dopiero z biznesem wystartowali to pewnie poduszki finansowej nie maja i ciężko im
    będzie się utrzymać
    -żony koleżanki: kosmetyczka i fryzjerka- kolejny miesiąc bez roboty
    -mój kolega co salon tatuażu prowadzi- tez bez roboty. Zakładów fryzjerskich i
    kosmetycznych tylko w moim mieście pewnie ponad 20 było.
    -duży zakład produkcyjny u nas jest co mrożonki na całą Europe robią- jeszcze nikogo
    nie zwolnili ale produkcję znacząco ograniczyli bo eksport spadł. Słaby złoty ich
    trochę ratuje.
    -Lidl- żeby utrzymać sprzedaż otworzyli sklep całodobowo. Pomimo tego i tak
    ograniczają godziny pracownikom bo sprzedaż spadła i jak 15 klientów tylko
    jednocześnie po sklepie łazi to i tylu pracowników na zmianę niepotrzebne
    -Biedronka koło mojego domu gdzie regularnie zakupy robię- wcześniej parking w
    godzinach popołudniowych czy w sobotę zawsze pełny i kolejki przed kasami. Teraz o
    której bym nie polazł to praktycznie bez kolejek wchodzę, na sklepie do wczoraj maks
    15 osób jednocześnie wiec dla mnie zakupy komfortowe tym bardziej ze aż czerwono od
    przecen. Przeceny oczywiście dlatego ze popyt spadł.
    -Parking w centrum miasta tu gdzie pracuje(w pobliżu tzw deptak, lokale handlowe,
    usługowe itp- od 10-tej wolne bywały tu jakieś pojedyncze miejsca. Teraz tak na oko
    1/3 parkingu pusta.
    Kawałek dalej duże targowisko- kilkadziesiąt albo i ponad setka lokali z dobrami
    przeróżnymi. Teraz jak widzę to 1/4 z nich zamknięta.
    -warsztat samochodowy(3 stanowiska)- tu sam się zdziwiłem- wcześniej gość miał
    obłożenie na 1-2 tygodnie do przodu(fakt faktem ze ceny zaczął tez w kosmos
    windować), teraz jak z nim gadam to mówi ze bywają godziny w ciągu dnia że nie ma co
    robić.
    - Kobieta która mi psy strzyże- zakazu niby nie miała ale jak zadzwoniłem to
    powiedziała ze w jej wieku boi się o zdrowie i na razie nie przyjmuje.
    Maszynkę z allegro zamówiłem i sam ostrzygłem. Nawet fajnie wyszło wiec kobita
    klienta straciła. Ale to akurat słabo związane z zamrożeniem gospodarki;)

    Kopalnie napisałeś że pracują. Pewnie tak aczkolwiek na dzisiaj to kopalnie jak nie
    pracują mniejsze straty przynoszą niż gdy pracują.

  • 80. Data: 2020-04-21 09:10:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-21 o 08:00, Cavallino pisze:

> [...]
    > musi na starość nieźle odwalać, nawet jak na niego.
    >
    > Może dlatego Wasza armia opłacanych trolli tak ekspansywna i aktywna
    Widzę że tu lekarz jest potrzebny.

    --
    Janusz