eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › masa nieresorowana
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 11. Data: 2010-03-28 20:31:40
    Temat: Re: masa nieresorowana
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Mar 2010 19:16:50 +0200, Irek N. wrote:
    >> Przeszkadza o tyle ze trzeba wysoka opone dawac, zeby byle kamien
    >> felgi nie rozwalil. A podrzucone przez niego kolo wymaga silniejszej
    >> sprezyny zeby znow dotknelo asfaltu, a to z kolei powoduje wieksze
    >> wstrzasy karoserii..
    >
    >Tak, to jest argument. Większa bezwładność wymaga większej siły jeśli
    >chcemy zachować czas odpowiedzi układu. Pytanie tylko czy naprawdę chcemy?
    >Czy takie _ułamkosekundowe_ oderwanie się opony wnosi cokolwiek do
    >trakcji?

    jak sie odrywa to nie trzyma. A jak akurat jest zakret to trzymanie
    ciagle potrzebne. Trzeba by policzyc ile to moze trwac.

    >Zastanawiam się, bo przecież amortyzator podbity na kamieniu
    >przedłuża oderwanie koła od podłoża.

    Niekoniecznie - bo tez zapobiega uzyskaniu duzej predkosci przez
    podbite kolo.

    Chyba sie w koncu zmobilizuje, wyciagne spice i zasymuluje :-)

    >Może więc należało by dawać
    >amortyzatory tylko tak słabe/mocne, aby jedynie nie dopuścić do
    >oscylacji układu zawieszenie-opona?

    Tak na oko to sa dobrane raczej tak zeby tlumic oscylacje calego
    pojazdu.
    I wbrew temu co tu niektorzy pisza o miekkim zawieszeniu, bardzo mile
    wspominam dacie, ktora byla mieciutka, a tlumienie amorow miala
    dobrane idealnie - chyba akurat trafili w krytyczne.
    Buda sie nie bujala wcale - raz nacisnieta wracala blyskawicznie do
    rownowagi.

    J.


  • 12. Data: 2010-03-28 21:46:32
    Temat: Re: masa nieresorowana
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-03-28 19:53, Artur Maśląg wrote:
    >> ps. ciągniki mają często tylko budę amortyzowaną, wie ktoś jak tam z
    >> komfortem?
    > Jeżeli masz na myśli ciągnik siodłowy, to komfort jest o wiele wyższy,
    > niż w znakomitej większości osobówek :)

    We wspolczesnych "rolniczych" zreszta tez. Powoli standardem staje sie
    np. lodowka do napojow na pokladzie kombajnu...

    Pozdro

    Maseł


  • 13. Data: 2010-03-29 03:40:51
    Temat: Re: masa nieresorowana
    Od: to <t...@a...xyz>

    Artur Maśląg wrote:

    > Jeżeli masz na myśli ciągnik siodłowy, to komfort jest o wiele wyższy,
    > niż w znakomitej większości osobówek :)

    Szczególnie akustyczny.

    --
    cokolwiek


  • 14. Data: 2010-04-04 11:51:41
    Temat: Re: masa nieresorowana
    Od: hdoruch <h...@g...com>

    On 28 Mar, 12:05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Za pl.sci.fizyka  28 Mar 2010 01:46:48 -0700 (PDT),  hdoruch wrote:
    >
    > >http://www.penskeshocks.com/PRESS_2008-08-19.php
    > >http://www.eng.cam.ac.uk/news/stories/2008/McLaren/
    > >https://engineering.purdue.edu/ME274/ME274_fa08/Blo
    g/inerter.pdf
    >
    > Dla niezorientowanych - specjalny wirnik, ktory w sumie udaje
    > bezwladnosc wielkiej masy. I pozwala szybciej jezdzic po zakretach wF1.

    -NA POCHYLYCH OGRANICZNIKACH ZAKRETOW

    >
    > Przymocowany w sumie dosc ciekawie - ale mam wrazenie ze zwieksza mase
    > nieresorowana kola.

    -przeciwtnie=ZWIEKSZA skuteczna bezwladnosc nadwozia :

    F=b*(a1-a2)

    b-inertancja[kG]


  • 15. Data: 2010-04-04 15:27:43
    Temat: Re: masa nieresorowana
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Apr 2010 02:51:41 -0700 (PDT), hdoruch wrote:
    >On 28 Mar, 12:05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Za pl.sci.fizyka  28 Mar 2010 01:46:48 -0700 (PDT),  hdoruch wrote:
    >> >http://www.penskeshocks.com/PRESS_2008-08-19.php
    >> >http://www.eng.cam.ac.uk/news/stories/2008/McLaren/
    >> >https://engineering.purdue.edu/ME274/ME274_fa08/Blo
    g/inerter.pdf
    >>
    >> Dla niezorientowanych - specjalny wirnik, ktory w sumie udaje
    >> bezwladnosc wielkiej masy. I pozwala szybciej jezdzic po zakretach wF1.
    >
    >-NA POCHYLYCH OGRANICZNIKACH ZAKRETOW

    Owszem, aczkolwiek dalej pisza ze ten element daje teraz wieksza
    swobode ksztaltowania ch-ki zawieszenia. Mozna zbudowac filtry
    ciekawiej dobrane.

    >> Przymocowany w sumie dosc ciekawie - ale mam wrazenie ze zwieksza mase
    >> nieresorowana kola.

    >-przeciwtnie=ZWIEKSZA skuteczna bezwladnosc nadwozia :

    Nic z tego - masy nadwozia przeciez nie moze powiekszyc, chyba ze
    dostanie zewnetrzny punkt podparcia - np opony, dla przypadkow
    opadania calego nadwozia.

    To symuluje wieksza mase kola - dzieki czemu stawia ono wiekszy "opor"
    przy probach podbicia, ale tez potem idzie dalej w gore, po czym i
    w opadaniu przeszkadza.

    J.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: