  • Data: 2013-03-11 19:54:14
    Temat: Re: maksymalna moc
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.03.2013 21:38, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > ale to nie jest najciekawsze, właśnie mi powiedziano, że w liceum teraz
    > nie ma pochodnych, trzeba to wyliczyć bez pochodnych... no tu już zmiękłem.

    Jakby to było zadanie, że trzeba wykazać, że moc jest maksymalna przy
    rezystancji obciążenia równej rezystancji źródła to dość łatwo. Ale
    szukanie maksimum to trochę dziwne bez pochodnych, bo niby skąd z góry
    wiadomo ile ich ma być? W każdym razie coś w stylu:
    Zgaduję, że to będzie R=Rw czyli moc całkowita P=E^2/2R, dzieli się
    równo na obciążenie i rezystancję wewnętrzną czyli na oporniku P=E^2/4R
    A potem podobnie, trzeba napisać wzór na moc jak R jest mniejsze
    (np R = R-delta r) a potem większe (R = R + delta r). I wykazać, że to
    będzie mniej niż przy dopasowaniu. Pokombinuj na pewno wyjdzie.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl