    From: EMPI <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: makrofotografia
    Date: Tue, 14 Apr 2009 21:16:39 +0200

    Hej !

    > Pytanie moje kieruję do tych, którym bliższe są ustawienia ręczne. Chciałabym
    > dowiedzieć się na jakich ustawieniach (ISO, przysłona itd) robicie swoje
    > zdjęcia makro? Większość moich robię w programie automatycznym i nie zawsze
    > uzyskuję taki efekt jakbym chciała.

    Automat jest trochę nieprzewidywalny do makro. Generalnie żeby uzyskać
    nieco większą GO w trybie makro to trzeba dużą wartość przysłony ustawić
    (6,3-8) w trybie Av. Czas sam wyjdzie a co do ISO to staram się jechać
    na 50 , najwyżej na 100. W moim aparacie (Canon S2IS) ISO 200 jest na
    granicy akceptowalności przy normalnych zdjęciach, do makro nie
    przekraczam 100.
    Aha, do większych obiektów typu motylki czy ciekawe roślinki zamiast
    trybu makro używam maksymalnego zooma (x12). Wtedy przysłonę ustawiam
    minimalną (3,5) i wychodzi super :-)

    EMPI
    http://www.empi.art.pl