eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyma dowalić mrózRe: ma dowalić mróz
  • Data: 2024-01-10 13:23:03
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 10.01.2024 o 13:04, cef pisze:

    >>>> Napięcie akumulatora nie jest też wyznacznikiem :) Mój akumulator ma
    >>>> 90% sprawności i ma 12.2V obecnie w samochodzie ale silnika nie
    >>>> uruchomię przy -10C. W drugim aucie mam napięcie 11,5V i silnik się
    >>>> uruchamia od strzału :) Pierwszy to 3l Diesel a drugi to 1,2l benzyna.
    >>>
    >>> Coś w tym dieslu masz nie tak, albo stoi niejeżdżony.
    >>> Auto ile by nie miało pojemności jak ma sprawny aku i instalację
    >>> i jest używane auto codziennie (a nawet co drugi dzień)
    >>> to odpala od dotknięcia.
    >>>
    >> Diesel to KIA Carnival bez świec żarowych (grzałka powietrza) ale nie
    >> to jest problemem. Problemem jest 6.5L oleju, który mechanik mi
    >> zmienił jakiś czas temu. Zamiast wlać syntetyk, wlał półsyntetyk i
    >> teraz przy mrozie, rozrusznik nie ma siły ukręcić tak, żeby wytworzyć
    >> ciśnienie na pompie wtryskowej. Akumulator oczywiście jest dobry.
    >> Ponieważ nie chce mi się grzać miski olejowej (problem, bo mogę to
    >> robić tylko u siebie), to sobie poczekam aż temperatura wzrośnie.
    >
    > Poszukaj innej przyczyny.

    Nie ma innej :) Sprawdzone. Wystarczy, że jest -5C i silnik odpala.
    Zrobi z 5 obrotów, nabierze prędkości, ciśnienie się wytworzy.

    Jak kiedyś miałem syntetyk, to przy -15C miał problem.
    Gdybyś pytał o rozrusznik, to jest w stanie idealnym, pompa też. Przy
    temperaturze 0C silnik odpala w 1 sekundę na jeden obrót. Musiałbyś
    usłyszeć jak "kręci" przy -10C. Nie ma szans na wytworzenie ciśnienia.
    Gdybyś pytał czy po 2 tygodniach odpali bez dodatkowego ładowania
    akumulatora?
    Oczywiście, warunkiem jest nie niżej niż -5C.

    Ma tak od +/-5 lat i drugi/nowy akumulator. Raz zachciało mi się dokonać
    pomiarów i podłączyć dodatkowe zasilanie. Efekt podobny. Prędzej spalę
    rozrusznik nim odpalę silnik. Oleju na syntetyk nie będę zmieniał.
    Przyzwyczaiłem się a takie mrozy u mnie są krótkie i rzadkie.

    Tak generalnie, to powinna być tam fabrycznie grzałka do miski olejowej
    ale producent poskąpił a ja nie będę przerabiał/montował.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: