eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyma dowalić mrózRe: ma dowalić mróz
  • Data: 2024-01-10 18:36:42
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 09.01.2024 o 23:06, PiteR pisze:

    > Chyba nie jesteś elektrykiem ;) Chodzi np o separacje obwodów.
    > Dwa stawy połączone strumykiem.

    Coś tam wiem, ale tutaj łączymy zaawansowaną baterię monitorowaną na
    miliony sposobów, z prostym akumulatorem, niby awaryjnym, a który jak
    się okazuje pada jako pierwszy...

    Ale rozumiem kwestie bezpieczeństwa, czyli gdzieś tam ta "homologacja",
    być może aku trakcyjny po wyłączeniu samochodu jest w specjalny sposób
    odłączany...

    Brakuje trybu serwisowego - przytrzymaj klawisz, to Ci ten aku 12V z
    trakcyjnego podładujemy... :)


    > Mały akku pozwoli zadzwonić po pomoc (ET call home) do centrali.

    Tu może być sens, że podczas wypadku aku trakcyjny jest np. z automatu
    odłączany i dzwoni z aku 12V.


    > Z tej przetwornicy można by brać 12v mały prąd ale mały aku zapewnia
    > akumulację i w razie potrzeby 500A bo np wycieraczki mają ciężko bo
    > śnieg, bo ABS musi działać do końca, bo wspoaganie kiery.

    Widzisz, problem taki, że jak takie auto ze zdechłym aku 12V odpali się
    przez kable, to później już działa bez żadnych problemów i nie brakuje
    prądu na ABS (nie w sytuacji awaryjnej), wspomaganie czy wszelakie
    grzałki...

    Ciekawe jak to mają rozwiązane w swoich samochodach chińczyki na swoim
    rynku. I dlaczego ten aku padł po 2-3 latach...


    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: