eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyma dowalić mrózRe: ma dowalić mróz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.77-254-193-21.dynamic.inetia.pl
    !not-for-mail
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ma dowalić mróz
    Date: Wed, 10 Jan 2024 13:23:03 +0100
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <unm287$3hddl$1@news.icm.edu.pl>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <unf9ao$p70$1@mercurialis.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <17n4uj9up1192$.1ixmz8uq3bn2d.dlg@40tude.net>
    <unisth$1u5lk$1@dont-email.me>
    <8u6d2rzeu9el$.kzbm15wwlqhv.dlg@40tude.net>
    <unjlmj$3d5a2$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <unjpk8$3dccg$1@news.icm.edu.pl> <unll26$djs$1$cef@news.chmurka.net>
    <unlnbb$3gphq$1@news.icm.edu.pl> <unm0lc$c8i$1$cef@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 10 Jan 2024 12:23:35 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl;
    posting-host="77-254-193-21.dynamic.inetia.pl:77.254.193.21";
    logging-data="3716533"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <unm0lc$c8i$1$cef@news.chmurka.net>
    X-Antivirus: AVG (VPS 240110-0, 10.1.2024), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2718967
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 10.01.2024 o 13:04, cef pisze:

    >>>> Napięcie akumulatora nie jest też wyznacznikiem :) Mój akumulator ma
    >>>> 90% sprawności i ma 12.2V obecnie w samochodzie ale silnika nie
    >>>> uruchomię przy -10C. W drugim aucie mam napięcie 11,5V i silnik się
    >>>> uruchamia od strzału :) Pierwszy to 3l Diesel a drugi to 1,2l benzyna.
    >>>
    >>> Coś w tym dieslu masz nie tak, albo stoi niejeżdżony.
    >>> Auto ile by nie miało pojemności jak ma sprawny aku i instalację
    >>> i jest używane auto codziennie (a nawet co drugi dzień)
    >>> to odpala od dotknięcia.
    >>>
    >> Diesel to KIA Carnival bez świec żarowych (grzałka powietrza) ale nie
    >> to jest problemem. Problemem jest 6.5L oleju, który mechanik mi
    >> zmienił jakiś czas temu. Zamiast wlać syntetyk, wlał półsyntetyk i
    >> teraz przy mrozie, rozrusznik nie ma siły ukręcić tak, żeby wytworzyć
    >> ciśnienie na pompie wtryskowej. Akumulator oczywiście jest dobry.
    >> Ponieważ nie chce mi się grzać miski olejowej (problem, bo mogę to
    >> robić tylko u siebie), to sobie poczekam aż temperatura wzrośnie.
    >
    > Poszukaj innej przyczyny.

    Nie ma innej :) Sprawdzone. Wystarczy, że jest -5C i silnik odpala.
    Zrobi z 5 obrotów, nabierze prędkości, ciśnienie się wytworzy.

    Jak kiedyś miałem syntetyk, to przy -15C miał problem.
    Gdybyś pytał o rozrusznik, to jest w stanie idealnym, pompa też. Przy
    temperaturze 0C silnik odpala w 1 sekundę na jeden obrót. Musiałbyś
    usłyszeć jak "kręci" przy -10C. Nie ma szans na wytworzenie ciśnienia.
    Gdybyś pytał czy po 2 tygodniach odpali bez dodatkowego ładowania
    akumulatora?
    Oczywiście, warunkiem jest nie niżej niż -5C.

    Ma tak od +/-5 lat i drugi/nowy akumulator. Raz zachciało mi się dokonać
    pomiarów i podłączyć dodatkowe zasilanie. Efekt podobny. Prędzej spalę
    rozrusznik nim odpalę silnik. Oleju na syntetyk nie będę zmieniał.
    Przyzwyczaiłem się a takie mrozy u mnie są krótkie i rzadkie.

    Tak generalnie, to powinna być tam fabrycznie grzałka do miski olejowej
    ale producent poskąpił a ja nie będę przerabiał/montował.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: