  • 11. Data: 2010-02-03 00:56:42
    Temat: Re: [m43] Nowy, mały, plastic fantastic Oly E-PL1
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-02 14:52, scooby wrote:
    > oj, i przelotka na rokkory, mmmmhhhhmmmm ;)

    Znaczy naprawdę chcesz kupić ten aparat, żeby dołożyć do niego rurę i mieć
    znowu duże i nieporęczne?
    Po co?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 12. Data: 2010-02-03 12:09:21
    Od: scooby <s...@g...pl>

    W dniu 2010-02-03 01:56, dominik pisze:

    > Znaczy naprawdę chcesz kupić ten aparat, żeby dołożyć do niego rurę i mieć
    > znowu duże i nieporęczne?

    nie nie w tą stronę, olek byłby tylko implantem i pretekstem
    pozwalającym w lepszy lub gorszy sposób wykorzystać zawartość szuflady ...
    wiem, że najlepiej byłoby tak:
    http://digitalrokkor.altervista.org/techdetails.html ale mi szkoda
    dziubać w puszce

    jestem przyzwyczajony do ciężaru i rozmiarów c40d z BP i tym czymś dużym
    z przodu, więc ten rozmiar
    http://photoblossoms.wordpress.com/2009/11/23/about-
    adapters-old-lenses-a-bag/
    to dla mnie dalej jest małe i poręczne, ba, nawet kieszonkowe :)

    pzdr, scby

  • 13. Data: 2010-02-04 11:17:14
    Temat: Re: Nowy, mały, plastic fantastic Oly E-PL1
    Od: McArti <a...@o...pl>

    jest lampa i jakis uchwyt. czyli rywalizacja z GF-1

  • 14. Data: 2010-02-04 15:13:59
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Thu, 4 Feb 2010 03:17:14 -0800 (PST), McArti napisał(a):

    > jest lampa i jakis uchwyt. czyli rywalizacja z GF-1

    bez kółka i kompaktową guzikologią to sobie moga co najwyżej ceną
    konkurować.

  • 15. Data: 2010-02-04 15:51:45
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "...::QRT::..." <n...@...mejla> napisał w wiadomości

    > bez kółka i kompaktową guzikologią to sobie moga co najwyżej ceną
    > konkurować.

    I bez wizjera...

    --
    Lol

  • 16. Data: 2010-02-04 16:06:42
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-04 16:13, ...::QRT::... pisze:

    > bez kółka i kompaktową guzikologią to sobie moga co najwyżej ceną
    > konkurować.

    Jak cena będzie dobra to w czym problem. Obecnie jak idę w plener to
    zamiast archaicznego lustra, biorę kompakt Canona A650IS. Gdzie dzięki
    histogramowi nie mam problemów z naświetlaniem. Mimo braku kółka da się
    tym fotografować i to na manualnym trybie właśnie pracując czasem i
    patrząc na histogram. Osobiście uważam że Olympus powinien zawalczyć o
    AF coś ala jak w Panasonicu, to powinien być priorytet. Może to co
    napiszę będzie złośliwe ale to ciągłe narzekanie na ergonomie w moim
    odczuciu charakteryzuje typ hobbysty sprzętowca który żyje ciągłą
    rozbudową systemu, często hipotetyczną, a zgłębienie jakiegoś tematu za
    pomocą fotografii nie istnieje. Za to można zauważyć fakt sprzętomani i
    kompulsywne fotografowanie wszystkiego jak popadnie ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 17. Data: 2010-02-04 16:31:34
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-04 16:51:45 +0100, "Lol" <l...@l...pl> said:

    > I bez wizjera...

    Jest opcjonalny, lepszy od Panasowego (za który też trzeba dopłacać).

    de Fresz

  • 18. Data: 2010-02-04 16:55:27
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Jest opcjonalny, lepszy od Panasowego (za który też trzeba dopłacać).
    >
    > --

    A pasuje VF-1, czy VF-2?
    VF-1 to około 450 zł, VF-2 - nie wiem, ale jesli tyle, co wizjer do
    Panasonica, to dziękuję.

    Nie do końca przemawia do mnie koncepcja "Penów". Tanie to nie jest
    (oczywiście z wizjerem, bez którego nie potrafię się obejść, bo nic nie
    widzę na wyświetlaczu w słońcu). Naprawdę małe jest tylko ze stałoogniskowym
    naleśnikiem, ale jego (naleśnika) cena nie zachęca.

    --
    Lol

  • 19. Data: 2010-02-04 18:35:09
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Thu, 04 Feb 2010 17:06:42 +0100, cichybartko napisał(a):

    > Jak cena będzie dobra to w czym problem.

    przecież własnie o tym z grubsza pisałem :)

> [...]
    > histogramowi nie mam problemów z naświetlaniem. Mimo braku kółka da się
    > tym fotografować i to na manualnym trybie właśnie pracując czasem i

    a czy ja twierdze ze sie nie da?
    Poprostu uważam iż w aparacie w którym efekty działania przysłony mają
    szanse być widoczne na zdjęciu coś takiego jak kółko winno jednak sie
    znaleźć. Jego usunięcie jest spowodowane tylko i wyłącznie chamskim
    marketingowym pozycjonowaniem aparatu i jako takie nie wzbudza mojej
    sympati.

    A co do tego histogramu to bym był ostrożny w jego gloryfikowaniu. W G1
    naswietlając na hstogram i tak ma sie dużą szanse na prześwietlenie.
    Z kolei naswietlenie na histogram w trybie szybkiej migawki (króry jest ze
    tak powiem jeszcze bardziej live) ma tendencje do niedoświetlania.
    Trzeba sie nauczyć aparatu, zachowania swiatłomierza i tyle. Zaden
    histogram IMo tu niewiele pomoże.

    > Osobiście uważam że Olympus powinien zawalczyć o
    > AF coś ala jak w Panasonicu, to powinien być priorytet.

    A ja uważam iż powinni robić poprostu sensowne aparaty. Panas zrobił
    fajnego G1 i GH1 którym nic w sumie nie brakowało choć były "duże", zrobił
    też GF1 - mały ale sensowny. A każdy z olkowych wypustów daje sie nazwać
    "kontrowersyjnym" i to bynajmniej nie w dobrym tego słowa znaczeniu.

    > Może to co
    > napiszę będzie złośliwe ale to ciągłe narzekanie na ergonomie

    A tam od razu ciągłe - chyba pierwszy raz na ten temat :)

  • 20. Data: 2010-02-04 20:22:15
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-04 17:55:27 +0100, "Lol" <l...@l...pl> said:

    > A pasuje VF-1, czy VF-2?
    > VF-1 to około 450 zł, VF-2 - nie wiem, ale jesli tyle, co wizjer do
    > Panasonica, to dziękuję.

    Nie pamiętam symbolu, a nie chce mi się szukać - ten elektroniczny od
    EP2, który jest do niego dodawany, ceny zdaje się jeszcze nie
    ogłoszono. Ten optyczny od 17 raczej na bank będzie działał, w końcu to
    tylko lunetka wsuwana w sanki lampy.

> [...]
    > widzę na wyświetlaczu w słońcu). Naprawdę małe jest tylko ze stałoogniskowym
    > naleśnikiem, ale jego (naleśnika) cena nie zachęca.

    Mam podobne odczucia (pomijając cenę, bo tą nawet bym zaakceptował),
    ale cieszę się, że w końcu rozruszała się nowa gałąź rynku, z jakością
    wyraźnie lepszą od kompaktów, a rozmiarami mniejszymi od lustra - choć
    jak dla mnie są wciąż za duże, zwłaszcza z zumami.

    de Fresz