  • 1. Data: 2009-07-05 22:55:05
    Temat: luz zaworowy
    Od: mmaurycy <m...@v...pl>

    Witam, jak w tytule nie znam właściwej wartości luzu zaworowego w moim
    Symie Husky 125 obecnie już 150. Silnik ma korzenie w hondzie
    próbowałem luz 0,05 tak jak w XL ale po 400km uciekło sporo krzywek więc
    wnosze że był za mały. Teraz dałem 0,10mm. Prosz o sugestię a może ktoś
    wie jaki powinien mieć luz? po drugie poszukuję tulejek
    gumowo-metalowych w które wchodzą sforznie od zębatki tylnej zew śr.24mm
    wew 9mm może ktoś ma wiedzę gdzie można takie dostać ewentualenie od
    jakiej maszyny pasują?
    pozdrawiam
    mmaurycy
    SYM HUSKY 150 :)
    http://mmaurycy.googlepages.com/symhusky125

  • 2. Data: 2009-07-06 02:43:05
    Temat: Re: luz zaworowy
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Mon, 06 Jul 2009 00:55:05 +0200, mmaurycy <m...@v...pl> wrote:

    >próbowałem luz 0,05 tak jak w XL ale po 400km uciekło sporo krzywek więc
    >wnosze że był za mały.

    0,05 to po mojemu za mało i to niezależnie od sprzęta. A jak zaczęło
    zjadac krzywki, to już niestety dupa i samo ustawienie wiekszych luzów
    nie wystarczy, bo i tak będzie je zjadać nadal. A jak dźwigienki?

    > Teraz dałem 0,10mm. Prosz o sugestię a może ktoś
    >wie jaki powinien mieć luz?

    0,1 na obu? Na ssak prawie OK, na wydech mało. To powietrzak jest i
    musi miec luźniej niż wodniak. Jak nie wiesz jakie mają byc luzy, to
    lepiej dać za dużo niż za mało. Ja bym spróbował ssaka 10-15, a
    wydecha 15-20.

    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 3. Data: 2009-07-06 09:03:25
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    Eskimos pisze:

    > 0,05 to po mojemu za mało i to niezależnie od sprzęta.

    Niekoniecznie Honda xl350R ma właśnie luzy: 0,05mm ssący 0.08mm wydechowy

    > To powietrzak jest i musi miec luźniej niż wodniak.

    To nie jest regułą, np DRZ400 (chłodzony cieczą) ma ssące 0,10-0,20mm
    wydechowe 0,20-0,30mm czyli o wiele większe niż wspomniana wcześniej Honda.
    Co do ustawienia luzów w tym Husky to ja bym ustawił luzy na gorącym
    silniku na jakieś 0,01mm albo mniej ale to da się zrobić raczej tylko za
    pomocą czujnika zegarowego.
    moonraker
    Stara CZ i DRZ
    http://bikepics.com/members/moonraker/

  • 4. Data: 2009-07-06 12:50:13
    Od: mmaurycy <m...@v...pl>

    Eskimos pisze:
> [...]

    > zjadac krzywki, to już niestety dupa i samo ustawienie wiekszych luzów
    > nie wystarczy, bo i tak będzie je zjadać nadal. A jak dźwigienki?

    Sorry nie krzywek tylko dźwigienek, krzywki są ok.

    --
    pozdrawiam
    mmaurycy

  • 5. Data: 2009-07-06 12:54:47
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    mmaurycy pisze:

    > Sorry nie krzywek tylko dźwigienek, krzywki są ok.

    No to dzwigienki i tak do wymiany lub porzadnej regeneracji

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 6. Data: 2009-07-06 12:58:41
    Od: mmaurycy <m...@v...pl>

    Kuczu pisze:

    > No to dzwigienki i tak do wymiany lub porzadnej regeneracji

    Dźwigienki były regenerowane te są jeszcze ok w razie czego mam jeszcze jedne.
    Problem żeby ustawić teraz odpowiedni luz.
    Na razie ustawiłem na 0,10mm na obu.

    --
    pozdrawiam
    mmaurycy

  • 7. Data: 2009-07-06 13:19:37
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    mmaurycy pisze:

    > Dźwigienki były regenerowane te są jeszcze ok w razie czego mam jeszcze
    > jedne. Problem żeby ustawić teraz odpowiedni luz.
    > Na razie ustawiłem na 0,10mm na obu.

    Tak na szybko przelecialem niemieckie fora 125 ccm i doczytalem iz
    podobno ten Twoj Sym jest blizniaczy m.in. z Kymco Zing 125 i Kreidler
    Mustang. A dla tego Kymco producent przewiduje luzy zaworowe 0,12 mm na
    wszystkich zaworach. Oczywiscie mierzone na zimnym silniku. Mysle ze
    warto sprobowac :)

  • 8. Data: 2009-07-07 05:57:16
    Od: mmaurycy <m...@v...pl>

    Kuczu pisze:

> [...]
    > Mustang. A dla tego Kymco producent przewiduje luzy zaworowe 0,12 mm na
    > wszystkich zaworach. Oczywiscie mierzone na zimnym silniku. Mysle ze

    Dzięki tak właśnie się starałem ustawić tylko miałem szczelinomierz o podziałce 0,05
    i 0,10 dlatego ustawiłem 0,10 z lekkim luzem.

    --
    pozdrawiam
    mmaurycy