  • Data: 2011-08-23 12:01:02
    Temat: Re: lutowanie baterii ?
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik sundayman napisał:
    > Taki mam kłopot. Otóż w telefonie (SPV M650) padła mi "backupowa"
    > bateria. Tzn- chyba bateria...
    > Wyglądało toto jak normalna "pastylka" 1.5v (taka o średnicy ok.4-5mm),
    > tyle że z "przyspawanymi"
    > wyprowadzeniami do druku (SMD).
    >
    > Niestety, symbol E79N4 obecny na tymże wynalazku nic google nie mówi...
    > Pomiar po wylucie dał 0.4V (co może być zrozumiałe z uwagi na zielony
    > nalot...).
    > Serwisówki do tego telefonu nie zawierają schematów, no i teraz mam kłopot.

    Również nie mam serwisówki tego modelu ale każdy inny producent z którym
    mam styczność stosuje tzw super capacitor co jest mylącą nazwą, czasami
    wstawiane są rzeczywiste kondensatory o dużej pojemności ale to rzadkość.

    > Przypuszczam, że to bateria raczej niż akumulator. Choć pewności nie mam...

    Jest toto ładowane (zmierz czy pojawia się tam napięcie po wylutowaniu)
    więc należy uznać że jest to kondensator/akumulator.

    > Ale - zakładając, że bateria - to pytanie brzmi - jak do zwykłej
    > bateryjki tego typu
    > przymocować wyprowadzenia ? Bo lutowanie chyba nie jest dobrym pomysłem...
    > Kleić czy jak ? Prąd pewnie pobierany jest z tego minimalny (chociaż
    > wyprowadzenia z oryginalej baterii były
    > chyba przewidziane na 2A :)

    Tam idą pojedyńcze miliampery, zwykle w szeregu jest opornik kilka kilo.

    > Jak kleić to czym, żeby nie odpadło przy pierwszym upadku telefonu ?
    > Jakoś "elektrycznie" spawać ? Ale jak ?

    Pytanie podstawowe czy jakaś funkcjonalność telefonu nie działa? Powinno
    wystarczyć wstawienie tam kondensatora SMD na 3,5 - 4V jeśli nie
    zdobędziesz oryginalnego elementu. Jego jedyne zadanie to zasilanie
    zegara jak nie ma baterii głównej.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html