  • Data: 2009-06-10 07:42:24
    Temat: Re: lustrzanka czy hybryda?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 9 Jun 2009, j...@u...at wrote:

    > otoz w lampie wbudowanej z cala pewnoscia pozwala w trybie M na wybor
    > dowolnego czasu i przyslony - z cala pewnoscia.

    Bardziej mi chodziło o to, czy można niezależnie włączyć M na ekspozycji
    zastanego (przysłona/czas) oraz M na lampie, czyli we wszystkich
    kombinacjach, nie tylko M+M, ale np. A+1/8 błysku albo 1/100s, f:3,5
    i błysk na automacie z korekcją +2/3 EV :), a niezależnie przy automacie
    lampy włączenie slow-sync (nie skutkujące "zablokowaniem" M dla
    ekspozycji zastanego, co przekłada się zwyczajnie na "tylko" korekcję
    siły błysku); oczywiście ma działać równiez "P" plus 1/16 błysku :)
    Ku mojemu zdziwieniu parę starszych lustrzanek (Canon 300D, któryś
    Pentaks - chyba K100 albo K10,...) miało ograniczenia w tym zakresie.
    A jak aparat ma, lecz użyszkodnik ma wątpliwości, to RTFM :D

    pzdr, Gotfryd