  • Data: 2015-05-06 17:14:11
    Temat: Re: lobby dilerów znów atakuje
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 30 Apr 2015, J.F. wrote:

    > Ciekaw jestem jak sobie z tym spalarnie smieci radza.

    O ile wiem, dla znacznej większości substancji problemem jest "zimne
    spalanie". Za niska temperatura, nie gwarantująca skutecznego spalenia.
    O ile wiem, również wszelkie opisy powołujące się na trucizny najwyższej
    kategorii (dioksyny) wskazują na ten problem jako źródło.
    Faktem jest, że głównie kotły na paliwo stałe grzejące na okrągło
    "pracują" najczęściej słabo rozpalone.
    A tu przydałby się żar, taki "bliski koksowi", po rozgrzaniu pieca
    kuchennego do "pomarańczy" (znaczy blach na piecu) :>

    > Tak jest, taki cenny smiec ma trafic do sortowni i potem do miejskiej
    > spalarni :-)

    Teoria eko twierdzi, że w tej spalarni będzie piec, który w palenisku
    ma wysoką temperaturę. Nie żebym twierdził ze tak jest :>
    (ale teoretycznie możliwe).

    pzdr, Gotfryd