  • 21. Data: 2010-12-28 13:45:26
    Temat: Re: [OT] licznik pradu
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:v0qjh6diomp6ossh42ekums02fr6d2cffj@4ax.com...

    > W takim wolnym rozkladzie tez metan z niej leci ?

    No jasne. Kompostowanie to tylko bakterie beztlenowe.

    > I byc moze nie, bo uzywajac biosurowca emitujesz tyle CO2, ile go
    > wychwyciles z atmosfery.

    A co z groźniejszym metanem?

    Marek

  • 22. Data: 2010-12-28 14:17:53
    Od: "Papuso Smurfso" <d...@b...zwonsami>

    Órzytkownik "J.F." napisał>
    > I byc moze nie, bo uzywajac biosurowca emitujesz tyle CO2,
    > ile go wychwyciles z atmosfery.
    > Dlatego pisze - opodatkowac wegiel, rope i gaz, a nie
    > tworzyc calego urzedu, swiadectw pochodzenia itp ..

    ale f tym wenglu i ropie jest tyle CO2 ile go wcześniej pobrano, wienc
    salonc tym uwalniamy jedynie ten CO2 ktury tam fcześniej był!:O)

  • 23. Data: 2010-12-28 16:06:21
    Temat: Re: licznik pradu
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-12-28 14:43, J.F. pisze:

    > elektrownie, huty, kotlownie zakladowe ... to nie lepiej jednak tylko
    > kopalnie ? Bo co za roznica czy oszczedzac bedzie elektrownia czy
    > mieszkaniec ?

    Różnica będzie wtedy, jeśli mieszkaniec będzie mógł sobie wybrać tani
    prąd z elektrowni węglowej plus 20 gr/kWh opłaty za emisję CO2 albo
    droższy prąd z elektrowni atomowej, ale bez takiej opłaty.

    T.

  • 24. Data: 2010-12-28 17:07:57
    Od: philips <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-28 13:36, J.F. pisze:

    > A znasz jakies miejsce gdzie w procesie produkcji energii uwalnia sie
    > metan ?

    Metan nie, to tylko przykład gazu innego niż CO2. W produkcji energii
    uwalnia się duże ilości pary wodnej, a ta jest również zaliczana do
    gazów cieplarnianych...

    > Bo wiesz - dobrze by bylo zeby przy okazji nie powstal osobny urzad
    > rozliczania CO2, zatrudniajacy ...dziesiat tysiecy urzednikow.
    >
    > Bo to przeciez zezwolenia, limity, zwolnienia itp .. a CO2 sie z
    > wegla, ropy i gazu bierze.

    Tu masz całkowitą rację. Przypuszczam jednak, że żyjesz w Polsce na tyle
    długo, że zdajesz sobie sprawę z tego, że taki urząd i tak powstanie :-(
    Jak zapewne wiesz, dzisiaj handluje się limitami na CO2. Skoro są
    limity, to ktoś je ustala. Pewnie coś w stylu urzędu...

  • 25. Data: 2010-12-28 17:21:34
    Od: philips <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-28 13:40, J.F. pisze:

    > Ja tez nie wiem, ale tak jest.
    > No coz - moze taki wymog niemieckiego rynku, a moze takie urzadzenie
    > lepiej sie sprzedaje.

    Chyba to drugie. Taka teraz moda. Samo urządzenie pewnie mnoży ilość
    zużytej energii przez jakiś współczynnik i wychodzi mu ilość CO2. Tyle,
    że ten współczynnik będzie inny w Polsce (elektrownie węglowe) i inny w
    Niemczech (elektrownie jądrowe).

  • 26. Data: 2010-12-28 17:23:29
    Od: philips <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-28 17:06, Tomasz Finke pisze:

    > Różnica będzie wtedy, jeśli mieszkaniec będzie mógł sobie wybrać tani
    > prąd z elektrowni węglowej plus 20 gr/kWh opłaty za emisję CO2 albo
    > droższy prąd z elektrowni atomowej, ale bez takiej opłaty.

    Hm, a słyszałem, że prąd z elektrowni jądrowej jest tańszy niż z
    węglowej. Sam tego nie liczyłem, ale tak gdzieś wyczytałem.

  • 27. Data: 2010-12-28 17:56:51
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "philips" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Metan nie, to tylko przykład gazu innego niż CO2. W produkcji energii
    > uwalnia się duże ilości pary wodnej, a ta jest również zaliczana do gazów
    > cieplarnianych...

    Para wodna jest jedynym gazem cieplarnianym na Ziemi. Aby sie jej pozbyc
    trzeba zarodkow kondensacji. Takimi byly popioly lotne i dwutlenek siarki.
    Przesadzono z ich lapaniem. Dwa lata temu USA rozpoczelo kontrolowane
    wypalania tego co u nas wypalac nie wolno. Od razu zrobilo sie zimniej.
    Teraz doszedl wulkan i niekontrolowane pozary w Rosii.
    CO2 lapie tylko Polska ale powody sa inne niz ocieplenie.
    S*

  • 28. Data: 2010-12-28 18:00:16
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    >W dniu 2010-12-28 13:40, J.F. pisze:
    >

    > Chyba to drugie. Taka teraz moda. Samo urządzenie pewnie mnoży ilość
    > zużytej energii przez jakiś współczynnik i wychodzi mu ilość CO2.

    Klimatyzacja wymaga pomiaru CO2 aby sie ludzie nie podusili.
    S*

  • 29. Data: 2010-12-28 18:05:07
    Od: philips <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-28 19:00, Szczepan Bialek pisze:

    > Klimatyzacja wymaga pomiaru CO2 aby sie ludzie nie podusili.
    > S*

    Co prawda wątek jest o tanim liczniku energii, a nie o klimatyzacji, ale
    zaciekawiło mnie to, co napisałeś. Czy klimatyzacja powoduje w jakiś
    sposób spadek ilości tlenu w powietrzu i/lub wzrost ilości CO2, że
    wymaga to dbałości o to, żeby się ludzie nie podusili?

  • 30. Data: 2010-12-28 18:16:19
    Od: philips <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-28 19:05, philips pisze:

> [...]
    > sposób spadek ilości tlenu w powietrzu i/lub wzrost ilości CO2, że
    > wymaga to dbałości o to, żeby się ludzie nie podusili?
    Chyba sam sobie odpowiem. To raczej nie chodzi o działanie samej
    klimatyzacji, co o działanie ludzi, którzy zamkną się w szczelnym
    pomieszczeniu i w nim oddychają :-)