  • 21. Data: 2014-10-09 15:19:24
    Temat: Re: licznik energii elektrycznej mechaniczny vs elektroniczny
    Od: fifak <f...@o...pl>

    tak w temacie:

    co liczy licznik 3fazowy indukcyjny w przypadku barku zera na zacisku
    zerowym:)?

    co liczy licznik 3fazowy indukcyjny w przypadku zamienionego dopływu z
    odpływem na jednej fazie?

    co liczy licznik 3fazowy indukcyjny w przypadku braku kolejności faz?

    co liczy licznik 3fazowy indukcyjny w przypadku braku napięcia na jednej
    fazie?

  • 22. Data: 2014-10-09 15:42:29
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 października 2014 15:19:24 UTC+2 użytkownik fifak napisał:
    > tak w temacie:
    >

    > co liczy licznik 3fazowy indukcyjny w przypadku barku zera na zacisku
    >
    > zerowym:)?
    >

    > co liczy licznik 3fazowy indukcyjny w przypadku zamienionego dop�ywu z
    >
    > odp�ywem na jednej fazie?
    >

    > co liczy licznik 3fazowy indukcyjny w przypadku braku kolejno�ci faz?
    >

    > co liczy licznik 3fazowy indukcyjny w przypadku braku napi�cia na jednej
    >
    > fazie?

    Z tematem to co napisałeś ma mniej wspólnego niż barwa na kurierze z kurwą na
    barierze.

  • 23. Data: 2014-10-09 16:22:56
    Od: fifak <f...@o...pl>

    nie rozumiem, moje pytania nie mają nic wspólnego z tematem ?

  • 24. Data: 2014-10-09 16:41:19
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 października 2014 16:22:56 UTC+2 użytkownik fifak napisał:
    > nie rozumiem, moje pytania nie maj� nic wsp�lnego z tematem ?

    Nie mają. Pytanie jest o wzrost opłat po wymianie licznika na elektroniczny.

  • 25. Data: 2014-10-09 17:12:09
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-10-09 16:41, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Nie mają. Pytanie jest o wzrost opłat po wymianie licznika na elektroniczny.

    właśnie mylisz się i to bardzo wręcz zasadniczo

  • 26. Data: 2014-10-09 17:15:57
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 października 2014 17:12:09 UTC+2 użytkownik fifak napisał:

    > w�a�nie mylisz si� i to bardzo wr�cz zasadniczo

    coś pomiędzy wierszami wyczytałeś?

  • 27. Data: 2014-10-09 17:31:03
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 08 Oct 2014 23:52:52 +0200, Jakub Rakus napisał(a):

    > Bzdura. Kupujesz coś takiego za 150zł:
    > http://www.fif.com.pl/produkt/1543/1202
    > Komunikujesz się z tym po ModbusRTU/RS-485, protokół jest jawny, w
    > dokumentacji licznika jest dokładnie napisane co jest w którym
    > rejestrze. Tego typu liczników od różnych producentów jest na pęczki.

    Jesteś pewien, że specyfikację protokołu komunikacyjnego znajdziesz dla
    liczników od każdego z dużych producentów (np. Landis, Pozyton, ABB)?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 28. Data: 2014-10-09 17:44:47
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > coś pomiędzy wierszami wyczytałeś?

    nic, ja tylko twierdze że te 4 przypadki (są też inne) które podałem
    mają duzy wpływ na wysokość rachunku za energię jeżeli układ pomiarowy
    to licznik 3F indukcyjny versus 3F elektroniczny

    więc jak najbardziej jest to w temacie

  • 29. Data: 2014-10-09 17:49:24
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Licznik elektroniczny, owszem, moze byc dokladniejszy i np liczyc takze
    > male prady, ale ...
    > 10W * 24h = 0.24kW/h, 7.5kWh/mc , ~4 zl/mc. pare ladowarek moze tyle
    > kosztowac.

    W pewnym sensie nie może być dokładniejszy.
    Nie może liczyć małych prądów.
    Liczniki startują od 5W. Najdokładniej wskazują przy prądzie bazowym.
    Z reguły od 5W do prądu bazowego zawyżają, powyżej zaniżają.

    --
    Desoft

  • 30. Data: 2014-10-10 00:22:35
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 09.10.2014 17:31, badworm wrote:

    > Jesteś pewien, że specyfikację protokołu komunikacyjnego znajdziesz dla
    > liczników od każdego z dużych producentów (np. Landis, Pozyton, ABB)?

    A czy ja napisałem, że to będzie w dokumentacji dla DOWOLNEGO licznika?
    Napisałem tylko, że WIELU się tym chwali. Nie wiem jak ABB i Landis (oba
    cholernie drogie), ale moja firma używa(ła) w swoich szafach wspomniane
    przez Ciebie Pozytony - podłączone po RS485, więc raczej koledzy od
    softu nie wywróżyli protokołu z fusów :-P

    Jakub Rakus