  • 21. Data: 2015-10-03 18:42:03
    Temat: Re: leżący SSD na półce
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 03/10/2015 04:02, BQB wrote:

> [...]
    > bluescreen, boot.ini nie jest standardowy - w nim właśnie jest wybierany
    > specjalny plik jądra, który obsługuje procesory jednordzeniowe, jako, że
    > ten system nie ma żadnego SP to problemem jest obsługa dysku o partycjach
    > większych niż 127GB. Oczywiście można kupić większy dysk i zrobić mniejszą
    > partycję - może nowe jądro nie będzie się o to czepiać, a jak będzie, to
    > mamy dodatkowy niepotrzebny dysk w domu kupiony za własną kasę.
    > Spróbujcie kupić _nowy_ dysk o pojemności 120GB lub mniejszej i nie SSD.
    > To oprogramowanie ma jeszcze kilka ciekawych "problemów" ale z nimi się

    W takim razie, raz na jakis czas synchronizuj te dyski i zamieniaj. W dwa
    miesiace nic ci nie wyparuje. ;)

  • 22. Data: 2015-10-03 21:05:45
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    3 października 2015 18:42 Użytkownik "2late" <d...@w...pl> napisał
    w news:mup41c.394.1@outspace.org ...
    :
    : On 03/10/2015 04:02, BQB wrote:
    : >
    : > Spróbujcie kupić _nowy_ dysk o pojemności 120GB lub mniejszej
    : > i nie SSD. To oprogramowanie ma jeszcze kilka ciekawych "problemów"
    : > ale z nimi się uporałem.
    :

    Jejku, BQB -- ale dlaczego *nowy*?! Dyski tej pojemności, acz oczywiście
    nie-nowe -- można kupić na pęczki, po cenach niewygórowanych, a czasem wręcz
    śmiesznych, ale... Ale tych drugich to bym Ci oczywiście nie polecał. Ale bywają
    takie, gdzie w S.M.A.R.T. wyczytasz, iż były *naprawdę* mało używane, i
    programem testującym będziesz mógł obadać ich ewentualne felery. Oczywiście
    naj-lepszejszy byłby zakup u wiarygodnego dostawcy, który Cię zapewni, że (dajmy
    na to) wyjęto dysk(i) z mało obciążanych maszyn, gdzie w dodatku były dyskiem
    pomocniczym, i zapisywano na nich (powiedzmy) jakieś back-up'y raz w tygodniu...

    :
    : W takim razie, raz na jakis czas synchronizuj te dyski i zamieniaj.
    : W dwa miesiace nic ci nie wyparuje. ;)
    :

    Jeśli dobrze wyczaiłem, to nawet żadna-tam synchronizacja nie jest potrzebna, bo
    na tym "używanym" -- nic nie przybywa! Jeśli maszyna służy *tylko* do sterowania,
    a nie ma (dajmy na to) tworzyć "dokumentacji produkcji" -- to oba dyski będą
    miały *stale* zawartość zupełnie taką samą -- bez powtarzanej co-i-rusz
    synchronizacji. Czy tak BQB?

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 23. Data: 2015-10-05 22:19:08
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message
    > Spróbujcie kupić _nowy_ dysk o pojemności 120GB lub mniejszej i nie SSD.
    > To oprogramowanie ma jeszcze kilka ciekawych "problemów" ale z nimi się
    > uporałem.

    czemu nowy?

    w cenie jednego nowego kupisz z 5 uzywanych z ktorych wiekszosc bedzie
    dzialala latami (chyba ze bedziesz mial kolosalnego pecha czy dasz sie
    naciagnac na 'nie testowany')

    i na polce mozesz miec 5 zapasowych a nie jeden - ktory np. wypadnie ci
    z reki kiedy bedziesz go chwytal :>

    --
    http://db.org.pl/

  • 24. Data: 2015-10-06 15:36:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    m4rkiz napisa?(a):

    > w cenie jednego nowego kupisz z 5 uzywanych z ktorych wiekszosc bedzie
    > dzialala latami (chyba ze bedziesz mial kolosalnego pecha czy dasz sie
    > naciagnac na 'nie testowany')

    Kupilem uzywanego crucial v4 128gb i zonk. Niby działa ale nie działa bo
    czasem się zacina a czasem system wywala bluescreena. Oprogramowania
    diagnostycznego do tej marki nie znalazłem. Cieżko więc nawet ustalić co
    mu dolega. Sprzedawca się wyparł, stwierdzając, że według niego sam go
    zużyłem "jak toner w drukarce" - tak mi napisał ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 25. Data: 2015-10-06 20:17:12
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "januszek" <j...@p...irc.pl> wrote in message
> [...]
    > mu dolega. Sprzedawca się wyparł, stwierdzając, że według niego sam go
    > zużyłem "jak toner w drukarce" - tak mi napisał ;)

    dlatego polecilem mu to czego szuka czyli 5 dyskow hdd

    uzywany ssd tylko od samsunga, jasno widac ile zapisal i ile mu jeszcze
    'na oko' zostalo

    nie liczac niechlubnej wpadki z 840 evo dyski tez w zasadzie bardzo dobre

    --
    http://db.org.pl/

  • 26. Data: 2015-10-08 19:45:24
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-10-03 o 21:05, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > pomocniczym, i zapisywano na nich (powiedzmy) jakieś back-up'y raz w tygodniu...

    Zmarnowany czas na testowanie, który dysk jest OK, a który jest w miarę
    będzie kosztować więcej niż nowy SSD.

> [...]
    > miały *stale* zawartość zupełnie taką samą -- bez powtarzanej co-i-rusz

    Dokładnie tak, znaczy jakieś pliki mogą się dodatkowe pojawić, ale ich
    kopia zajmuje niewiele i mieszczą się na pendrajwie na którym są od
    czasu do czasu zapisywane, a nawet jak nie zostaną zapisane, to
    odtworzenie ręczne tych plików nie zajmie więcej niż godzinę czasu.

  • 27. Data: 2015-10-15 20:23:18
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > identycznych, i postawić "koktajl" o specyfikacji "RAID 0+1" -- na co on popukał
    > się w głowę, i powiedział, że lepiej archiwizować na drugim, ale... *bez*
    > RAID-ów. I co ja biedny miś mam zrobić? Tym bardziej, że musiałbym tracić na to
    > czas, aby to robić regularnie, no i jakiegoś programu (do archiwizacji
    > "bezbolesnej") się naumieć..

    IMHO ma rację, lepiej co jakiś czas stracić trochę czasu niż stracić
    wiele, jak będzie trzeba odzyskać dane z kompa po przepięciu, padzie
    zasilacza lub burzy. Dysk na półce ma mniejsze szanse na pad z tego
    powodu niż pracujący.
    A RAID 0 to jak chcesz przyspieszyć zapis/odczyt, 1 jak chcesz mieć
    pracujący non stop system mimo padu jednego z dysków, oba nie chronią
    przed uszkodzeniami jw.
    Jak backup to moim zdaniem zawsze lepiej off-line, albo on-line, ale
    parę km od backupowanego dysku.
    Przem