  • 1. Data: 2015-09-26 09:19:34
    Temat: Sloty SATA a SATA RAID
    Od: "Wojciech" <W...@W...com.pl>

    Na mojej płycie głównej są 2 sloty SATA i 2 sloty SATA RAID.
    Czy można, a jeśli tak to jak to zrobić, by np. nagrywarka SATA
    mogła działać po podłączeniu do slotu SATA RAID?

    Wojtek

  • 2. Data: 2015-09-27 02:58:35
    Temat: Re: Sloty SATA a SATA RAID
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 26 Sep 2015 09:19:34 +0200, Wojciech napisał(a):

    > Na mojej płycie głównej są 2 sloty SATA i 2 sloty SATA RAID.
    > Czy można, a jeśli tak to jak to zrobić, by np. nagrywarka SATA
    > mogła działać po podłączeniu do slotu SATA RAID?

    A czy możesz z łaski swojej podać, co to za płyta?

    [ Jedyna absolutnie precyzyjna definicja grafomana: jest to taka osoba, ]
    [ która pisze bez honorariów. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 3. Data: 2015-09-27 14:17:34
    Od: "Wojciech" <W...@W...com.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    o...

    > A czy możesz z łaski swojej podać, co to za płyta?

    Sorki, napisałem w innym temacie, a tutaj zapomniałem.
    To jest płyta P4C800 Deluxe.
    W BIOSIE mam wyłączony Raid, tj. Onboard Promise Controller [Disable].
    (przy ustawieniu na [Enable] można ustawić Operating Mode na [RAID]
    lub [IDE]).

    Czy jedynym wyjściem jest dołożenie karty PCI z kontrolerem dodatkowych
    SATA?

    Wojtek

  • 4. Data: 2015-09-27 16:48:30
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 27 Sep 2015 14:17:34 +0200, Wojciech napisał(a):

> [...]
    > lub [IDE]).
    >
    > Czy jedynym wyjściem jest dołożenie karty PCI z kontrolerem dodatkowych

    Ale dlaczego i po co? Według manuala masz - dla Storage:
    Supported by South Bridge (ICH5R):
    - 2 × UltraDMA100 connectors
    - 2 × Serial ATA connectors (supports RAID0 configuration under Windows XP)
    Supported by Promise PDC20378 controller (optional):
    - 1 × UltraDMA133 connector
    - 2 × Serial ATA connectors
    - RAID0, RAID1, RAID0+1, Multi-RAID configurations

    I teraz pytanie brzmi - gdzie wpiąłeś nagrywarkę? Jeżeli w port SATA
    obsługiwany przez kontroler Promise'a, to może się tak zdarzyć, że jeżeli
    jest on ustawiony jako RAID, to nagrywarki nie zobaczy. Zewnętrzne
    kontrolery SATA też często nie obsługują nagrywarek!

    [ Jest tylko jedna rzecz droższa od żony. Była żona. (Jack Nicholson) ]

  • 5. Data: 2015-09-27 16:59:30
    Od: "Wojciech" <W...@W...com.pl>

> [...]
    > obsługiwany przez kontroler Promise'a, to może się tak zdarzyć, że jeżeli
    > jest on ustawiony jako RAID, to nagrywarki nie zobaczy.
    Właśnie tak zrobiłem. Nowa nagrywarka jest SATA, a oba sloty SATA
    są zajęte przez dyski SATA.
    Dysk SATA podłączony na chwilę do slotu SATA RAID też nie działa.

    Ustawienie w BIOSIE: Onboard Promise Controller na [Enable] oraz
    Operating Mode na [IDE]) też nie pomaga.

    > Zewnętrzne
    > kontrolery SATA też często nie obsługują nagrywarek!
    No to klops. Chyba potrzebuję sprawnej nagrywarki IDE.

    Wojtek

  • 6. Data: 2015-09-27 17:23:09
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 27/09/2015 15:59, Wojciech wrote:

    > Właśnie tak zrobiłem. Nowa nagrywarka jest SATA, a oba sloty SATA
    > są zajęte przez dyski SATA.

    Podłącz zamiast któregoś z dysków i sprawdź czy w ogóle działa. ;D

    > Dysk SATA podłączony na chwilę do slotu SATA RAID też nie działa.

    Bo najprawdopodobniej musisz najpierw wejść w BIOSu kontrolera i
    wszystko ustawić. Powinieneś mieć komunikat na ekranie jakiej kombinacji
    klawiszy użyć. Na 100% będzie o tym w manualu. Zgaduję, że będzie to
    <ctrl>+<f>.

    > Ustawienie w BIOSIE: Onboard Promise Controller na [Enable] oraz
    > Operating Mode na [IDE]) też nie pomaga.

    J.w. Dyski musisz skonfigurować a napędy optycznie AFAIR nie są przez
    niego obsługiwane.

    > No to klops. Chyba potrzebuję sprawnej nagrywarki IDE.

    IMO potrzebujesz to ogarnąć, albo dać komuś kto zrobi to za Ciebie.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 7. Data: 2015-09-28 18:07:51
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Wojciech" <W...@W...com.pl> wrote in message

    > To jest płyta P4C800 Deluxe.

    Uuu to kiedys bylo cos, mialem pamietam , byla duma.Tylko dlaczego to juz ponad 10
    lat .....

> [...]
    > lub [IDE]).
    >
    > Czy jedynym wyjściem jest dołożenie karty PCI z kontrolerem dodatkowych

    No ale jaki jest teraz uklad dysków ?

    Jak chcesz RAID to ustaw go na Promise a kontroler ICH5 ustaw na IDE i na nim
    nagrywarke.
    Albo po prostu odwrotnie - ICH5 na RAID (i powinno byc lepiej) a Promise jako IDE do
    nagrywarki.

  • 8. Data: 2015-09-30 15:48:48
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 28/09/2015 17:07, ggs wrote:

    > Albo po prostu odwrotnie - ICH5 na RAID (i powinno byc lepiej) a Promise jako IDE
    do nagrywarki.

    Już było o tym w wątku dwa razy - ten Promise nie obsługuje napędów
    optycznych.

    --