  • 1. Data: 2013-12-29 17:08:49
    Temat: lekka lustrzanka canona - EOS M albo EOS 100D vs EOS 30D.
    Od: kokeshi <k...@o...pl>

    Cześć,

    Stanąłem właśnie przed dylematem - sporo jeżdżę w różne dalekie
    rejony, głównie górskie, i aparat, którego używałem do tej pory (EOS
    30D), zaczyna być zbyt ciężki na preferowany przeze mnie sposób
    poruszania się.

    Poza korpusem, wożę ze sobą dwa obiektywy - EF 24/2.8 (243g) i 50/1.4
    (289g).

    30D z baterią waży 1001g. Lekką alternatywą od Canona byłby dla niego
    EOS 100D (407g) albo EOS M (298g).

    EOS M odpada ze względu na brak kompatybilności z moimi obiektywami, a
    z adapterem EF (100g) waży tyle samo co 100D. Do tego dochodzi brak
    wizjera, co - jak dla mnie - jest dosyć poważnym mankamentem.

    Zostaje więc 100D. I teraz pytanie - czy na jakiejkolwiek płaszczyźnie
    odczuję przewagę 30D nad 100D? I jeśli tak, to na jakiej?

    Ewentualnie, jakie jeszcze alternatywy mógłbym rozważyć? Zmianę
    systemu rozważam niechętnie, ale pewnie dałbym się przekonać. Powiedzmy,
    że na lekki korpus z dwiema jasnymi stałkami (szeroka i standardowa)
    mógłbym wydać 8-10k zł.

    dzięki,
    --
    k.

  • 2. Data: 2013-12-29 18:04:22
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-12-29 17:08, kokeshi pisze:

> [...]
    > systemu rozważam niechętnie, ale pewnie dałbym się przekonać. Powiedzmy,
    > że na lekki korpus z dwiema jasnymi stałkami (szeroka i standardowa)

    No tak, ale na cropie to ani 24 mm nie jest jakoś specjalnie szeroko ani
    50 mm to nie standard, więc pytanie czy chcesz mieć ogniskowe jak po
    przeliczeniu w Canonie czy faktycznie szeroko i standard.
    Ja bym popatrzył ewentualnie jeszcze na m4/3 (GX7 bądź E-M5) i do tego
    m.Zuiko 12/2.0 i Leica 25/1.4 albo tańsza wersja i czyli Panasoniki
    14/2.5 i 20/1.7

    --
    marcin

  • 3. Data: 2013-12-29 18:35:56
    Od: kokeshi <k...@o...pl>

    On 2013-12-29 6:04 PM, mt wrote:
    > No tak, ale na cropie to ani 24 mm nie jest jakoś specjalnie szeroko
    > ani 50 mm to nie standard, więc pytanie czy chcesz mieć ogniskowe
    > jak po przeliczeniu w Canonie czy faktycznie szeroko i standard.

    Tak, wiem, oswoiłem się z tym. De facto używam 50-tki jako
    portretówki, czy też obiektywu do detali i wąskich scen. A jeśli 24-ka
    po cropie jest za wąska, to robię serię zdjęć, które potem łącze w PSie.
    Inna sprawa, że w moim przypadku jest tak, że często idę przez parę
    tygodni i góra, czy krajobraz, które chcę sfotografować w pewnym
    momencie i tak idealnie wchodzi mi w kadr i mniejsza szerokość nie ma aż
    tak dużego znaczenia.

    Więc ogniskowe jak po przeliczeniu.

    > Ja bym popatrzył ewentualnie jeszcze na m4/3 (GX7 bądź E-M5) i do
    > tego m.Zuiko 12/2.0 i Leica 25/1.4 albo tańsza wersja i czyli
    > Panasoniki 14/2.5 i 20/1.7

    Dzięki, popatrzę.
    Temat dla mnie świeży zupełnie, od 10 lat nie wychodziłem poza Canona.

    pozdrawiam,
    --
    k.

  • 4. Data: 2013-12-29 18:47:24
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-12-29 18:35, kokeshi pisze:

    > Więc ogniskowe jak po przeliczeniu.

    > Dzięki, popatrzę.
    > Temat dla mnie świeży zupełnie, od 10 lat nie wychodziłem poza Canona.
    >
    > pozdrawiam,

    To w takim budżecie jak zakładasz, to spokojnie jeszcze zmieścisz się
    ewentualnie z m.Zuiko 45/1.8 jako portretówką, też niewielkie szkło.
    Wszystkie szkła ostre od pełnej dziury, do tego taki GX7 całkiem zgrabny
    i mały, wizjer wielkości tego w Canonie 1Ds MkIII, w dodatku odchylany
    do góry pod kątem 90 st., naprawdę fajny korpus.

    --
    marcin

  • 5. Data: 2013-12-29 19:21:02
    Od: trolling tone <a...@a...org>

> [...]
    > systemu rozważam niechętnie, ale pewnie dałbym się przekonać. Powiedzmy,
    > że na lekki korpus z dwiema jasnymi stałkami (szeroka i standardowa)

    Przy takim budżecie na Twoim miejscu rozważyłbym Sony RX-1.

  • 6. Data: 2013-12-30 23:30:12
    Od: gadacz <g...@o...pl>

> [...]
    > rejony, głównie górskie, i aparat, którego używałem do tej pory (EOS
    > 30D), zaczyna być zbyt ciężki na preferowany przeze mnie sposób

    idź kur.a na siłownię, albo zacznij walić konia,
    jak czytam takie o takich problemach to na wymioty mi się zbiera...

  • 7. Data: 2013-12-31 02:56:32
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Monday, December 30, 2013 5:30:12 PM UTC-5, gadacz wrote:

    > idź kur.a na siłownię, albo zacznij walić konia,
    >
    > jak czytam takie o takich problemach to na wymioty mi się zbiera...

    Moze chlopina jakis anemik a ty go tak brutalnie potraktowales.

    Faktycznie jednak, przedstawiane tu niektore sprawy jako problemy,
    to wynik mentalnosci biedakow, ograniczonych finansowo i umyslowo,
    a w przypadku anemika, to i fizycznie.

    Slon

  • 8. Data: 2013-12-31 03:27:16
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 31-12-2013 02:56, Slon pisze:
    > Moze chlopina jakis anemik a ty go tak brutalnie potraktowales.

    Ja mam podobne odczucia, gdy słyszę, gdy ktoś w wymaganiach odnośnie
    laptopa mówi bądź pisze, że ma być lekki, a różnice są do 0,5 kg.
    I że np. 17,3" to już stacjonarka. Rozumiałbym, gdyby go musiała często
    nosić drobna dziewczyna, ale naprawdę - różnica 0,5 kg? Na plecach nie
    czuć w ogóle, a w łapie to i lżejszy po większym dystansie będzie czuć.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 9. Data: 2013-12-31 09:50:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Zakonspirowany" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > nosić drobna dziewczyna, ale naprawdę - różnica 0,5 kg? Na plecach nie
    > czuć w ogóle, a w łapie to i lżejszy po większym dystansie będzie czuć.

    Widać nie wiesz o czym piszesz. Pół kilo lżejszy laptop to możliwość wzięcia
    pół kilo więcej napojów lub jedzenia. Naprawdę lepiej podczas wędrówki mieć
    więcej jedzenia i picia niż cięższy laptop czy aparat.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-12-31 10:01:59
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-12-31 09:50, Ergie pisze:
> [...]
    > wzięcia pół kilo więcej napojów lub jedzenia. Naprawdę lepiej podczas
    > wędrówki mieć więcej jedzenia i picia niż cięższy laptop czy aparat.

    Łuhu i wędrówka? Chyba skuterem po piwo.