  • 21. Data: 2009-07-28 16:23:20
    Temat: Re: laptopy i uziemienie
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl> napisał w
    wiadomości news:h4lc2l$ead$1@inews.gazeta.pl...

    > Rozbieralem kiedys starszy zasilacz do Acera i do HP - oba mialy
    > "symulacje" uziemnienia - w obu przypadkach gniazdko uziemnienia wisialo w
    > powietrzu.

    Teraz zmierzyłem dwa zasilacze które mam pod reką:
    - zasilacz od LenovoN200 prawdopodobnie ma uziemienie tylko wprowadzone w
    swoją obudowę, występuje brak przejścia pomiędzy bolcem a minusem
    wyjściowym.
    - zasilacz od MSI Wind jest faktycznie uziemiony - bolec uziemiajacy ma
    kontakt z minusem na kablu wyjściowym.

    --
    B.G

  • 22. Data: 2009-07-28 19:16:02
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Piter" napisał:
    > gdzie się pojawi ? przecież nie masz połączenia bezpośrednio wtyczek z
    > zasilaniem, po drodze jest mnóstwo elementów, stabilizatorów które prędzej
    > zrobią zwarcie wielkoprądow niż przepuszczą 230V na wtyki, rusz trochę
    > głową, albo nie wypowiadaj się w temacie o którym nie masz pojęcia.

    no włąśnie z twoich wypowiedzi wynika ze to ty ruszasz dupą i pierdzisz:O(
    nieważne ile jest po drodze elementów, dasz głowę że one zabezpieczą cię
    przed wysokim napięciem?:O)
    poza tym wtyki mają piny bez żadnych elementów po drodze, takie jak masa i
    plus zasilania!:O)

    > PS. wiesz co to 2 klasa ochronności ?

    wiem i jaki z tego morał?

    > wiesz że w zasilaczach już nie ma takiego transformatora ?

    jakiego transformatora nie ma w zasilaczach?:O)

  • 23. Data: 2009-07-28 19:17:37
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Piter" napisał:
    > no tak jakby babcia miała wąsy to by dziadkiem była, ale znasz w ogóle
    > zasadę działania sieci TN-S i TN-C ?

    ja zasadę znam, le czy ty ją znasz?
    jeśli tak to jaki jest motał twojej wypowiedzi?:O)

  • 24. Data: 2009-07-28 19:19:56
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Piter" napisał:
    > wow, niepodpięte pole lutownicze chroni przed czymś, no brawo,

    tak, chroni, w razie przebicia to pole lutownicze znajduje się w strefie
    największego zagrożenia i to przebicie występuje do niego i dalej działają
    zabezpieczenie sieciowe, poniał?:O)

  • 25. Data: 2009-07-28 19:45:02
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h4njun$2rk$3@nemesis.news.neostrada.pl...

    > tak, chroni, w razie przebicia to pole lutownicze znajduje się w strefie
    > największego zagrożenia i to przebicie występuje do niego i dalej działają
    > zabezpieczenie sieciowe, poniał?:O)

    Moze nie bylem za mocny z fizyki, ale na moje oko to prad idzie po
    najmniejszej linii oporu.. takze, jesli gdzies ma opornosc 2kOhm, to pojdzie
    tamtedy, a nie tam, gdzie ma 9999kOhm (czy ile by nie bylo na tym
    rozwarciu)...
    Jednym slowem - najpierw pojdzie po elementach, a wrocic, to moze wroci do
    sieci, ale juz post factum, jak mu nadwyzki zostanie...
    Wyprostuj moja teze - chetnie dowiem sie czegos nowego...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 26. Data: 2009-07-28 21:27:35
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h4njum$2rk$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > przed wysokim napięciem?:O)
    > poza tym wtyki mają piny bez żadnych elementów po drodze, takie jak masa i

    równie dobrze może się 230kV (400kV międzyfazowe) pojawić na wtyczkach
    laptopa, bo gdzieś w sieciach przesyłowych takie napięcie jest, człowieku
    zacznij myśleć!!

    > wiem i jaki z tego morał?

    > jakiego transformatora nie ma w zasilaczach?:O)

    nie jest to transformator (tylko jedna maszyna elektryczna się tak nazywa)

  • 27. Data: 2009-07-28 21:33:47
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl> napisał w
    wiadomości news:h4nkg2$n1v$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    > wiadomości news:h4njun$2rk$3@nemesis.news.neostrada.pl...

    a to co neutralnego się nie przebije ? człowieku skończ ten temat bo się
    kompromitujesz ile masz lat ? 16 i wywnioskowałeś to po 3 zajęciach w
    technikum elektronicznym ?

> [...]
    > sieci, ale juz post factum, jak mu nadwyzki zostanie...
    > Wyprostuj moja teze - chetnie dowiem sie czegos nowego...

    no nie dokońca, jak się tam pojawi z 5kV (jeszcze odpowiednio długi czas) to
    zjonizuje na tyle mocno tą przestrzeń że nastąpi przebicie powietrza, jednak
    taka sytuacja jest praktycznie niemożliwa nie mówiąc o tym że się na porcie
    USB coś pojawi, generalnie papa smerf jest albo trolem albo żyje zamknięty w
    klatce faradaja na wypadek uderzenia pioruna (albo jedno i drugie ;) a
    piorunów ostatnio u nas dużo :D

  • 28. Data: 2009-07-29 11:41:24
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Piter" napisał:
    > nie jest to transformator (tylko jedna maszyna elektryczna się tak nazywa)

    ha ha , ale się uśmiałem!:O)

  • 29. Data: 2009-07-29 11:42:05
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Michal AKA Miki" napisał:
> [...]
    > sieci, ale juz post factum, jak mu nadwyzki zostanie...
    > Wyprostuj moja teze - chetnie dowiem sie czegos nowego...

    prawidłowo to pole lutownicze powinno znajdować się w miejscu gdzie ta
    impedancja (faza-pole lutownicze uziemienia) jest znacznie mniejsza od
    impedancji faza-niskienapięcie, więc więc wszystko z twoją teorią się
    zgadza:O)

    p.s. acha, jednak muszę sprostować, prąd pujdzie zarówno przez 2komy jak i
    9999komów, tylko w różnych ilościach:O)

  • 30. Data: 2009-07-30 05:14:03
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    > ha ha , ale się uśmiałem!:O)

    no nic więcej w końcu nie umiałeś powiedzieć