  • Data: 2009-02-08 22:22:07
    Temat: Re: laptop na lata
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

    ** rs <n...@n...spam.pl> wrote:

    > che kupic laptop, ktory ma sluzyc przez lata. zakladam co najmniej 5 lat.
    > moze chodzic ze starym softwarem, byle sie nie sypal. bedzie przeznaczony do
    > poczty, grzebania w internecie, pisania textow, lekkiej obrobki zdjec i
    > skanow i ich katalgowanie. laptop nie bedzie zbyt intensywnie ruszany z
    > miejsca ale kilka razy do roku bedzie transportowany.

    Ty ale jaki to ma sens? Pytasz o subiektywne opinie - tzn. jeden Ci powie, że
    on lubi IBM, inny powie że blondynki, a inny, że lubi jak mu nogi śmierdzą... I
    to wszystko będą równie uprawnione opinie w tym temacie nie poparte w zasadzie
    żadną metodyką.

    Z biznesowego punktu widzenia, jakby mi jakiś biznes stawiał takie wymagania,
    że ma być to laptop, który działa bez problemu przez 5 lat no to musiałbym
    znaleźć laptopa, który jest objęty pięcioletnią gwarancją - pewnie jakby
    poszukać to się coś znajdzie ale pewnie za dopłatą.

    No i dochodzimy do sensowności - laptop, który spełnia takie wymagania pewnie
    będzie kosztował 3x więcej niż zwykły laptop. To nie lepiej w tym okresie 5 lat
    kupić 3 laptopy średniej klasy z dwuletnią gwarancją? Wydasz tyle samo, co 2
    lata będziesz miał upgrade sprzętu i systemu (no wiesz, za 5 lat to taki laptop
    będzie nieadekwatny jeżeli chodzi o wydajność) i wydasz tyle samo o ile nie
    mniej...

    W normalnej sytuacji (bez jakichś bardzo specyficznych uwarunkowań dla takiego
    wymagania) to wymaganie nie ma sensu...

    > jako ze do tej pory nie mialem wiekszych problemwo z DELLem, moj wybor padl
    > na: DELL XPS M1530 albo Studio XPS 16, z domyslnymi komponentami z wyjatkiem
    > twardego dysku, ktory zamiennilbym na SSD 256GB. czy to dobry wybor, czy
    > moze polecicie cos lepszego spelniajacego wyzej wymienione kryteria?

    Ale nie wymieniłeś żadnych kryteriów - napisałeś "ma działać 5 lat" - tego nikt
    Ci nie zagwarantuje, zauważ, że producenci nie gwarantują, że coś będzie
    działać, tylko gwarantują, że jak się popsuje to naprawią. Sprzęt podczas
    eksploatacji się zużywa - to jest oczywiste, gwarancja producenta w zasadzie
    wyznacza ramy tego na co można liczyć.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )