  • 1. Data: 2014-08-15 10:43:54
    Temat: laptop jako jednostka centralna?
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    Stoje przed wyzwaniem upgrade sprzetu, bo mój obecny skonczył własnie 9
    lat gdzie tylko dysk wymieniłem.
    Chciałem dokupic nowe bebechy, ale człowiek sie starzeje i hałas
    wentylatorów troche zaczyna doskwierać ;)
    Myślę więc o kupnie laptopa który w 99% ma działać jak jesnostka
    centralna PC. Osobna klawiatura i zewnetrzny monitor.
    Monitor mam z DVI, rozumiem ze HDMI->DVI to zaden problem?
    Gorzej z rozdzielczością bo monitor ma 1280x1024 (zalezy mi na takim
    formacie- jest dla mnie optymalny). I tu najwazniejsze pytanie, czy
    jakies zintegorawne grafy potrafią klonować ekran z różnymi
    rozdzielczosciami? Albo przynajmniej które umozliwiają ustanowienie
    zewnetrzny monitor jako głowny z jego natywną rozdzielczością?
    Co do zewnetrznej klawiatury: wystarczy po prostu kupić jakąkolwiek na
    usb i musi działać, czy producenci ustawiają tu jakieś przeszkody?

    Dzieki za pomoc.

    --
    @foe_pl

  • 2. Data: 2014-08-15 11:03:13
    Temat: Re: laptop jako jednostka centralna?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-08-15 10:43, the_foe pisze:
> [...]
    > Co do zewnetrznej klawiatury: wystarczy po prostu kupić jakąkolwiek na
    > usb i musi działać, czy producenci ustawiają tu jakieś przeszkody?

    Chyba wszystkie współczesne nie mają problemu z dwoma rozdziałkami, ale
    po co klonowanie z różnymi rozdzielczościami? Przecież chcesz zamknąć
    pokrywę i używać monitora stołowego. Mam Della w pracy, lezy sobie na
    stacji dokującej i nawet nie otwieram go. Podłączone mysz, klawiatura,
    sieć, monitor. Z tym nie ma żadnego problemu.
    Bez stacji trzeba otworzyć aby włączyć po czym dopiero zamknąć klapę -
    upierdliwe. Niestety większość tanich laptopów nie ma stacji dokującej.

    A co do szumu wentylatorów w desktopie - to nie te czasy, kupujesz
    intela 4-tej generacji (jakiś Core i3), porządny markowy zasilacz i jest
    cisza. Mam małą obudowę Cooler Master N200 Mini-ATX, Core i5, zasilacz
    BeQuiet i grafikę Sapphire Radeon HD6670 (ma ze 2 lata) i jest cicho.
    Chyba laptop Lenovo jaki mam w domu jak pracuje i się nagrzeje nie wiem
    czy bardziej nie szumi od mojego pudełka.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2014-08-15 11:03:42
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup

    > Monitor mam z DVI, rozumiem ze HDMI->DVI to zaden problem?

    Działa bez problemu

    > I tu najwazniejsze pytanie, czy jakies zintegorawne grafy potrafią
    > klonować ekran z różnymi rozdzielczosciami?

    A czemu chcesz klonować?
    Ustaw w opcjach oszczędzania energii żeby się nie wyłączał po zamknięciu
    klapy, przełącz wyświetlanie na monitor zewnętrzny jako jedyny i gotowe.

    > Albo przynajmniej które umozliwiają ustanowienie zewnetrzny monitor jako
    > głowny z jego natywną rozdzielczością?

    ZTCW to potrafi każda karta graficzna w laptopie.

    > Co do zewnetrznej klawiatury: wystarczy po prostu kupić jakąkolwiek na usb
    > i musi działać, czy producenci ustawiają tu jakieś przeszkody?

    Ja korzystam z najtańszej przejściówki z dwoma PS/2 -> USB i działa.

  • 4. Data: 2014-08-15 11:19:50
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 15/08/2014 09:43, the_foe wrote:

    > Stoje przed wyzwaniem upgrade sprzetu, bo mój obecny skonczył własnie 9
    > lat gdzie tylko dysk wymieniłem.
    > Chciałem dokupic nowe bebechy, ale człowiek sie starzeje i hałas
    > wentylatorów troche zaczyna doskwierać ;)

    I uwążasz, że laptop będzie działał ciszej? ;D
    Powodzenia.

    > Myślę więc o kupnie laptopa który w 99% ma działać jak jesnostka
    > centralna PC. Osobna klawiatura i zewnetrzny monitor.

    IMO lepiej zostać przy desktopie. Hałas wentylatorów można wyeliminować
    stosując ciche, wolnoobrotowe.

    > Monitor mam z DVI, rozumiem ze HDMI->DVI to zaden problem?

    Dokładnie tak.

> [...]
    > formacie- jest dla mnie optymalny). I tu najwazniejsze pytanie, czy
    > jakies zintegorawne grafy potrafią klonować ekran z różnymi

    Nie.

    > Albo przynajmniej które umozliwiają ustanowienie
    > zewnetrzny monitor jako głowny z jego natywną rozdzielczością?

    To potrafi praktycznie każda.

    > Co do zewnetrznej klawiatury: wystarczy po prostu kupić jakąkolwiek na
    > usb i musi działać, czy producenci ustawiają tu jakieś przeszkody?

    Nigdy nie miałem żadnych problemów. Sam używam starej klawiatury na PS/2
    wpiętej w przejściówkę USB i to jeszcze w KVM - jak na razie działa ze
    wszystkim co podłączę.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 5. Data: 2014-08-15 11:32:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Aug 2014 10:43:54 +0200, the_foe napisał(a):

    > Myślę więc o kupnie laptopa który w 99% ma działać jak jesnostka
    > centralna PC

    Dla 1% męczyć się z lapkiem? Wcale nie ciszej a parametry zawsze gorsze od
    desktopa. Dziś płytę główną do desktopa z prockiem C2D kupisz za 200-300zł,
    kup, wymień, postaw duży radiator z heatpipem na procka (bierne chłodzenie)
    i masz cicho oraz szybko. Reszta klamotów zostaje.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2014-08-15 12:06:18
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    et...

    > Dziś płytę główną do desktopa z prockiem C2D kupisz za 200-300zł,

    Dziś za taką cenę kupisz cały komputer na C2D i jeszcze zostanie kasy na 17"
    LCD

  • 7. Data: 2014-08-15 12:24:16
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-08-15 11:19, Michal Lukasik pisze:
    > I uwążasz, że laptop będzie działał ciszej? ;D
    > Powodzenia.

    od mojego? na 100% :)

    --
    @foe_pl

  • 8. Data: 2014-08-15 14:26:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    the_foe pisze tak:

    > Chciałem dokupic nowe bebechy, ale człowiek sie starzeje i hałas
    > wentylatorów troche zaczyna doskwierać ;)
    > Myślę więc o kupnie laptopa który w 99% ma działać jak jesnostka
    > centralna PC

    Już miałem laptopa jako pc i zajmował miejsce (no chyba że stał jak
    książka), grzał się zamknięty i tylko to że miał pilota umożliwiało
    jego włączenie bez otwierania.

    Teraz mam ssd, BeQuiet i boxowy wiatrak Intela i nie słyszę komputera.

    --
    Piotr

  • 9. Data: 2014-08-15 16:21:59
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 15/08/2014 11:24, the_foe wrote:

    > od mojego? na 100% :)

    Pytanie tylko jak długo?
    Twój wybór.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 10. Data: 2014-08-15 18:09:32
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-08-15 o 14:26, PiteR pisze:

> [...]
    > jego włączenie bez otwierania.
    >
    > Teraz mam ssd, BeQuiet i boxowy wiatrak Intela i nie słyszę komputera.

    Mój(laptop) też zajmuje miejsce książki, którą podkładałem pod monitor,
    czyli w zasadzie klasyczna PC-et:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/IBM_PC#mediaviewer/Plik
    :IBM_PC_5150.jpg
    nie grzeje się zamknięty, włącza się bez otwierania i to dość szybko(bo
    z uśpienia).
    I jakoś go nie słyszę.
    Tylko mniej żre prundu, i pewnie pare razy mniej kosztował bo ma
    uszkodzony ekran.

    miab