  • 1. Data: 2014-08-11 17:29:48
    Temat: chipset NForce 560 - obsługa dysków 3TB
    Od: "tolek" <t...@n...spamu>

    Czy chipset NForce 560 (siedzi na płycie gigabyte GA-M56S-S3) obsługuje w
    100% duże dyski GPT 3TB?
    Bo to, że sam BIOS go wykrywa prawidłowo jako 3000GB to chyba jeszcze za
    mało aby w 100% być pewnym obsługi (?)

    Po zainicjowaniu dysku jako GPT i utworzeniu partycji NTFS, a następnie
    uruchomieniu go w xp 64bit w trybie emulacji IDE (ustawione w biosie) dla
    kanałów SATA, bo sterownik AHCI dostępny na stronie
    http://download1.gigabyte.eu/Files/Driver/motherboar
    d_driver_ahci_nvidia_mcp65_bootdisk_64bit.exe
    ma problem z tak dużym dyskiem w sensie, że jak w końcu system ruszy to
    myśli po kilka minut, dostaje czkawki, system przy rozruchu też myśli z
    minutę w trybie AHCI (w tym samym trybie AHCI z dyskami 1TB współpracuje bez
    zająknięcia). W związku z tym musiałem używany przeze mnie tryb AHCI z
    powrotem zmienić na IDE w Biosie dla kanałów SATA.

    Zacząłem kopiować na ten dysk dane z dwóch rozsypujących się starych dysków.
    Gdy danych było poniżej magicznej granicy 2TB to wszystko śmigało - żadnych
    problemów odczyt, zapis, prędkość bez żadnych uwag.
    Rano patrzę, bo miało się już wszystko przekopiować (miało być tego około
    2,4TB) i dysk przestał być rozpoznawany w systemie.
    Widzi go jako RAW.
    I teraz zgaduję czy to zbyt stary chipset NForce 560? Czy kwestia starych
    sterowników.